G4Media.ro

Proiect de lege: Vehiculele rutiere lente, care nu dezvoltă o viteză mai…

Proiect de lege: Vehiculele rutiere lente, care nu dezvoltă o viteză mai mare de 25 km/ h, pot fi înmatriculate şi înregistrate la RAR / Lista cuprinde autocositoare, autostivuitoare, combine agricole, autogredere etc

Camera Deputaţilor a adoptat, marţi, un proiect de lege care prevede introducerea unei noi categorii de vehicule – şi anume vehicule rutiere lente, pentru a putea fi înmatriculate şi înregistrate la Registrul Auto Român (RAR).

Proiectul are ca obiect de reglementare completarea OUG 78/2000 în sensul instituirii posibilităţii de înmatriculare şi înregistrare de către RAR a vehiculelor rutiere lente.

Totodată, se propune definirea vehiculelor rutiere lente ca fiind vehiculul antrenat de un motor încorporat şi care, constructiv, nu se poate deplasa cu o viteză mai mare de 25 km/h.

”Fac parte din această categorie o gamă variată de vehicule, care oferă printre altele soluții eco-friendly, precum și soluții de transport avansate cu vehicule electrice, pentru a reduce poluarea cu CO2. Acestea sunt ușor de utilizat și pot servi atât companiilor, cât și persoanelor fizice pentru a transporta mărfuri și persoane în interiorul orașelor, în zona industrială sau în zona montană. Aceste vehicule sunt înmatriculate și folosite în diferite țări aparținând Uniunii Europene, având utilizare conform unor reguli precise pe drumurile publice, cum ar fi limitarea vitezei la maximum 25 de km/ h. Țările europene precum Austria, Slovacia, Germania, Malta, Slovenia, Croația, Polonia, Olanda au găsit o soluție legislativă proprie pentru punerea în circulație a acestor vehicule, chiar sub denumirea de ”vehicul lent”, reușind astfel să reducă poluarea, datorită faptului că pentru distanțele scurte utilizează vehiculele sus-menționate”, se arată în expunerea de motive semnată de inițiatorii proiectului de lege.

Camera Deputaţilor este for decizional.

Lista vehiculelor lente, așa cum sunt definite în normele metodologice la ordonanța care stabilește taxele și impozitele pentru acestea:

1. Autocositoare
2. Autoexcavator (excavator pe autoșasiu)
3. Autogreder
4. Autoscreper
5. Autostivuitor
6. Buldozer pe pneuri
7. Combină agricolă pentru recoltat cereale sau furaje
8. Compactor autopropulsat
9. Electrocar cu echipamente: sudură, grup electrogen, pompă etc.
10. Excavator cu racleți pentru săpat șanțuri
11. Excavator cu rotor pentru săpat șanțuri
12. Excavator pe pneuri
13. Freză autopropulsată pentru canale
14. Freză autopropulsată pentru pământ stabilizat
15. Freză rutieră
16. Încărcător cu o cupă pe pneuri
17. Instalație autopropulsată de sortare-concasare
18. Macara cu greifer
19. Macara mobilă pe pneuri
20. Macara turn autopropulsată
21. Mașină autopropulsată multifuncțională pentru lucrări de terasamente
22. Mașină autopropulsată pentru construcția și întreținerea drumurilor
23. Mașină autopropulsată pentru decopertarea îmbrăcămintei asfaltice la drumuri
24. Mașină autopropulsată pentru finisarea drumurilor
25. Mașină autopropulsată pentru forat
26. Mașină autopropulsată pentru turnat asfalt
27. Plug de zăpadă autopropulsat
28. Șasiu autopropulsat cu ferăstrău pentru tăiat lemn
29. Tractor pe pneuri
30. Troliu autopropulsat
31. Utilaj multifuncțional pentru întreținerea drumurilor
32. Vehicul de pompieri pentru derularea furtunurilor de apă
33. Vehicul pentru măcinat și compactat deșeuri
34. Vehicul pentru marcarea drumurilor
35. Vehicul pentru tăiat și compactat deșeuri

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

10 comentarii

  1. Asa, doar pentru un ban in plus la RAR?

    Dar pentru noi, ‘abilitarea de catre producator’ cum a fost redefinita de Tariceanu, sef la Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA)
    cand o corecteaza in OUG 78/2000

    Sa nu spuneti ca si la o „autostivuitoare” e suficienta „decat” tinichigeria

  2. Cei din Vest au permis circulația vehiculelor lente electrice.

    În lista din România sunt buldozere și excavatoare, care în Vest sunt transportate doar pe platforme! Prin accesul lor pe drumurile publice, acestea le blochează și mai mult și mai des decât se întâmplă acum.

    Nu înțeleg ce sens are o asemenea tâmpenie!

  3. Utilajele agricole care circulă pe drumurile publice trebuie să aibă ITP și RCA dacă nu sa circule pe drumuri agricole sau pe platforme de tir . Sunt utilaje de sute de mii de euro care încurcă circulația pe drumuri produc milioane de euro și au de unde sa plătească plus ca sunt luate pe fonduri europene au motorină subvenționată .

    • Hai sa ramanem concentrati doar pe OUG 78/2000.
      de ce modifica doar ce vor ei?

  4. Cand fac accident pe drumuri publice cine ofera despăgubiri ? Aceste utilaje nu au ce căuta pe drumurile publice fără asigurarea obligatorie sau ITP.

    • @Luis _ „Cand fac accident pe drumuri publice cine ofera despăgubiri ?”

      În lumea civilizată (așa cum se întâmplă și în România în prezent), buldozerele și excavatoarele circulă pe drumurile publice doar pe platforme! Ce accidente să producă?!

      Autovehiculele cu care sunt transportate buldozerele și excavatoarele circulă cu viteză ridicată, pentru o fluență acceptabilă a traficului, au asigurări RCA, au ITP șamd. Nu este clar la ce se referă întrebarea dumneavoastră.

  5. @Constantin dacă ești șofer nu ai cum să nu fi întâlnit tractoare cu remorci ,combine, tractoare cu utilaje care încurcă circulația, care circulă cu sisteme de iluminat defecte sau lipsă, când ies de pe câmp plini de noroaie fac o mizerie groaznică si au fost multe cazuri cand mașini au fost accidentate sau au derapat pe noroaiele scoase pe drum de tractoare. Să nu mai spun că mulți tractoristi umblă cu capul plin de băutură.

  6. @Constantin ia vezi combinele , tractoarele plătesc ceva ? Sau altfel de taxe ? Nu au ITP RCA sa nu mai zic de rovigneta și nu circulă pe platforme ies ele pe autostradă pe drumurile europene și naționale. Trebuie o lege clară, dacă circulă pe drumurile publice sa fie in regulă ca orice autovehicul dacă nu pe platformă sau sa circule pe drumurile agricole.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.