G4Media.ro

Proiectul drumului expres Craiova-Pitești, cu finanțare europeană, nu a fost depus. Cauza:…

Proiectul drumului expres Craiova-Pitești, cu finanțare europeană, nu a fost depus. Cauza: documentaţii greșite

Autoritățile române nu au reușit să depună la Bruxelles proiectul privind drumul expres Craiova-Pitești, prin care pot primi finanțare nerambursabilă UE, din cauza unor documentații greșite, scrie Gazeta de Sud.

Comisarul european Corina Crețu a dezvăluit recent că autoritățile române întârzie să depună la Bruxelles proiectul drumului expres Craiova – Pitești, prin care pot primi finanțare nerambursabilă UE în cadrul Programului Operațional de Infrastructură Mare (POIM). Crețu a avertizat că din cauza întârzierilor România riscă să piardă fonduri europene în valoare de sute de milioane de euro și în septembrie 2018 a făcut un apel public pentru urgentarea proiectelor mari de infrastructură.

Nimeni nu înțelege de ce statul român, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), organizează licitații pentru proiectul tehnic (PT) și execuția drumului expres Craiova-Pitești, dar nu a depus proiectul și cererea de finanțare pentru fonduri nerambursabile UE. GdS a pus câteva întrebări către CNAIR și misterul pare să fie elucidat. Pentru început, trebuie spus că la proiectul drumului expres Craiova-Pitești autoritățile folosesc un studiu de fezabilitate (SF) realizat în anul 2007.

La sfârșitul anului 2017, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a încheiat un contract de servicii cu Avensa Consulting SRL, în valoare de 68.000 de lei, pentru elaborarea documentației-suport necesară la cererea de finanțare. Între timp, licitația pentru proiectul tehnic (PT) și execuția drumului estimat la circa 1 miliard de euro fusese lansată pe tronsoane în vara lui 2017. După ce Avensa venea cu documentația, urma să fie depus proiectul pentru finanțare. GdS a întrebat ce s-a întâmplat de atunci, iar răspunsul CNAIR este extrem de surprinzător. Astfel, aflăm că cererea de finanțare „se află în curs de elaborare“, ea urmând să fie transmisă către Organismul Intermediar pentru Transport „în luna decembrie 2018“. Pe de altă parte, aflăm că CNAIR a reziliat contractul cu Avensa „având în vedere că documentația transmisă nu întrunea exigențele de calitate necesare pentru elaborarea unei aplicații de finanțare la standardele impuse de Comisia Europeană, acest proiect încadrându-se în categoria celor majore“. În aceste condiții, documentația va fi elaborată în cadrul CNAIR, „cu expertiză internă“. Concret, nu sunt gata cu documentația, iar noul termen pentru depunerea proiectului este decembrie 2018.

Citește tot articolul pe Gazeta de Sud

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. Sa mai aud psotacii imbecili de ROEXIT… luati de aici incompetenta pe hartie!

    Demisia PSD-ALDE… o adunatura de mafioti incompetenti…

  2. …dar muieti-s posmagii?

  3. de ce naiba a mai semnat acel contract ?
    CNAIR inventează mereu firme care câștigă licitațiile cu un singur scop – încetinirea proiectelor !
    dupa o ratare de genul asta, o asemenea societate ar fi trebuit să nu mai aibă dreptul sa participe la licitații pe infrastructura timp de min 5 ani; se intampla asta ? altfel nu se va separa niciodată grâul de neghina si vom bate pasul pe loc