G4Media.ro

Propunere radicală a unui primar de sector: Calea Victoriei din București închisă…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Propunere radicală a unui primar de sector: Calea Victoriei din București închisă traficului auto și transformată în pietonală pe model La Rambla din Barcelona

Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6 din București, propune transformare Căii Victoriei din București în zonă exclusiv pietonală, pentru a atrage investitori pe termen lung care să restaureze clădirile istorice.

El arată că succesul proiectului străzilor deschise, care funcționează de primăvară până în toamna doar în week-enduri, demonstrează că Primăria Bucureștiului, condusă de Nicușor Dan, trebuie să interzică traficul rutier.

”În primul rând trebuie sa atragă investitori care sa isi dorească afaceri pe termen lung aici. Doar astfel de investitori își vor asuma costisitoare proiecte de restaurare. Acum, impresia mea este că asistăm la un fenomen similar celui de pe litoral, afacerile sunt perene și vizează câștiguri mari cu eforturi mici. Ceea ce e legitim, nicio problemă, dar Calea Victoriei nu va avea de câștigat nimic. Ca să atragi astfel de investitori ai nevoie de predictibilitate: deci, Calea Victoriei trebuie închisă permanent și reconvertită economic. Calea Victoriei va fi salvată doar prin viață economică susținută. Se poate „salva singură „, a scris Ciprian Ciucu pe Facebook.

”Apoi poți gândi un program de facilități pentru investitorii care vin aici și care își asumă proiectele de consolidare/ restaurare. Mie îmi e clar, Calea Victoriei este singurul bulevard care poate urma modelul Oxford Street sau La Rambla, evident, păstrând proporțiile”, a mai scris Ciucu.

Reamintim că fostul primar general Sorin Oprescu a lansat în premieră ideea transformării Căii Victoriei în pietonală, urmând ca traficul rutier să fie preluat de Bulevardul Uranus și Bulevardul Magheru. Ulterior, primarul general Gabriela Firea a transformat calea Victoriei în stradă pietonală în week-end-uri, iar Nicușor Dan a continuat proiectul.

În fiecare week-end în care Calea Victoriei e exclusiv pietonală, mii de bucureșteni se plimbă pe artera din centrul Capitalei, iar afacerile din horeca și comerț din zonă au încasări semnificative. De asemenea, instituțiile culturale de pe Calea Victoriei înregistrează afluențe majore.

Pe de altă parte, în timpul săptămânii Calea Victoriei este o arteră rutieră extrem de aglomerată. (Foto: Ilona Andrei/G4Media)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

46 comentarii

  1. Si ce facem cu traficul? Ma asteptam ca dl primar sa vina cu o solutie….

    • Este vorba de weekend. Te tot sariti in sus cu traficul? Mai mergeti si pe jos, ca dupa uitati cum e.

    • Bai baietica care mergi pe jos cu trotineta si apoi la sala sa dai jos bericica, citeste cu atentie> Exclusiv pietonala! Nu-i rau da ce facem cu traficul, ii inebunim pe altii!

    • Ba ce bani aveți sa va taraiti cururile in mașini la preturile de azi ale combustibililor.

  2. Mega – propunere, haideti sa avem mii de oameni(pietoni) pe un bulevard cu 75% din cladiri cu bulina!

    • Este evident ca nu este asa…

    • In același timp zeci de mii trăiesc in blocuri cu bulina ce spui tu nu are relevanta

  3. Din cate stiu, Calea Victoriei e in sectorul 1, nu in sectorul 6, unde e primar Ciucu.
    A rezolvat Ciucu toate problemele din sectorul 6 si incepe sa le rezolve pe cele din alte sectoare sau doar s-a umflat orezul USL-ist in el si se vede primar general in 2024?
    Mai bine ar explica de ce PNL Bucuresti (unde el e sef) a tradat voturile bucurestenilor si a predat orasul PSD-ului. Oricum, in 2024 Ciucu va trebui sa raspunda pentru sabotajele aliantei PNL-PSD.

    • Madam woaka, esti pe dinafara și la politica si la geografie….partea dinspre Dâmbovița, până la Hilton, e în sectorul 6, e zona care poate fi pietonala în prima etapă, pe urmă poate fi dus proiectul până la Palatul Victoria,….cat despre majorități…cam peste tot e PNL+USR la sectoare și Capitala, la 5 și 3 sunt niște alianțe ciudate, pe cașcaval,…nebunia e la S1, dar acolo e problema de nebunie franțuzească.. chiar și la S3 sau 4, firme legate de progresei au contracte babane,…unde erau aia cinstiți?

    • Oricine poate face o propunere

    • Calea Victoriei e in sectorul 1, dar unii prostaci PSD „mari” specialisti (la geografie! 😀 ) se baga-n seama.
      Si doar cret!nii pot sustine ca PSD si PNL nu-s aliate. PNL a cedat Ciumei Rosii pana si prefectura Bucuresti.
      Siktir!

