G4Media.ro

Președintele Franței vrea un abonament de transport public în stil german/ Biletul…

Sursa foto: European Council

Președintele Franței vrea un abonament de transport public în stil german/ Biletul lunar de 49 de euro are călătorii nelimitate cu autobuzul, metroul și trenurile regionale

Președintele francez Emmanuel Macron a declarat luni că dorește ca în Franța să existe un sistem în stil german de abonamente lunare cu costuri reduse pentru trenurile regionale, scrie Reuters.

Întrebat de HugoDecrypte, un canal YouTube orientat spre știri pentru tineri, dacă Franța este dispusă să pună la dispoziție un abonament de 49 de euro pe lună pentru trenurile regionale, așa cum se întâmplă în Germania, Macron a spus că este în favoarea acestui lucru.

„I-am cerut ministrului transporturilor să o lanseze cu toate regiunile care sunt dispuse să instituie acest sistem”, a spus Macron.

În primăvara acestui an acestui an, Germania a introdus așa-numitul „Deutschlandticket”, care costă 49 de euro pe lună și oferă călătorii nelimitate în Germania în transportul public local, cum ar fi autobuzele, metrourile și trenurile de navetiști.

Scopul acestui sistem – care va costa aproximativ 3 miliarde de euro, finanțat atât de guvernul federal, cât și de cel al landurilor – este de a reduce emisiile de CO2 și de a-i ajuta pe cetățeni să facă față inflației în creștere.

„Pentru mediu și pentru puterea de cumpărare, să creăm acest abonament de tren în Franța, în cooperare între stat și regiuni”, a declarat ministrul transporturilor, Clement Beaune, într-o declarație pe X.

Macron a adăugat că un astfel de sistem trebuie să facă parte dintr-un efort mai amplu de reducere a emisiilor de CO2 și să includă sectorul locuințelor și alte sectoare ale economiei.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Corect.
    Mai mult decât mașinile electrice, transportul public generalizat și eficient este soluția pentru decarbonizarea maxima a transportului de călători.
    Dar la noi ne trebuie mai intai transport si apoi bilet/abonament comun:
    – trenurile sunt capcane care merg cu viteza melcului, acolo unde nu au fost desfiintate
    – autobuzele sunt blocate in trafic pentru ca banda lor dedicata e ocupata de BMWuri si alti cocalari iar politia e ocupata cu propriile afaceri
    – in ciuda experientei altor orase care au liberalizat transportul public, in Bucuresti si calatoriile din Bucuresti se mentine un sistem de monopoluri pentru firmele de partid