Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Polonia, Bulgaria şi alte state din Europa de Est iau în calcul să conteste în instanţă noile reglementări rutiere care forţează camioanele lor să revină acasă la fiecare opt săptămâni, o modificare care va afecta semnificativ companiile de transport rutier, au declaraţi diplomaţi pentru Reuters, citată de Agerpres.
Revizuirea reglementărilor rutiere este promovată de statele UE mai bogate, inclusiv Franţa şi Olanda, iar disputa ameninţă să adâncească diviziunile dintre flancul estic şi cel vestic al UE, subminând unitatea blocului comunitar, afectată de Brexit.
Ţările UE mai sărace din Europa de Est vor să câştige oferind servicii la preţuri mai scăzute pentru a-şi dezvolta economiile şi a prinde din urmă statele mai bogate. În timp ce camioanele şi şoferii lor traversează UE, Franţa şi alte state sunt îngrijorate că aceste practici îi afectează pe proprii lor lucrători.
Majoritatea ţărilor membre ale UE au fost de acord în decembrie să reformeze sectorul rutier al blocului comunitar, inclusiv să dea dreptul şoferilor de camioane care lucrează în străinătate să revină acasă la fiecare trei-patru săptămâni, stipulând că odihna lor săptămânală de cel puţin 45 de ore trebuie petrecută în afara vehiculului şi nu în parcări, iar angajatorii trebuie să plătească pentru cazare.
Noile reglementări vor forţa, de asemenea, camioanele implicate în transportul internaţional să revină la sediile centrale ale companiei lor la fiecare opt săptămâni, o decizie menită să lupte împotriva practicilor privind înregistrarea firmelor de transport în ţări cu impozite mai scăzute, dar fără a opera de fapt acolo.
Articolul continuă mai jos
Dar Bulgaria, România, Polonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Estonia, Malta şi Cipru sunt împotrivă, conform surselor diplomatice. Ele vor schimbarea noilor reglementări, care ar urma să fie discutate în Parlamentul European în următoarele luni, relatează Reuters.
„Un grup de ţări care împărtăşesc aceeaşi viziune vor modificarea reglementării legate de cele opt săptămâni. Vom urmări cât de departe vor merge negocierile, sau vom contesta în instanţă reglementările”. a declarat pentru Reuters un diplomat UE. „Aceste reglementări afectează semnificativ companiile noastre. Dacă nu vom avea altă soluţie, ne vom adresa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE)”, a declarat un al doilea diplomat din ţările nemulţumite de noile reglementări, ai scrie Reuters.
În 21 ianuarie, transportatorii din România au solicitat eurodeputaţilor români contestarea în cadrul Comisiei de Transport şi Turism (TRAN) a Parlamentului European a Acordului privind Pachetul Mobilitate 1, considerând că firmele de transport rutier autohtone sunt excluse, astfel, din piaţa europeană de transport.
Citește și
Nu poti sa nu te întrebi ce fel de Uniune este asta, în care cei mai puternici isi impun regulile. Apoi ne miram de falia Est-Vest.
Pai practic noua nu ne convine faptul ca, cu noile reglementari, nu mai suntem competitivi fiindcă marja care oferea aceasta competitivitate era data de nivelul de salarizare și condițiile de munca mai proaste a șoferilor est-europeni (care-s dispuși sa doarmă prin parcări și alte chestii pt mai puțin decât colegii lor vest-europene din tarile dezvoltate…)
Comic, așa-i, Jay? 🙂
Pe autostrazile din vest vor circula in maxim 10 ani gen TeslaTruck, fara sofer, eventual cu un mecanic in cabina.
Și, conform legii ăsteia noi, camionul fără șofer va trebui totuși să se întoarcă la bază la fiecare 8 săptămâni.
(de unde se vede clar că legea nu are absolut nicio legătură cu șoferii ci este o găselniță să blocheze firmele din est)