Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
China și-a menținut poziția de principală sursă de importuri de autovehicule noi din UE în termeni de valoare, înregistrând o creștere robustă de 37,1% și revendicând o cotă de piață semnificativă de 17,7%, potrivit celui mai recent raport al Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA).
Datele ACEA arată că 676.000 de mașini noi au fost importate din China, față de 484.000 în 2022, iar valoarea importurilor de mașini noi din China a trecut de 12,8 miliarde euro anul trecut.
Importurile din Regatul Unit, Japonia și Coreea de Sud au urmat îndeaproape, contribuind – împreună cu China – la aproape 60% din valoarea importurilor de automobile noi din UE.
Analizând volumele de import, cele cinci țări majore care contribuie la importurile din UE au înregistrat creșteri substanțiale în 2023 în comparație cu 2022. China a condus grupul cu o remarcabilă creștere de 39,6 % și o cotă de 20 % din volumele de importuri din UE, urmată de Japonia (+32,1%), Coreea de Sud (+4,8%) și Maroc (+16,3%).
Citește integral pe economedia.ro