G4Media.ro

București: Primele 15 tramvaie Imperio vor circula pe linia 41, începând de…

sursa foto: Facebook/ Primăria Municipiului București

București: Primele 15 tramvaie Imperio vor circula pe linia 41, începând de sâmbătă

Primele 15 tramvaie Imperio vor circula pe linia 41, începând de sâmbătă, 10 decembrie, fiecare tramvai având câte un controlor dedicat, responsabil pe partea de informare şi de monitorizare a activităţilor pe parcursul întregii zile, a anunţat joi Societatea de Transport Bucureşti (STB), transmite Agerpres.

STB a instruit 91 de manipulanţi care vor conduce acest nou model de tramvai.

„Odată cu venirea acestor tramvaie, oferim publicului călător condiţii mai bune de deplasare, care să-i determine să utilizeze din ce în ce mai mult transportul public. Ca orice nouă investiţie, aceasta trebuie păstrată, ea fiind un bun al tuturor utilizatorilor. Pe lângă îmbunătăţirea confortului şi a calităţii serviciului de transport, noile tramvaie contribuie la eficientizarea STB SA, ceea ce duce la posibilitatea a noi investiţii benefice călătorilor”, a declarat Adrian Criţ, directorul general al STB SA.

Potrivit sursei citate, achiziţia celor 100 de tramvaie noi aduce o serie de avantaje şi premiere, atât pentru STB SA, cât şi pentru călători. Astfel, tramvaiele sunt dotate cu noua generaţie de validatoare la fiecare uşă pentru plata călătoriei, atât cu cardul bancar, cât şi cu dispozitive smart NFC şi au sistem de aer condiţionat şi încălzire HVAC ce va permite reglarea automată a temperaturii, fără a mai fi necesară deschiderea geamurilor exterioare în niciun sezon.

De asemenea, tramvaiele sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile şi vin cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului, inclusiv Wi-Fi gratuit.

Printre avantajele noilor mijloace de transport mai pot fi enumerate: creşterea accesibilităţii datorată podelei total coborâte şi a celor 5 uşi duble de acces, creşterea capacităţii de transport fără a fi necesară creşterea parcului circulant şi un consum energetic mult mai redus faţă de tramvaiele aflate în exploatare. Potrivit STB, consumul energetic specific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o treime din valoarea unui tramvai Tatra.

„Din punct de vedere al exploatării, utilizarea noilor sisteme de tracţiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile periodice, dar şi o reducere a timpilor necesari reparaţiilor accidentale”, susţin reprezentanţii STB.

Noile tramvaie permit reducerea timpilor de parcurs şi creşterea calităţii rulării prin sistemele moderne de tracţiune bazate pe motoare de curent alternativ cu invertoare de tracţiune. De asemenea, conducătorii tramvaielor beneficiază de condiţii moderne de operare, cu o cabină spaţioasă, echipată cu aer condiţionat, camere video cu vedere în interiorul şi exteriorul tramvaielor şi un sistem de informare care oferă informaţii despre starea de funcţionare a tuturor sistemelor ce concură la securitatea şi buna funcţionare a tramvaiului.

Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri, în valoare de aproape 170 de milioane de euro, a fost semnat în mai 2021.

Tramvaiele noi vor fi introduse în exploatare pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Citește și...

7 comentarii

  1. Tramvaiele Imperio au reusit sa intre in zona Schengen a Bucurestiului in ciuda opozitiei austriecilor din comisia de receptie.

  2. Bravo bucureștenilor, merită îmbunătățirea calității vieții.
    Eu ca bistrițean nu am nimic de a face cu infrastructura Bucureștiului, dar prefer a citi asemenea știri decât o persoană a leșinat în transportul bucureștean din cauza caniculei!!!! sau o femeie a început să plângă implorând șoferul să oprească fiindcă nu mai rezista călduri din interior!!! acea fată în scaunul cu rotile care a fost urât înjurată de către șoferul RTB!!!!….
    La cât mai multă infrastructură

    • Vechile tramvaie de pe linia 21 sa fie distibuite pe linia 16 si 36, macar cate doua pe aceste linii, caci circula cele mai vechi si degradate tramvaie.

  3. Bine ca circula,cred ca vor ramine doar tramvaiele in trafic ,cele noi,ca tov Crit Adrian mai marele sef la Stb nu o sa mai aiba autobuze troleibuze si tramvaie vechi pe strada. Lipsa piese ,autobuzele stau imobilizate in autobaze si calatorii ingheata de frig…..Nicusoareeee il mai tii mult in brate pe incompetentul de director general?

  4. SPECIFICAȚI ANUL PENTRU CĂ DIN LUNA IULIE PÂNĂ ÎN PREZENT TOT LE AȚI DEPOZITAT,PUȚIN RESPECT, CEVA RUȘINOS, REVIN,SPECIFICAȚI ANUL!!!

  5. am citit de 2 ori articolul, nu scrie nicaieri CINE LE PRODUCE, DE LA CINE AU FOST CUMPARATE? mi se pare ca sunt romanesti, facute la arad sau la pascani, nu?