G4Media.ro

Prăpastia între colegiile de elită, cu medii mari, și celelalte școli, cu…

Sursa foto: Pexels

Prăpastia între colegiile de elită, cu medii mari, și celelalte școli, cu multe medii sub 5, se menține și după pandemie, arată rezultatele testării inițiale din județul Iași, ediția 2022-2023

Decalajele majore între mediul rural și cel urban și între unitățile de învățământ de elită și celelalte, semnalate în pandemie prin prima testare inițială standardizată extinsă, cea organizată în județul Iași în toamna anului 2021, se mențin și după perioada de criză. Rezultatele celei de-a doua runde de testare inițială, organizată la începutul acestui an școlar tot în județul Iași, sunt considerabil diluate în urma scandalurilor ce au marcat evaluarea, însă chiar și așa ele arată contraste puternice între liceele de top și celelalte școli și licee, cu atât mai mult cu cât situația se menține gravă în școlile de la sat. 

Raportul privind administrarea testelor inițiale în județul Iași – 12-23 septembrie 2022, realizat de Inspectoratul Școlar Județean Iași și consultat de Edupedu.ro, include mult mai puține date decât cel de anul trecut. Dacă atunci erau agregate rezultatele la nivel de județ, ce arătau, de exemplu, că peste 70% dintre elevii județului nu luaseră nota 5 la matematică, informațiile fiind detaliate pe note la fiecare dintre materii, în noua ediție a raportului privind testarea inițială rezultatele sunt limitate la un eșantion de zece unități de învățământ. Iar propunerile de măsuri care să remedieze problemele identificate acum un an sunt înlocuite, în noul raport, cu o serie de considerații generice.

Motivul ține de modul cum a fost organizată testarea inițială anul acesta, în care inspectorul general din Iași, Luciana Antoci, punea presiunile din jurul evaluărilor pe seama unei “orchestrări politice” – detalii mai jos.

Date-cheie din raportul privind testarea inițială în anul 2022-2023

Raportul pentru ultima rundă de testare inițială, din septembrie 2022, se bazează pe medii obținute la nivelul fiecărei opțiuni, pe baza unui eșantion de 10 unități de învățământ, de la colegii de elită la licee teoretice, licee profesionale, școli din mediul urban și rural.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Nu toți elevii vor sa învețe.
    Nu toți elevii pot sa învețe.
    Nu toți elevii trebuie sa facă facultate
    Este nevoie și de meserii fără facultate, care sunt și ele onorabile și din care se poate trai decent, bine sau foarte bine.
    Școală trebuie sa fie un filtru care sa îl oprească pe fiecare la limita lui dintre competenta și incompetenta.
    Altfel, vom fi (deja suntem) plini de medici, profesori, ingineri, etc analfabeți.