G4Media.ro

Premieră istorică pe piața auto din Franța: Dacia este pe podium pentru…

Sursa foto: Uzina Dacia-Mioveni / Imagine oficială

Premieră istorică pe piața auto din Franța: Dacia este pe podium pentru prima dată la vehicule noi vândute după ce a detronat Citroën

Pentru prima dată în Franța, Dacia urcă pe podiumul pieței de vehicule noi, detronând Citroën pentru a ocupa locul 3, transmite publicația specializată Largus, preluată de Rador.

Cine ar fi prezis, la revenirea mărcii în 2005, că Dacia va ajunge într-o zi locul 3 pe piața mașinilor noi din Franța? Cu siguranță nu Citroën, care coboară de pe podium în 2022. Vânzările producătorului român au crescut cu 5% (130.860) datorită performanțelor Spring (+61%), Duster (+2%) și a debutului bun pentru Jogger. Un plus și pentru oferta GPL, care a oferit un răspuns la creșterea prețului combustibilului la pompă.

O altă performanță: Dacia Sandero depășește Renault Clio pe locul doi pe piața mașinilor noi în 2022. În ciuda unei scăderi de 17% a înmatriculărilor, Sandero (64.295 de exemplare) este pe locul doi după Peugeot 208 (88.821), și dă dureri de cap vărului său, Renault Clio (64.033), care a scăzut cu 25%. Mașina de oraș rămâne modelul preferat de persoane fizice în 2022, marca românească (110.165) fiind aproape de a sufla primul loc mărcii Renault (110.952), cu o diferență de doar 800 de bucăți.

De remarcat performanța Duster (al 10-lea pe piață), ale cărui vânzări au crescut cu 2% (31.652), deși este pe sfârșit de carieră.

Dacia Spring este al doilea cel mai bine vândut vehicul electric după Peugeot e-208 în 2022. Pe locul patru în 2021 (11.386 înmatriculări), Dacia Spring a crescut cu 61% și a încheiat anul financiar 2022 pe locul doi (18.326), imediat după Peugeot e-208 (19.222, + 8%).

În ciuda creșterilor succesive de preț (de la 16.990 de euro la lansare în 2021 la 20.800 de euro la sfârșitul lui 2022), modelul electric românesc este cel mai ieftin model electric de pe piață. Acest preț, din care se scade și bonusul ecologic, a convins cumpărătorii din provincii și din mediul rural.

Producătorul român începe anul cu lansarea de modele care încorporează noua identitate a mărcii. Momentul va fi marcat odată cu lansarea primului hibrid Jogger în martie, în timp ce Spring își va extinde gama cu un motor mai puternic de 65 CP în luna mai. Motorul GPL 1.0 Eco-G va evolua prin câștigarea de 5 CP și la cuplu. Dar cireașa de pe tort va fi prezentarea celei de-a treia generații de Duster, care va fi comercializată din primăvara lui 2024. (Traducerea: Ruxandra Lambru)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Ei, ați rămas voi așa, cu ideea că dacă e produsă și în România, producătorul Daciei ar fi român. Probabil din cauză că Tăriceanu i-a dat 15 milioane de euro ca ajutor de criză în 2018.
    Dar dacă vă uitați pe site-urile producătorului veți vedea că Group Dacia e deținut în proporție de 99,5% de Group Renault, care e deținut în proporție de 14% de statul francez.
    În plus, cel mai probabil că un număr foarte mare de mașini (ale producătorului român (!)) sunt de fapt produse peste baltă, în Maroc.

  2. Era bine dacă scria cât mai are România datorie ,ne mândrim cu Dacia,să fim serioși.Imprumutam aproape orice .Cat din masina asta este fabricat din România?La laude nu ne întrece nimeni ca pe vremea lui ceașcă.

  3. Sunt mai multe lucruri de spus. Sediul central international al companiei Dacia este in Bucuresti . Cei ce fac design(ul lucreaza in Romania. De fiecare data cand este o emisiune auto in Franta se mentioneaza ca este un producator roman. Acum cativa ani Dacia reprezenta 3% din PIB-ul Romaniei. Cred ca putem sa ne mandrim cu Dacia.

    Un alt lucru este despre cum se fac clasamentele. Firmele pun masinile pe budget-ul de cheltuieli, ceea ce reduce profitul si atunci impozitul pe profit. Toata lumea circula in masini luate pe firma. Clientii particulari sunt cei ce nu pot altfel : functionarii, pensionarii etc. La clasamentul asta, unde sunt bani munciti, dacia condce detasal, e pe undeva pe la 20%.

  4. De fapt ce te nemulțumește atât de tare, Marcele? Să nu ne mândrim cu Dacia? Cu ce ne sfătuiești tu să ne mândrim? Te ascultăm….