G4Media.ro

UPDATE: Protest al angajaţilor Primăriei Focşani, nemulţumiţi că nu şi-au primit salariile…

UPDATE: Protest al angajaţilor Primăriei Focşani, nemulţumiţi că nu şi-au primit salariile după ce Ministerul Finanțelor a invalidat bugetul municipiului. Ministerul anunță că nu a primit documentele de plată

Activitatea în Primăria Focşani este blocată, luni dimineaţă, din cauza unui protest spontan al salariaţilor. Funcţionarii au ieşit în faţa instituţiei revoltaţi că nu şi-au primit salariile, plăţile neputând fi efectuate, conform primarului Cristi Misăilă, ca urmare a invalidării bugetului municipiului de către Ministerul de Finanţe, transmite News.ro. Pe de altă parte, Ministerul Finanțelor anunță într-un punct de vedere remis G4Media că nu a primit nici până acum documentele de plată.

Întârzierea plăţii salariilor este de aproximativ o săptămână, primarul Cristi Misăilă susţinând că nu poate semna documentele din cauza blocajului în care se află bugetul municipiului. Ca urmare a acestei situaţii, angajaţii Primăriei Focşani cer abrogarea Hotărârii Consiliului Local Focşani din data de 10 mai prin care s-a votat bugetul local, cu amendamentele coaliţiei majoritare PNL-USR-PLUS, situaţie care a dus la invalidare, ulterior, de către Ministerul de Finanţe.

„Modul în care a fost aprobat bugetul Municipiului Focşani nu doar că a încălcat legea, dar pune în pericol interesele legitime, drepturile şi obligaţiile atât ale instituţiilor publice de interes local, cât şi ale personalului din cadrul aparatului de specialitate, motiv pentru care am decis, ca sindicat al personalului din cadrul Primăriei municipiului Focşani, să întreprindem demersuri procedurale necesare, administrative şi judiciare, pentru a solicita într-o primă etapă revocarea, iar dacă solicitarea de revocare cuprinsă în prezenta cerere va fi respinsă, suspendarea executării şi anularea Hotărârii Consiliului local nr. 101 din 10 mai 2021, respectiv anularea acesteia”, se menţionează într-un comunicat al Sindicatului Sintax 2010.

Din cauza protestului de luni dimineaţă, activitatea în Primăria Focşani este blocată.

Bugetul local al municipiului Focşani, cu amendamentele propuse de PNL-USR, a fost declarat invalid de Ministerul de Finanţe. Invalidarea a venit după ce, în şedinţa în care a fost adoptat proiectul de buget pentru 2021, majoritatea din Consiliul Local a votat mai multe amendamente prin care s-au tăiat cheltuieli de funcţionare de la Primărie şi de la instituţiile subordonate.

UPDATE: Poziția Ministerului Finanțelor:

În data de 07.06.2021, Municipiul Focșani a depus la Trezoreria operativă Focșani  cereri pentru deschiderea de credite bugetare cu drept de utilizare începând cu luna iunie 2021, însoțite de următoarele dispoziții bugetare privind repartizarea creditelor bugetare :

  • Dispoziția bugetară nr. 327 din data de 02.06.2021 la capitolul 51.02 ”Autorități publice și acțiuni externe”, în suma de 1.205.000 lei, din care:

– titlul 10  ”Cheltuieli de personal” – în sumă de 1.200.000 lei

– titlul 59 ”Alte cheltuieli” – în suma de 5.000 lei

  • Dispoziția bugetară nr. 330 din data de 02.06.2021 la capitolul 61.02 ”Ordine publică și siguranță națională”, titlul 10 ”Cheltuieli de personal”, în sumă de 11.210 lei

Dispozițiile bugetare privind repartizarea creditelor bugetare menționate mai sus au fost înregistrate de Trezoreria operativă Focșani în data de 08.06.2021.

Prezicăm ca până astăzi, 14.06.2021, Municipiul Focșani nu a depus la Trezoreria operativă Focșani documentele de plată prin care să dispună plăți în limita creditelor bugetare deschise și repartizate din bugetul propriu.

În ceea ce privește Ministerul de Finanțe, la prezentul moment nu există alte impedimente de ordin tehnic în ceea ce privește decontarea documentelor de plată ce se depun de această instituție publică în scopul efectuării de plăți în limita creditelor bugetare deschise și repartizate potrivit celor menționate mai sus.

sursa foto: News.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

15 comentarii

  1. Foarte bine că s-au tăiat din mult prea multele sporuri, prime și norme. ȘI LA SALARIILE DE ÎNCADRARE TREBUIE INTRAT, CU DRUJBA, CĂ-S URIAȘE!

    • Au taiat alte cheltuieli, articollul spune ca „s-au tăiat cheltuieli de funcţionare de la Primărie şi de la instituţiile subordonate.”, NU s-au taiat Cheltuieli de personal!
      Din acest motiv, Bugetul a fost invalidat iar angajatii NU si-au primit salariile!
      Le vor primi, INTREGI si cu Sporurile uriase, ca NU s-au atins de ele cei din USR PLUS!

