G4Media.ro

Protecția Consumatorului a trimis companiilor energetice un chestionar pentru a afla exact…

Sursa foto: Parlamentul European

Protecția Consumatorului a trimis companiilor energetice un chestionar pentru a afla exact câte facturi au fost emise greşit şi trebuie recalculate

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a trimis companiilor energetice un chestionar pentru a afla exact câte facturi au fost emise greşit şi trebuie recalculate, potrivit unui comunicat remis, vineri, AGERPRES.

Pe 2 februarie 2022, a fost expediat prin e-mail, către toate companiile care furnizează energie electrică şi gaze naturale operatorilor casnici din România, un chestionar care conţine o rubricaţie detaliată, în urma completării căruia va fi posibilă o centralizare exactă a numărului de facturi greşit întocmite, în raport cu prevederile Ordonanţelor 118/2021 şi 3/2022.

„Aşa cum am spus la începutul săptămânii, dorim să avem date certe, asumate, pentru a putea cuantifica dimensiunea exactă a facturării eronate în domeniul energiei electrice şi gazelor naturale, în România. Ne-am ţinut de cuvânt şi imediat am construit un chestionar care să ne permită radiografierea precisă a fenomenului şi, în raport cu acest lucru, să putem aborda concret şi rapid controlul remedierii eventualelor greşeli. Imediat cum centralizăm toate datele, le vom da publicităţii”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

În urmă cu două zile, la şedinţa de Guvern de miercuri, secretarul de stat în Ministerul Energiei Dan Drăgan a prezentat o serie de date privind procesul de refacere a facturilor emise greşit la energie electrică.

„Referitor la schema de ajutor pentru plafonarea preţurilor la energie şi la gaz care a fost instituită prin OUG 118/2021, aplicată prin Legea 259/2021, în urma controalelor care au fost desfăşurate la toţi furnizorii de energie electrică şi gaze naturale vă pot spune că la nivelul săptămânii trecute (…) au fost identificate un număr de 89.195 de facturi greşite, iar la nivelul energiei electrice au fost identificate peste 450.000 de facturi greşite. În urma acestor controale desfăşurate de ANPC s-a identificat nerespectarea clauzelor contractuale şi aplicarea neadecvată a ordonanţei 118/2021, dispunându-se refacerea şi acestor facturi ce au fost întocmite greşit. Procesul este în desfăşurare; au fost peste jumătate dintre aceste facturi pentru partea de energie electrică refăcute şi urmează să avem datele la sfârşitul săptămânii, în care suntem convinşi că vom atinge targetul în ceea ce priveşte refacerea acestor facturi întocmite greşit iniţial de furnizorii de energie electrică şi gaze naturale”, a declarat secretarul de stat în Ministerul Energiei.

sursa: Agerpres.ro, Sursa foto: Parlamentul European

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...