G4Media.ro

Protecția Consumatorului a închis 11 camere din Hotelul de 5 stele Radisson…

sursa foto: Protecția Consumatorului via News.ro

Protecția Consumatorului a închis 11 camere din Hotelul de 5 stele Radisson Blue din Capitală/ Autoritățile spun că au găsit produse expirate în bucătărie, pereți murdari și mobilier rupt și pătat în camere

Update: Radisson Blue arată într-un comunicat remis redacției că e vorba despre ”o zonă limitată” și cere ANPC să inspecteze toată piața hotelieră:

”Situația din prezent, care a atras atenția publicului și a media, se referă la o zonă limitată și la un moment punctual care nu sunt relevante pentru standardul și experiența oferită clienților. (…) Apreciem faptul că ANPC se concentrează pe poziționarea și calitatea serviciilor din sectorul ospitalității, având încredere că vor continua eforturile de a monitoriza consecvent și a inspecta întreaga piață, pentru a susține creșterea calitativă a serviciilor din acest sector (…) Este cunoscut faptul că gradul de ocupare al tuturor hotelurilor a fost foarte scăzut în timpul pandemiei Covid-19 și, prin urmare, majoritatea hotelurilor au fost închise. Chiar dacă unele camere nu au fost folosite și întreținute mai mult de un an din cauza pandemiei Covid – 19, Radisson Blu a decis să rămână deschis cu un inventar redus pentru a asigura continuitate forței de muncă și pentru servirea oaspeților (inclusiv autorităților locale pentru găzduirea medicilor în timpul pandemiei Covid-19). Situația actuală, așa cum a fost prezentată în mass-media denotă doar o imagine statică generată de o multitudine de factori atipici determinată de pandemia Covid-19 (restricții, acces redus la forța de muncă și la furnizori de servicii etc.).

Articol inițial: Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a închis 11 camere ale Hotelului Radisson Blue din Bucureşti, deoarece pereţii erau murdari, iar unele piese de mobilier şi protecţii pentru saltea erau pătate. De asemenea, în bucătărie au fost găsite produse expirate. Unitatea de cazare a fost amendată cu 33.000 de lei.

ANPC a transmis, vineri, printr-un comunicat de presă, că reprezentanţii instituţiei s-au autosesizat cu privire la modul în care sunt respectate drepturile consumatorilor de către operatorul economic S.C. Nemo Investement Vehicle S.A. (Hotelul Radisson Blue), iar la data de 10 februarie, o echipă de control de la Comisariatul Municipiului Bucureşti, a făcut o acţiune de control la hotelul de cinci stele din centrul Capitalei.

În urma verificărilor, comisarii ANPC au descoperit mai multe nereguli în zona de bucătărie. Astfel, erau utilizate materii prime şi produse semifinite cu data limită de consum depaşită (sosuri, condimente, lapte etc), erau produse alimentare fără etichete cu elemente de identificare şi caracterizare sau data limită de consum, astfel încât să se poată stabili conformitatea acestora; erau menţinute în aceleaşi spaţii frigorifice produse din carne, împreună cu produse finite ce urmau a fi servite ca atare (fructe, legume prelucrate sau intregi) şi produse lactate ambalate; erau folosite ustensile cu grad avansat de uzură, un grătar neigienizat, nu erau traduse în română ingredientele din listele meniu, reziduurile solide era colectate în recipiente neacoperite, amplasate în spaţii de prelucrare.

De asemenea, în zona de cazare au fost găsite abateri în 11 camere care erau libere la momentul controlului, printre care existenţa unor pereţi murdari, utilizarea unor piese de mobilier cu porţiuni exfoliate, pătate sau rupte, a unor protecţii pentru saltea pătate, deficienţe de informare a turiştilor, în camere (informare incompletă şi doar în limba engleză).

”Hotelul celor 5 stele căzătoare! Degradarea turismului începe cu hotelurile ca acesta! Mobilier parcă scos de la amanet, produse expirate de ani buni, totul ca la carte, dar cartea de joc a unui ansamblu turistic de top. Dar asta acum mulţi ani! Micul dejun recuperat pentru ziua următoare, curăţenie de la paştele trecut şi camerele degradate, murdare şi cu mobilier mai vechi decât cel din anticariat! Ieri dimineaţă, invitat fiind la o dezbatere organizată la Hotel Radisson, am avut ocazia, până la începerea întâlnirii, să mă plimb prin holul hotelului, să stau la bar şi, poate cel mai important, să analizez activitatea angajaţilor hotelului. Curăţenia făcută de mântuială, barul dezordonat şi atitudinea lucrătorilor de acolo, m-au determinat să chem o echipă de comisari să verifice întreaga activitate! Singurul lucru de cinci stele este numele,” a declarat preşedintele ANPC, Horia Constantinescu.

Astfel, în urma verificărilor au fost date amenzi în valoare totală de 33.000 de lei, au fost închise temporare camerele cu probleme până la remedierea deficienţelor şi au fost oprite de la comercializare produsele alimentare neconforme.

sursa: News.ro, sursa foto: Protecția Consumatorului via News.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Din seria „De ce nu-i pasa nimanui de HoReCa si de ce sa-ti faci vacantele in alta parte”.

  2. Si de ce nu l-au inchis total vreo 6 luni sa aiba timp sa-si remedieze deficientele? CA problemele sunt de ani de zile, nu de ieri, de azi!!!

  3. Uau , bravo tata !