G4Media.ro

Prognoză PwC: Parcul auto din Europa va începe să scadă din 2025,…

Prognoză PwC: Parcul auto din Europa va începe să scadă din 2025, pe măsură ce europenii încep să prefere platformele de mobilitate în detrimentul propriilor automobile

Parcul auto al Europei va crește cu 1,4% până în anul 2025, la 273 milioane mașini, după care va intra în declin și se va reduce cu 5,4% până în 2030, ca urmare a dezvoltării platformelor de mobilitate de tipul Uber, Clever, Bol, dar și a modalităților de proprietate alternative, potrivit celui mai recent studiu PwC Digital Auto Report.

Raportul PwC dă ca exemplu Germania, unde ponderea persoanelor care dețin o mașină proprie a scăzut de la 43% în 2010 la 36% în 2018, în timp ce flotele auto, fie că sunt ale companiilor, firmelor de închirieri sau ale platformelor de mobilitate au crescut în aceeași perioadă de la 57% la 64%. Este o tendință care se extinde tot mai mult la nivel global și pune presiune inclusiv pe prețurile autovehiculelor, pe fondul creșterii puterii de negociere.

Potrivit sondajului realizat de PwC în rândul europenilor, 74% dintre consumatori vor opta pentru cel mai convenabil mod de a călători, inclusiv pentru folosirea mai multor tipuri de transport, iar 28% dintre proprietarii europeni de vehicule cred că pot câștiga bani din împărțirea mașinii lor printr-o platformă peer-to-peer.

De asemenea, peste 50% dintre consumatori ar fi dispuși să plătească până la 250 dolari pentru un abonament lunar pentru plimbări nelimitate în oraș. Un procent similar (47%) din consumatorii europeni ia în considerare renunțarea la propria mașină în favoarea serviciilor de robotaxi autonome dacă vor avea un preț adecvat.

În Europa, estimările arată că segmentul modelelor alternative de proprietate va crește de la o valoare de 33 miliarde de dolari în 2018, la 191 miliarde dolari în 2025 și 393 miliarde de dolari în 2030. La nivel global, modelele alternative de mobilitate vor ajunge să reprezinte între 17 – 28% din transportul cu vehicule la nivel global până în 2030.

”Parcul auto din România a crescut cu 7,4% în 2018 conform datelor oficiale, la peste 8,2 milioane vehicule, dar infrastructura rutieră nu ține pasul. Spre exemplu, București, cu circa 1,4 milioane de autoturisme înmatriculate oficial, la care se adaugă cele în tranzit, este de mulți ani în topul celor mai congestionate orașe din Europa, iar nivelul particulelor în suspensie din aer este dublu față de cel maxim recomandat de Organizația Mondială a Sănătății. În acest context, sunt necesare soluții noi de transport, o variantă fiind modelele de proprietate alternative, precum abonamentul, închirierea, car sharing, ride hailing, ride sharing și micro mobility”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Liderul serviciilor fiscale și juridice, PwC România.

Alte concluzii ale raportului PwC:

● Viitorul industriei auto va fi caracterizat de conectivitate – creșterea numărului de autovehicule conectate la internet 4G și 5G și la multipli senzori și dispozitive de comunicație, electricitate – creșterea ponderii autovehiculelor electrice, partajare – creșterea ponderii sistemelor de car-sharing și autonomie – apariția autovehiculelor autonome.
● China va continua să-și dezvolte parcul auto într-un ritm accelerat, de peste 33%, până la 303 milioane mașini în 2025, în timp ce în SUA avansul va fi unul modest, de 2,2%.
● Va fi necesară îmbunătățirea infrastructurii de transport, telecomunicații și de alimentare a mașinilor electrice.
● Motoarele electrice și funcțiile automate vor crește cu 20-40% costul producătorilor auto cu materiile prime până în 2030.
● În acest context, vom asista la o schimbare semnificativă a modelelor de afaceri ale producătorilor auto și furnizorilor lor, care vor depune eforturi intense pentru reducerea costurilor tehnologice în următorul deceniu.

Foto: G4Media.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Adică pe românește europenii vor fi mai săraci. Prețul relativ al unui automobil nou va creste, taxele pe poluare vor crește și ele (nu va entuziasmați de electrice, poluează și ele și după ce vor fi eliminate astea cu motoare termice se vor impozita și electricele). Vor crește și taxele pentru utilizarea drumurilor. Vor scădea vitezele maxime permise sub pretextul creșterii siguranței în așa fel încât să trebuiască să fii din ce in ce mai dependent de sharing economy, visul de aur al omenirii, comunismul cu fata umană. Să nu ne lăsăm înșelați, in sharing economy cel mai mult câștiga proprietarul platformei și cei care dețin multe mijloace pe care le subinchiriaza.

  2. Mamă câtă vrăjeală într-o singură „analiză” PWC… De parcă taxiul nu mai e taxi dacă se cheamă Uber, de parcă ar fi mai ieftin să plătesc un șofer și comision unei firme de taxiuri decât să am dracului o mașină personală. Hai sictir cu socialismul ăsta, socialism cu comision la Uber.

    • Acum Uber sunt socialisti? Megacorporatia Uber e socialista? E ca si cum ai spune ca PF Daniel e sarac si cinstit.

    • @aveti ce votați
      Neosocialism. O chestie mult mai rafinată ceva inspirat poate de Miterand poate de Schroeder/Blair, nu vechitura sovietică.
      În fine mișto de studiat limbajul : „platforme de mobilitate”, „model alternativ de proprietate”. În câțiva ani termenii ăștia se vor încetățenit precum s-au încetățenit la vremea lor termeni gen kolhoz și stahanovist
      Și bineînțeles biserica e de vină pentru tot.

    • Da, si mie mi-a placut aia cu „mod alternativ de proprietate” – carevasazica e proprietate, decat ca nu e a ta, in baza la faptu’ ca e a lu’ altu … 😆

      O fi din ciclul „adevaruri alternative” ale lu’ Trump, ma gandesc …

      Hai, ca mai avem d’astea, sa va dau una care imi place: „persoanele care se intretin din activitati aflate la periferia paradigmei capitaliste dominante care solicita mici donatii in bani, prin parcari sau langa biserici”. :))