  2. Nu a spus nimeni ca daca primarul e un fel de Don Quijote nu va fi acolo pentru interesul comun ci pentru dereglarea comună.

  3. Primaria cred ca face treaba la Focsani; chiar imi surade ideea unui city-break acolo…

    Stai sa ma gandesc la bugetul lor putin: 95% salarii + 5% servicii salubritate de catre o firma „pretina” cu cine trebuie? Doar o presupunere…

  4. Ceea ce nu se precizeaza e motivul invalidarii necunoscut talibanilor alt right de pe g4media – bugetul fiind votat in mai, a functionat in ianuarie-mai pe cheltuieli din bugetul pe 2020. Dar majoritatea a taiat cheltuieli care deja erau efectuate anterior votarii bugetului. Sunt institutii care deja au cheltuit pana in mai mai mult decat li s a alocat pe tot anul 2021, deci bugetul actual pastorit de liberalul ‘Grinda’ nu are sens si nu poate fi valid.

  5. In alta parte scrie ca banii de salarii sunt, dar nu vrea sa plateasca primarul PSD Misaila, care a scos functionarii in strada impotriva PNL si USRPLus.
    Oricum, protestul „spontan” era anuntat de saptamana trecuta! 😀
    https://adevarul.ro/locale/focsani/angajatii-primariei-refuzat-luni-birouri-cauza-nu-si-au-primit-salariile-foto-video-1_60c6fa5e5163ec427113768e/index.html

    • „Bugetul local al municipiului Focşani, cu amendamentele propuse de PNL-USR, a fost declarat INVALID de Ministerul de Finanţe” inseamna ca NU pot fi facute Cheltuieli de nici un fel!
      Cititi bine, NU exista Buget aprobat, deci NU pot fi facute nici un fel de Cheltuieli, nici macar cu Plata Salariilor!!

    • Daca aveam jurnalisti adevarati, intreba cineva la Ministerul de Finante daca e adevarat sau e doar o poveste.

    • La ANAF e totul atat de automatizat ca se valideaza datele la tine pe calculator inainte de a ajunge la ei informatia (* pentru cunoscatori). De parca le-ar fi frica ca-i „spam”-uiesc institutiile.
      Un manager adevarat se descurca si fara ANAF

  6. Ăia acolo lucrează pe 5 schimburi de sunt atâția?!

    • Marea majoritate provin din familii de „afaceristi locali” – nu cred ca depind de salariul lunar.
      Presupun ca au overdraft – sa-l foloseasca si sa le plateasca primaria dobanda.
      Mare scofala.
      Prea lasa impresia ca si functionarii publici sunt un fel de asistati pe care nu-i duce capul cum sa se descurce in viata

  7. Cati angajati are Primaria Focsani nu am reusit sa gasesc in Organigrama postata pe Site-ul Primariei Focsani: sunt trecute doar Compartimentele, FARA numarul de angajati, asa ASCUNDE fiecare Institutie publica Numarul umflat de angajati la Stat!
    Dar am gasit informatii pe stiripesurse.ro, fix pe acest subiect, GHICI cati angajati are Primaria Focsani:
    28.05.2021: „Blocaj politic total: Primăria Focșani se ÎNCHIDE!
    Primarul municipiului Focşani, Cristi Valentin Misăilă – PSD, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, că, începând de miercuri, 2 iunie, Primăria va fi închisă din cauza lipsei bugetului pentru funcţionarea serviciilor în instituţie, după ce un proiect privind alocarea unor bani din Fondul de rezervă nu a trecut de votul Consiliului Local.
    El susţine că sunt în pericol inclusiv Salariile celor circa 600 de ANGAJATI ai Primăriei, care ar putea să nu îşi primească banii pe data de 7 iunie.”

    Deci: Circa 600 de angajati la o Primarie de oras cu 79.000 de locuitori in 2011!
    Primaria Berlin digitalizata complet are 207 de angajati la o Populatie de 3,46 milioane de locuitori/suprafață de 891,68 km², 17 sectoare.
    Asa e in TOATE Primariile din Tara si in TOATE Institutiile publice: se calca-n picioare bugetarii intre ei!

    • Daca te ajuta, din ce stiu eu:
      – organigramele de personal din primarii sunt autorizate de catre ANFP
      – foarte multe locuri nu se ocupa niciodata
      – multe primarii „nu gasesc” sa angajeze oameni pe functiile de directori de departamente asa ca in locul acelora cel mai probabil semneaza „cineva imputernicit”

      Tu cum crezi ca fac primarii „prapad” prin bugete? Stiu ca au spatele asigurat la Curtea de Conturi si DNA si oameni de incredere la conducerea departamentelor

  8. Intrebare?Consilierii primesc indemnizația?

  9. Uemariti va rog cum Primariile isi utilizeaza adresele de mail in ceace priveste rezolvarea problemelor ridicate de cetatenii comunitatii.
    Realizarea unor statistici in acest sens ar fi extrem de utila societatii si rezolvarii problemelor cetatenesti .
    De buna seama, problema se poate extinde la nivelul tuturor strucurilor .

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.