G4Media.ro

Prima zi a ”revoluției parcărilor” din București. V-ați schimbat obiceiul de deplasare?…

Prima zi a ”revoluției parcărilor” din București. V-ați schimbat obiceiul de deplasare? Ați renunțat la mașină pentru transportul în comun? Povestiți-ne experiența din trafic

Marți a fost prima zi ”plină” în care șoferii care au drum prin centrul Capitalei au avut de plătit tarifele stabilite de primărie, în caz contrar riscând amenzi usturătoare și blocarea roților. Unii proprietari de mașini au renunțat la acestea și au trecut la transportul în comun, alții s-au conformat noilor reguli și au intrat cu mașina în centru.

În cazul meu, trecerea la transportul în comun a fost singura opțiune, din cauza lipsei locurilor de parcare de lângă redacția aflată în zona de nord a capitalei. Așa că, înarmat cu abonament STB, aplicația oficială cu datele de trafic și multă răbdare, am plecat în jurul orei 7.30, ca într-o zi normală. Călătoria? Trei stații cu tramvaiul și zece cu autobuzul, plus 20 de minute de așteptare între ele. În total, cu tot cu mersul pe jos, circa o oră și zece minute, pe un drum pe care cu mașina îl parcurgeam în circa 20 de minute.

Singura sincopă din planul de mers cu STB-ul a fost în funcționarea aplicației InfoTB dezvoltată de Primăria București: timpul de așteptare al autobuzului 343 a fost indicat incorent (2 minute în loc de aproape 20 de minute).

Ajuns la redacție, am constatat că aproape nimic nu s-a schimbat față de zilele precedente: nu au fost trasate noi locuri de parcare, zeci de mașini erau parcate tot neregulamentar, nici un polițist local ori rutier prin zonă.

Context: De luni a început ”revoluția parcărilor” în București, iar șoferii riscă amenzi de 200 de lei şi blocarea autovehiculelor dacă folosesc parcările municipale fără să plătească. Mai exact, este vorba despre un regulament aprobat de Consiliul General al Capitalei în anul 2019 şi care vizează locurile de parcare trasate cu albastru pe domeniul public. Tariful se achită doar pe durata zilei.

  • Povestiți-ne în comentarii la acest articol cum a fost experiența voastră în București odată cu ”revoluția parcărilor” și dacă ritmul zilnic a fost influențat de noile reguli.

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

33 comentarii

  1. Miticii tot mitici, pe ăștia nu-i disciplineaza nici Zele cu eroii lui.

    • Cu miticii, de acord ce zici, dar cu zele, nu te duci tu în Hu, acolo în asia la voi, îi faci una mică lui C-urban viktor?

    • Frustrare mare pe voi că nu v-a așteptat Ucraina cu flori, j.e.g.u.r.i. invadatoare?

    • Ucrainenii fac plaja prin toată Europa și fraierii mor de grija lor.

    • @Cotea
      Da-i cu iaurt pe spate sa nu se ardă de atata stat la soare, sclavete.

    • Doare, lingău al Cioloveciei?

    • Primaria trebuie sa revina asupra pretului nesimtit pe care il cere riveranilor, ca sa-si poata parca masinile in apropierea locuintei.
      Taxa de 200 lei pe luna este inacceptabila.
      Taxa de 200 de lei pe luna este nesimtita, nejustificata in niciun fel, in afara de a-i imbogati pe primari si pe consilieri.
      Sa vopsesti o linie albastra pe asfalt nu inseamna amenajarea unei parcari. Sa platesti o taxa nesimtita nu inseamna ca este ceva civilizat. Sa parchezi civilizat inseamna sa nu deranjezi pietonii si ale autovehicole, sa nu parchezi pe trotuar, sa nu parchezi pe banda doi, sa nu impiedici intrarea in curti etc, nu sa sa platesti o taxa aberanta.
      Sa parchezi in apropierea locuintei nu inseamna niciun cost pentru primarie, iar riveranii tot in apropierea locuintei vor parca, deci nu se descongestionaeaza centrul, daca platesc o taxa aberanta.

  2. Cred că mai bine plăteau șoferii 400-500 dacă parcau necorespunzător, nu 200. Asta dacă autoritățile se țin de ce zic.

  3. Batem la pariu ca toata mascarada asta va dura 2-3 saptamani dupa care fiecare va parca la fel cum a parcat pana acum adica neregulamentar.
    Inca o tentativa penibila de a face ceva.

    • O tentativa penibila de comentariu. „Batem la pariu”…
      Daca pierzi pariul in 3 saptamani, promiti sa ne scutesti de opinii de felul acesta?
      Nu erai mai inteligent daca asteptai 3 saptamani sa vezi ce se intampla sau esti ferm convins ca toti bucurestenii gandesc ca tine?

  4. Avand in vedere ca primarul Nicusor Dan a zis ca Mun Bucuresti incaseaza din parcari 12 mil lei pe an si faptul ca Primaria i plateste 600.000.000 Lei lui CONSTANDA rezulta ca primaria ia 50 de ani bani pe parcari ca sa -i dea lui COSTANDA rezulta ca, Constanda prin agentul sau Primaria Bucuresti buzunareste 3 milioane de oameni in fiecare zi timp de 50 de ani.

    cei buzunariti stau cuminti si nu zic nimic

    • Primaria Bucuresti a avut ca sursa de inspiratie Viena, dar marea diferenta este ca in capitala Austriei transportul public functioneaza aproape ireprosabil. Autorul articolului scrie ca pt un drum de 20 min cu masina a trebuit sa faca o ora si zece minute. In Viena e total invers. Pentru un drum de circa 35 min cu transportul in comun, cu masina trebuie sa fac cel putin 45 min, apoi se mai adauga si gasirea unui loc de parcare, care nu intotdeauna e la indemana. Dar mai este ceva. In Viena nu poti parca pe timpul zilei, daca nu ai parcare cu abonament in respectivul district, decat maxim 2 ore – deci, cu plata, dar maxim 2 ore. Este descurajata la maxim deplasarea la job cu masina personala. Dar cum am spus, transportul in comun este foarte bine pus la punct asa ca nu e nicio problema.

  5. Astept cu nerabdare sa pot merge pe trouare si sa nu-mi fie pusa in pericol viata de catre niste nesimtiti care au blocat trotuarul ca sa-si ia cafeluta.

    • Corect! Este valabil in tot Bucurestiul unde femei cu bebelusi nu pot meege pe trotuare, cei cu dizabilitati ajung piloti de slalom si tot asa. Vrei masina? Muta-te frate afara din oras sau daca ai loc de parcare f bine. Din cauza masinilor puse aiurea nu pot intra pompierii, salvari, masinile de gunoi claxoneaza disperate, etc.
      Bucurestiul a ajuns un oras al masinilor nu al oamenilor pentru ca si aici s-a construit total aiurea.

    • +1
      Masina in oras e un moft, un privilegiu, nu un drept.

      Cred ca autorul articolului a luat autobuzul in sens invers, pentru ca nu exista nici o ruta in Bucuresti care se face in 20 de minute cu masina si 70 cu transportul public. Mai ales ca in multe zone exista metrou, care e mai rapid ca orice altceva.

  6. Acțiunea „parcarea ” are un singur scop -JECMĂNIREA- oamenilor de către Nicușor Dan. Până cetățenii vor mai cugeta , le recomand să ia cu lămâie , și de asemenea este recomandat să aibă și ceva alifie . Luați MODERNIZARE , CIVILIZAȚIE , și PROGRESISM , pe pâine ,de la administrația activistului civic .

  7. Tu obișnuit cu pomana te cam oftici.

  8. Hehe, ce se agită cefele groase pe aici, mă bucur :-))

  9. Eu nu am bani pe card primesc teapa astia ca aia cu creditul. Smecherii o sa parcheze cum vor, usristii tot cu trotineta aia e

    • Tu esti o relicv.a Psd-ista, un cocalar p.r.o.st.

    • Taxa a fost introdusă acum pentru că PMB are nevoie de bani pentru datorii și pentru șmecherii care au nevoie sa își rezerve locurile de parcare cele mai bune din București. Restul, au alternative, STB-ul de anii 80 sau emigrarea.

  10. Ok, pomanagii lefteri se bucura, si asa nu vor avea bani de masina si benzina nici ei, nici copiii lor, motiv de bucurie pentru nemancati! Pe astia, daca ii ia cineva gratis cu masina zici ca au fost cu roverul pe Marte, asa ii fericesti!

    • Singurii „pomanagii” pe care ii vad in povestea asta sunt soferii care nu au platit de 30 de ani parcarea in zona centrala.

  11. Voi astia din presa, ia intrebati-i va rog pe smecherii din primarii in frunte cu nespalatul sef: daca mie imi ridica masina, bunul meu propriu si personal, de unde stiu sa o recuperez? Cine ma informeaza? Nu e totusi un abuz? Adica, in afara de miile de amenzi, imi iei masina proprietate personala, dracu stie cum o transporti, o zgarii, o trantesti, o scapi de pe platforma, o arunci la groapa…si eu nu stiu nici macar unde ai dus-o? Pai bai, e corect asa?

  12. Problema este ca Bucurestiul are 7 primari si 7 consilii, si fiecare procedeaza dupa cum il taie capul.
    Acum sunt strazile administrate de primaria generala pentru care regulamentul de parcare probabil se va aplica. Dar, adiacent, sunt si strazi administrate de primariile de sector, pentru care regulamentul nu se aplica.
    Efectul este ca strazile administrate de sectoare se vor umple de masini. Va fi un dezastru pentru riverani. Astazi, locurile marcate cu albastru erau libere, iar strazile nemarcate erau pline, inclusiv pe trotoare.
    Singura solutie este trasarea locurilor de parcare pe toate strazile Bucurestiului, sau, cel putin, in toata zona 1 unde s-a creat aceasta problema, si taxarea la acelasi pret, indiferent care primarie il incaseaza.
    Dar cea mai mare prostie a organizarii Bucurestiului ramane aceasta impartire pe sectoare conduse de consilii locale si primari, fara a putea fi subordonate primariei capitalei.

  13. De acord cu aceste măsuri. Cu o condiție : să nu mai văd în București : GR, TR, GL, VS, HR, CV, VN, IL, CL, OT, VL, SV, AG, PH, DB, BC, SJ și în special UA.
    UA parchează peste tot fără restricții, ei sunt speciali. Măsura e luată că nu are bani pt Costanda. Labă de primar, la nivel de lis și videanu.

  14. În Cluj, mi-a blocat politia rotile acum 12 ani. Parcasem în centru pe un loc de handicapat – greșeală mea, marcajul era acoperit de zăpadă și nu am văzut semnul de dinainte. In ultimii 5 ani, mergem în centru doar cu bus/troleu/tramvai. Nu merita sa mergi cu mașina și sa te învârti juma de ira. Bonus, dacă parcai iegal cam în 15 minute, îți găseai mașina pe platforma și scoteai din buzunar 600 lei ridicarea plus amenda. De vreo 2 ani, din banii de parcare/2 ore, bei 2 beri. Acum parcam ilegal doar în cartier… Ca aici nu s-a rezolvat problema parcărilor riveranilor. Dar sincer.. E mukt mai bine asa

  15. Pe Bulevardul Tineretului sunt parcari cu plata cu marcaj alb. Acolo am vazut azi foarte multe masini cu rotile blocate. Zece, poate mai multe. Pana azi vedeam una, maxim 2 pe tot bulevardul.

    https://www.google.com/maps/@44.4105897,26.110354,3a,75y,217.96h,89.77t/data=!3m6!1e1!3m4!1sWstP9q3WhdbSItN_TKrtgA!2e0!7i16384!8i8192

    Se vede pe google maps panoul cu informatii despre tarife si plata. Alea cred ca sunt de la sectoare, nu de la Municipiu. Probabil ca s-au sincronizat toti.

  16. Nu mi se pare normal sa ai ca plata decat optiunea cu telefonul plata la aparate este mai normala amenda depaseste un salariu chiar si plata la parcare e mare riveranii ar trebui sa plateasca o suma modica pe an si sa nu existe abonament exclusiv pt un loc de parcare ca sa parchezi in zona riverana . Cei care vor trece cu camerele pt verificare cu siguranta nu v or respecta timpul de asteptare cum vei sti ca ai luat amenda peste timpul expirat una este sa nu platesti parcarea alta ca depasesti timpul iar in cazul unei astfel de amenzi cumva se poate plati o suma mult mai mica nu cea astronomica concluzia unii locomi au facut nu sa gestineze parcarile ci mai mult sa produca haos in favoarea lor parca vad ca o sa se schimbe iar tot sistemul dupa ce si trag bani la buget asa cum au facut cu multe ordonante de urgenta.