Home » Articole » Producătorii și importatorii de automobile critică „redimensionarea drastică” a tichetelor Rabla: Va duce la o invazie a importurilor de autoturisme second-hand și va lovi mediul de afaceri autohton

Producătorii și importatorii de automobile critică „redimensionarea drastică” a tichetelor Rabla: Va duce la o invazie a importurilor de autoturisme second-hand și va lovi mediul de afaceri autohton

Producătorii și importatorii de automobile critică „redimensionarea drastică” a tichetelor Rabla: Va duce la o invazie a importurilor de autoturisme second-hand și va lovi mediul de afaceri autohton
Sursa foto: Unspash/Sergio Souza
Ascultă articolul

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) critică „redimensionarea drastică” a tichetelor Rabla, afirmând că va la o invazie a importurilor de autoturisme second-hand și va lovi mediul de afaceri autohton.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Amintim că Ministerul Finanțelor a clarificat pentru Economedia că, în „ordonanța trenuleț”, tichetul pentru programul Rabla se înjumătățește, atunci când dai la schimb un autovehicul sau două, de la 7.000 lei la 3.500 lei, respectiv de la 10.000 lei la 5.000 lei. Totodată, tichetul pentru programul Rabla Plus se micșorează de la maximul de 11.000 euro la 2.000 euro, o reducere de cinci ori a valorii.

„Cu profundă preocupare, Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) semnalează nemulțumirea sa față de recentul proiect de Ordonanță de Urgență al Guvernului României de a reduce finanțarea proiectelor cu impact energetic, in speță de reducere a valorii tichetelor din programele Rabla și Rabla Plus. Considerăm că aceste măsuri vor avea un impact major nefavorabil asupra industriei auto, precum și asupra eforturilor de mediu ale țării. De asemenea Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) semnalează impactul defavorabil al introducerii unei astfel de decizii prin Ordonanța de Urgență, cu consecințe negative asupra consumatorului final și al industriei auto. Este de menționat de asemenea că APIA nu a fost consultată pe marginea acestui subiect și nu i s-a oferit nici un detaliu legat de această Ordonanță de Urgență”, transmite Asociația.

APIA arată că redimensionarea drastică a acestor subvenții, fără un plan strategic care să ofere predictibilitate producătorilor, importatorilor, comercianților și clientului final este un pas înapoi în promovarea autoturismelor noi, nepoluante, conducând la o scădere dramatică a pieței autoturismelor noi. „Măsura proiectată reprezintă practic un stimulent pentru creșterea pieței de vehicule second-hand, majoritatea dintre acestea având un grad de poluare foarte ridicat și afectând totodată siguranța rutieră, dar și ca o lovitură dată exact acelui mediu de afaceri autohton care este cel mai important contribuabil pentru Statul Român în domeniul de activitate dedicat”, arată reprezentanții Asociației.

Citește integral pe economedia.ro

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole