Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) critică „redimensionarea drastică” a tichetelor Rabla, afirmând că va la o invazie a importurilor de autoturisme second-hand și va lovi mediul de afaceri autohton.
Amintim că Ministerul Finanțelor a clarificat pentru Economedia că, în „ordonanța trenuleț”, tichetul pentru programul Rabla se înjumătățește, atunci când dai la schimb un autovehicul sau două, de la 7.000 lei la 3.500 lei, respectiv de la 10.000 lei la 5.000 lei. Totodată, tichetul pentru programul Rabla Plus se micșorează de la maximul de 11.000 euro la 2.000 euro, o reducere de cinci ori a valorii.
APIA arată că redimensionarea drastică a acestor subvenții, fără un plan strategic care să ofere predictibilitate producătorilor, importatorilor, comercianților și clientului final este un pas înapoi în promovarea autoturismelor noi, nepoluante, conducând la o scădere dramatică a pieței autoturismelor noi. „Măsura proiectată reprezintă practic un stimulent pentru creșterea pieței de vehicule second-hand, majoritatea dintre acestea având un grad de poluare foarte ridicat și afectând totodată siguranța rutieră, dar și ca o lovitură dată exact acelui mediu de afaceri autohton care este cel mai important contribuabil pentru Statul Român în domeniul de activitate dedicat”, arată reprezentanții Asociației.
Citește integral pe economedia.ro