    • Calea Victoriei este in S1, conform Wikipedia… Sau poate stiu mai bine prostacii PSD „geografia”.
      https://ro.wikipedia.org/wiki/Calea_Victoriei

    • Bobiță,

      Ți-a explicat doamna, Sectorul 6 nu trece nici măcar de Operă, se oprește la Casa Radio.
      Dar, hai, să postăm aiurea, că e „mijto”!

      Allez Clotilde!

  4. Propunere excelentă!

  5. unu nu vezi sa propuna ceva solutii pt TRAFIC.

    sigur ca ar fi frumos sa avem calea victoriei pt pietoni dar und emutam masinile

    • Ce înseamnă propuneri pentru trafic? Ca principiu, orice propunere care încurajează folosirea mașinii persoane e o prostie. Soluția e să se reducă cât mai mult tipul ăsta de trafic.

    • Fii atent. Folosesti transportul in comun, gen metroul. Stiu ca e naspa ca e greu sa mergi pe jos pana la parcul in care vrei sa te plimbi si e mai bine sa faci 40 de minute cu masina decat 15 cu metroul, dar asa scapam si de trafic.

  6. Probabil urmează în coaliție o alegere între Ciucu și Firea.
    Capitala n-are mansarde memoriale pentru Eminescu, Eliade sau Cioran.

  7. Daca lumea nu ar mai simti nevoia sa stea intr-un capat al orasului si sa-si duca copiii in cealalta, atunci da, s-ar putea face multe.

    • Ai vreo problemă, de exemplu, cu faptul că stau în sectorul 1 și vreau să mă duc să mă plimb în parcul Tineretului, fiindcă Herăstrăul arată, din păcate, ca un tomberon? Sau ce te faci cu ăia care n-au parcuri prin împrejurimi? Fac ture de bloc? pe bune?

  8. Maainile sa fie interzise in interiorul centurilor marilor orase. Ai voie doar cu scuter! hehe

  9. Cred că Ciucu vroia sa spună afaceri „efemere” nu „perene”, care înseamnă exact opusul. Oricum eu cred că poate să se liniștească cu proiectele pentru că, după dezastrul din primăriile din București, la următoarele alegeri PSD ia tot iar PNL și USR nu mai câștigă niciun mandat cat timp va tine memoria bucuresrenilor de azi.

    • Vrei de fapt sa zici dupa dezastrul lasat de administratiile Oprescu si Firea PSD-ul nu mai pupa primarie generala in Bucuresti cum n-a mai pupat presedentie dupa dezastrul national Iliescu-Nastase-Ponta-Dancila.

  10. domnul ciucu pare intr-o continua campanie electorala pentru primaria generala.
    in loc sa se ocupe de treaba din alt sector, mai bine s-ar ocupa de multele problemele din sectorul 6 unde-i primar. si care e sufocat.
    in 2 ani nu s-a schimbat nimic.
    acelasi sector cu cartiere fara parcuri, masini parcate pe trotuare, lacul morii plin de gunoaie si nevalorificat in niciun fel.

    • Cred ca stati in alt sector decat 6, mai bine va abtineti daca nu cunoasteti situatia de la 6. Puteti face declaratii politice pe alte teme, unde s-ar putea sa aveti dreptate.

    • A facut domnul Ciucu pentru sectorul 6 cat n-au facut 20 de ani ceilalti primari. Lacul Morii este in lucru chiar acum. Are proiecte de deschis parcuri pornite, reface strazi si altele. Faptul ca se implica si vine cu idei pentru orasul DIN CARE FACE PARTE sectorul pe care il conduce e cu atat mai bine. Toata stima pentru el. In 2 ani nu a avut multe ce sa rezolve, sper doar sa ia si urmatoarele alegeri sa continue tot asa.

  11. Normal ca ar trebui să fie pietonală, mașinile sufocă acea zonă. Cum sufocă tot orasul de sltfel. Șoferilor oripilați le propun să bea un ceai și sa folosească metroul 🙂

  12. A avut dreptate Firrea: daca nu va place bucurestiul sa va mutari.
    La Barselona

  13. taticu, intr-o democratie, cetateanul decide. de obicei cei care locuiesc in zona in primul rind.se face o dezbatere cu pro si contra. se fac auditii, nu e doar ca vine unul si isi da cu parerea.se fac planuri, se discuta impactul, alternative, oho, sint f multe lucruri de stabilit.

  14. O inițiativa buna….însă se cere o idee la ce faci cu traficul deviat, aglomerezi alte artere??? Hai, băgați mai multă înțelepciune, politicienilor!

