Home » Articole » Președintele CJ Prahova, Iulian Dumitrescu, la începerea lucrărilor pentru construirea Centurii Comarnic: „30 de ani de neputință ale administrațiilor locale și centrale” / Promisiuni pentru inaugurare în noiembrie 2024, cu aproape un an înainte de termen

Președintele CJ Prahova, Iulian Dumitrescu, la începerea lucrărilor pentru construirea Centurii Comarnic: „30 de ani de neputință ale administrațiilor locale și centrale” / Promisiuni pentru inaugurare în noiembrie 2024, cu aproape un an înainte de termen

Președintele CJ Prahova, Iulian Dumitrescu, la începerea lucrărilor pentru construirea Centurii Comarnic: „30 de ani de neputință ale administrațiilor locale și centrale” / Promisiuni pentru inaugurare în noiembrie 2024, cu aproape un an înainte de termen
Sursa foto: Imagini din dronă, CNAIR
Ascultă articolul

Constructorul „Frasinul” a început luni, 6 noiembrie, lucrările pentru execuția Centurii Comarnic, șosea cu o lungime de 6 kilometri și profil de Drum Național. Centura Comarnic este un proiect de investiții pe care Consiliul Județean Prahova l-a preluat de la Ministerul Transporturilor/CNAIR, finanțarea este asigurată prin Programul Transporturi 2021-2027, iar termenul de execuție de 21 de luni ar putea fi redus la doar 12 luni, pentru deschiderea șoselei în noiembrie 2024.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

„Începem efectiv construcția Centurii orașului Comarnic. Astăzi, după 30 de ani de neputință ale mai multor administrații locale și centrale noi începem efectiv construcția Centurii. Am speranța că la anul, pe vremea asta să mergem pe Centura Comarnic și, mai mult de atât, Centura va fi parcursă în mai puțin de 4 minute”, afirmă Iulian Dumitrescu.

„Potrivit președintelui Consiliului Județean Prahova, Iulian Dumitrescu, într-un an se va circula pe acest drum. Construcția Centurii Comarnic a debutat pe o rută paralelă cu DN1, astfel că nu va perturba, în această iarnă, de sărbători, traficul în zonă. Legăturile cu DN1 vor fi realizate la finalul lucrării. Varianta ocolitoare a orașului Comarnic, care va avea o lungime de aproape 6 km, este construită pentru ca autoturismele să circule pe acesta cu o viteză de 90 km/oră, ceea ce însemnă că va putea fi parcursă în 4 minute. În prezent, pe DN1, pe porțiunea care trece prin Comarnic, valorile de trafic înregistrate în perioada sărbătorilor și a week-end-urilor sunt situate între 35.000 și 40.000 de autovehicule/zi, la o viteza medie de 30 km/h. În plus, în Comarnic există mai multe puncte de gâtuire a traficului (treceri de pietoni, parcări în zona centrală și intersecții) care afectează direct traficului rutier, pe acest sector formându-se cozi de autovehicule pe o lungime de aproximativ 7-8 km.
Centura va ocoli orașul Comarnic și DN1 prin vest. Proiectul presupune şi construirea a trei poduri noi, dar şi dublarea podului peste râul Prahova de pe DJ101R. În același timp, se va construi un pasaj peste râul Prahova și calea ferată Ploiești-Brașov. La intersecțiile cu DN1, sunt prevăzute sensuri giratorii dimensionate astfel încât să preia traficul actual care va proveni de pe centura Comarnic și din orașul Comarnic. Centura Comarnic va servi ca drum de descărcare a viitoarei autostrăzi. Licitația pentru acest obiectiv de investiții a fost câștigată de asocierea S.C. FRASINUL S.R.L. (lider) – S.C. ARTEHNIS S.R.L., la valoarea de 236.740.000,00 lei fără TVA”, arată CJ Prahova.

Citește integral pe economedia.ro

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole