Prima inaugurare de anul acesta: Pasajul de la Mogoşoaia de pe Centura Capitalei va fi deschis circulaţiei joi, pe 30 septembrie. Lucrările se termină cu şase luni mai devreme faţă de termenul din contract

Pasaj Mogoşoaia

Pasajul de la Mogoşoaia de pe centura Capitalei va fi deschis circulaţiei joi, 30 septembrie, au precizat surse oficiale pentru Economedia. Este prima inaugurare a unui obiectiv de infrastructură rutieră de anul acesta, din păcate şi singurul pod din cele cinci în lucru.

Pasajele de la Domneşti, Berceni şi Popeşti – Leordeni (Olteniţa) care se construiesc ca sensuri giratorii suspendate vor fi deschise în 2022, în timp ce pentru podul de la Cernica, parte din contractul de modernizare DN 2 – A2, lucrările sunt la aproximativ 10% după mai bine de un an şi jumătate de la deschiderea şantierului.

Iniţial, termenul de finalizare al pasajului clasic de la Mogoşoaia era primăvara anului viitor, însă fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a cerut constructorului Strabag din Austria să încheie lucrarea la 1 octombrie.

„E o lucrare nu prea complicată. Din păcate cine a lansat licitaţia în 2017- 2018 a pus un termen de 2 ani. M-am întâlnit săptămâna aceasta cu conducerea Companiei Strabag (Austria) şi le-am spus că îşi strică renumele. Dacă s-ar lucra intens, n-ai ce alege în 4 luni, acolo. E o companie cu renume, unul dintre cei doi mari constructori din Austria. Vreau să le şi mulţumesc public, mi-au dat termen ferm de finalizare 1 octombrie”, anunţa în mai, la Europa FM, fostul ministru, Cătălin Drulă.

Joi, nu va fi o recepţie finală ci o „punere în circulaţie”, pentru că lucrările de finisaje vor continua sub trafic. De altfel, în urmă cu câteva zile, secretarul de stat în ministerul Transporturilor Ionel Scrioşteanu, care a monitorizat săptămânal şantierul, anunţa că antreprenorul va respecta termenul asumat de 1 octombrie. Vezi postarea aici.

Ultima raportare a CNAIR referitoare la pasaj arată un stadiu fizic de doar 65%. Lucrările pentru construirea pasajului de la Mogoşoaia cu o lungime totală de 800 de metri au început în aprilie 2020, iar costul investiţiei este de 33 de milioane lei.

Următoarea inaugurare pe care a stabilit-o oficial, Ministerul Transporturilor este „ciotul” de centură de la Mihăileşti, pe DN 6 Bucureşti- Alexandria, o centură de doar 3 kilometri care se deschide după aproape zece ani de la primele lucrări

Video: şantierul de la Mogoşoaia




 

Comentarii

  1. Pas cu pas!
    Cum zice Klaus Magnus.
    Un ciot de 8 km la autostrada pe an la G. MURES.
    Un podet la Mogosoaia pe an.
    3 km la Mihailesti dupa 10 ani.
    “Guvernul meu” face minuni!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *