G4Media.ro

Peste 4 ani de abia vom avea SF-ul și Proiectul pentru Autostrada…

Peste 4 ani de abia vom avea SF-ul și Proiectul pentru Autostrada Ploiești – Brașov. Grindeanu acuză că așa a făcut licitația fostul ministru al Transporturilor

Actualul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că a preluat o situație complexă în privința proiectului Autostrăzii Ploiești – Brașov și că, deși nu îi face plăcere să invoce „greaua moștenire”, trebuie să spună „că asta a preluat în acest moment”: faptul că în licitația încheiată pentru lucrările privind Studiul de Fezabilitate și Proiectarea au fost prevăzute perioade de realizare de 30, respectiv 44 de luni. În aceste condiții, a conchis Grindeanu, despre partea de execuție a autostrăzii se va putea vorbi doar peste 4 ani, în cazul în care cei care au câștigat licitația organizată de vechiul ministru, Lucian Bode, nu vor avea bunăvoința de a accepta o reducere a termenelor prevăzute în contract.

Prezent în emisiune la Digi24, Sorin Grindeanu a fost chestionat despre continuarea Autostrăzii de la București, pe porțiunea Ploiești – Brașov, tronson care ar ajuta imens la descongestionarea traficului de pe Valea Prahovei.

Grindeanu a răspuns că lucrările pentru Studiul de Fezabilitate (SF) și pentru Proiectare au fost licitate la începutul lui 2021.

„Licitația s-a încheiat înainte să vin eu la Minister, iar Caietul de Sarcini spune așa: pentru SF, 30 de luni de execuție, iar pentru proiectare, 42 de luni de execuție. Aceasta este situația preluată (…) Câștigătorul licitației a fost desemnat înainte să ajung eu la Minister. Acum, tot ce îmi rămâne de făcut este să am un dialog cu câștigătorii licitației și să găsesc înțelegere, astfel încât să scurtăm aceste termene”, a explicat Grindeanu.

El a adăugat că îm mod cert traseul Autostrăzii nu este unul simplu, dar a sugerat că termenele prevăzute în caietul de sarcini pentru SF și proiectare nu se justifică.

„Lucrez cu marfa clientului, cum se spune (…) La modul în care s-au făcut lucrurile înaintea mea și dacă nu găsim acum înțelegere la cei care au câștigat această licitație, adică să pună ca prioritar acest proiect și să reducem termenele, vă spun cu sinceritate că mai devreme de 4 ani nu poate vorbi despre demararea lucrărilor de execuție”, a comentat Grindeanu.

El a adăugat că este optimist că va reuși să-i convingă pe cei care se ocupă de reactualizarea SF și proiectare să vină cu alte termene: „Sunt om optimist, sper ca vom reuși să îi convingem”.

Reamintim că Ministerul Transporturilor a demarat această licitație în mandatul liberalului Lucian Bode, fiind încheiată în februarie, 2021, în mandatul ministrului USR Cătălin Drulă. Contractul privind refacerea SF-ului și proiectului pentru Autostrada Ploiești – Comarnic – Brașov a fost adjudecat de societatea Consitrans, costurile pentru această etapă fiind de 12,8 milioane de euro.

Sursa foto: Imagini din dronă, CNAIR

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

27 comentarii

  1. Greu de crezut ca mai votati PSD, dupa tot ce s-a intamplat, dupa toate hotiile si tradarile. Dar astia sunteti, il meritati pe Grindeanu.