  15. F buna idee, sper sa se aplice.
    Intr-un oras civilizat, macar in centru, nu masinile trebuie sa aiba prioritate, ci pietonii, pentru sanatatea fizica si mentala a acestora.
    Cand masinile zumzaie in coloane kilometrice, nu mai ramane loc pentru socializare, interactiune umana, bucuria de a trai impreuna. Una e sa auzi rasete de buna dispozitie si alta claxoane, motoare turate, injuraturi de soferi nervosi

  16. Asta-i userist,nu? 🤮

    • Mare iubitor de USR -isti. Venit din zona Macovei in PNL, bun prieten cu Ghinea. Iar la primarie e mai degraba un impostor . Gardurile nu ii plac ( nici macar gardurile vii) ca asa au vazut el si „gasca” in Suedia si oentru ca locatarii au inceput „sa se creada propietari pe spatiile de langa blocuri” .Posibil si din cauza ca maica-sa a daramat gardul si statia de tramvai la Tricodava :). La reabilitari termice S6 sta cel mai prost din tot Bucrestiul. Ne-am obisnuit . In rest sifonareala mare pe social media , amenzi … acolo e campion .La amenajarea din zona Ciurel aveam alte asteptari. Nu mai zic de locurile de parcare care se lauda ca le-a facut stricandu-le pe cele vechi 🙂 . O borduriada si o asfaltare cu materiale de proasta calitate care vor necesita reparatii in scurt timp. Pot continua cu multe , ( intersectia de la Piata Dr. Taberei , Parcul Politehnicii . etc ) ,.. dar deja am scris prea mult.

  17. Întrebarea e cât a prmit Ciucu de la cei cu terase pe calea Victoriei, pentru ale face lobby ?

  18. Ar trebui facuta in 3 faze:
    Prima faza intre Cercul Militar si Dambovita, adiacent centrului istoric
    A doua faza – intre Palatul Regal si Cercul Militar (mai putin fix portiunea de 100 de metri dintre Stirbei si CA Rosetti (oricum zona pietonala continua aproximativ prin parcare)
    A treia faza – intre Piata Victoriei si Palatul Regal

    Astfel atat costurile cat si eventualele probleme si beneficii sunt impartite pe o perioada mai lunga, acomodarea soferilor si implementarea solutiilor de trafic se poate face gradual.
    Dar e clar, trebuie sa avem o pietonala mai lunga ca orice alt oras european, iar Podul Mogosoaiei e promenada orasului inca din secolul 17.

  19. nici nu mai conteaza, BuCurestiul este oricum oribil.

  20. 1. Mai intai centura A0
    2. Apoi actuala centura
    3. Taxa acces in Bucuresti pt TR, DB, AG, CL …
    4. Taxa acces inelul central
    5. Parcare platita in interiorul inelului, cu alocarea prioritara a locurilor pentru riverani
    6. Delimitarea zonelor rezidentiale de cele birouri in zonele de case

    • Absolut de acord. Mai ales cu punctul 3. O fi Bucureștiul oribil, cum zice un deștept mai sus, dar să ne mai și sufoce mașinile cotețarilor… deja e cam mult. Ia scoateți-i pe ăștia din oraș, de curiozitate, să vedeți ce se aerisesc străzile!

    • De acord cu punctul 3, dar cu conditia ca si bucurestenii sa plateasca taxa la iesirea din Bucuresti, cand ies sa invadeze tara.
      Tara asta nu trebuie aerisita dupa ce trec bucurestenii? 😛

  21. Ciucule, chiar esti penibil, mai penibil ca Firea. Fa-ti naibii treaba la tine in sector, lasa Calea Victoriei in seama celor care o au in administratia lor.

  22. Barcelona are o retea de metrou foarte bine dezvoltata in interiorul orasului, cu statii frecvente (si timpi de așteptare mici, scari rulante si lifturi functionale), si de asta nu au tramvaie in centru si doar putine autobuze care leaga centrul de aeroport. A, si parcari subterane, multe parcari „ascunse”.
    Hai sa facem asa! Mai multe linii de metrou si garniturile necesare, care sa împânzească orașul.

    Mvai, domnu’ CIUCIU, dar stiti ce e la piata drumul taberei, IN SECTORUL 6? Traficul e gatuit, pietonii nu mai au pe unde sa circule, mijloacele de transport în comun de suprafață au fost reduse pe partea cu raul Doamnei – Brașov. De 2 ani se chinuie sa facă un pasaj subteran ca sa definitiveze statia de metrou de la parc, care NU ARE NICI UN LIFT!

    Colac peste pupăză, nici macar treceri de pietoni la capat de strada nu exista, ca intra smardoii ca cioclii pe Topoloveni, peste copii, peste bunici, ba ii mai si injura ca isi permit sa traverseze.

    PS: ai făcut-o de rugina cu scosul gardurilor din jurul blocurilor. Spatiile arata groaznic, dar ele sunt ale primariei, care a promis că, la cererea asociațiilor, o sa puna alte garduri. Bineînțeles ca nu s-a întâmplat, pentru ca CIUCIU E CA ALTII – NU SE TINE DE CUVÂNT!

  23. Cel mai bine ar fi pentru bucureșteni , ca cei care vor să îi salveze , să interzică total traficul în București , să rămână doar transportul public (eventual să îl privatizeze) și biciclete , trotinete .

  24. Tovarasul Ciucu(rel) probabil a vazut La Rambla doar in poze. Altminterea ar fi putut lesne observa ca zona pietonala este flancata de benzi de circulatie si locuri de parcare! Ii propun tovarasului care se baga in seama, in perspectiva (nerealizabila) a faptului ca va candida la Primaria capitalei, sa incerce un experiment de acest fel pe Iuliu Maniu! Daca dupa acest experiment scapa, poate ne impartaseste experienta avuta!