    • Ba talibanule, o fi Grindeanu un tembel, dar contractul a fost semnat de ala de la Pro Infrastructura,…..a facut si el un contract, dracu stie ce interese au fost…. dar 4 ani pt un SF și un PT e cam mult..autostrada asta e amplasată total aiurea, iar bucata de la Ploiești la Câmpina e o joacă, bani sa fie… partea din munți e amplasată chiar peste râul Prahova, daca nu o mută studiul nou, e degeaba, tot nu se va construi, nu trebuie să ajungi în parcarea hotelului direct din autostrada, o sa distrugem Valea Prahovei cu traseul asta

    • Dorele, fa socoteala cat le-a trebuit sa scoata un SF si proiect pe Sibiu-Pitesti. 20 de ani? Si asa e chinuit, tras de coada. Voi intelegeti ca lipsa unui SF profesionist si a unui proiect detaliat si realist a impiedicat Romania sa aiba o trecere peste munti timp de 30 de ani?
      4 ani e timpul NORMAL, de bun simt ca sa iasa un studiu si un proiect cu care se poate demara constructia, nu sa ne pomenim ca la tunelurile cu ursi de langa Lugoj ca trebuie sa reziliem, sa facem studiu nou, sa licitam tunelurile si sa le si construim (si ala e doar un deal, nu e un munte). Daca facem treaba de mantuiala vom intarzia 10 ani, nu 4.

    • A, si aia 4 ani sunt de fapt 3 ani si jumatate, iar din acesti 3 ani si jumatate, un an a trecut deja. Mai avem 2 ani si jumatate pana putem lansa licitatia de executie.

    • Mai vladimir putin da amu serios cu cine ai vrea sa votam, cu ielgibitistii?????

  2. Dau Ordonanta 13-14 și se rezolva #nimic.
    Doar sarakii isi fac concediile in direcția aia.
    Banii se cheltuiesc cu folos in alte țări. Aici doar se castiga usor (de catre speciali)

  3. Așa si să înțeleg că Grindeanul a rezolvat problema și a eficientizat proiectul astfel încât autostrada va fi gata în 2 ani cu costuri minime…..adică nu e doar un circar care face tămbălău degeaba, nu ?

  4. Cheamă-l băiete pe fratele tău Pontache. El a făcut-o deja. Dar nu vrea să ne-o dea. Auzi acolo… Greaua moștenire… Păi 30 de ani ce a fost? De ce nu ați făcut-o?

  5. Mda, e clar. De la Grindeanu nu ai ce să ceri afară de gargară și ordonanța 13. Dacă îl iei cu chestii de genul studii geotehnice, documentație tehnică pentru licitație, l-ai pierdut. Un simplu politruc parașutat acolo. Cum ne-a obișnuit PSD-ul să trateze domeniul infrastructurii. Ia uitați-vă ce prăpăd e la alocările pe calea ferată.

  6. Extraordinar!
    Exceptional!
    Ce greu descoperim America!
    Rectific Autostrada!
    Ramane asa cum spun de la Sova incoace:
    2040!
    2040!
    La multi ani incapabililor!

  7. Când a fost Grinda prim in guvernul de hoti, de ce nu a semnat el contract pentru acel tronson? In loc sa dea ordonanțe noapte, ca hoții?

  8. Ploiesti-Brasov nu este o investitie strategica. Sa cheltuiest atitea miliarde pentru placera homalailor de duminica care pleaca pentru cura de destresare e o nebunie. Toate se vor face dar cu anumite prioritati.

    • La mod serios, ESTE strategic, conecteaza marea si capitala de centrul si nord-vestul tarii, este parte a unui coridor strategic care va lega Constanta de Rotterdam si de Marea Baltica, este esentiala pentru NATO. Se va face si tronsonul acesta, dar mai greu. Daca s-ar face, nici cei 4 ani nu m-ar deranja, ca oricum au la ce lucra intre timp

    • Daca nu e important inseamna ca Bucurestiul nu e important pentru Transilvania. Hai sa mutam capitala in Brasov sau Cluj, si atunci nu ne intereseaza autostrada respectiva. Sau tu crezi ca toata lumea merge numai la munte pe drumul acela? Zona e sabotata de mult timp si va mirati ca unii vor autonomie pe aici. Aeroportul la Brasov nu e important, ca e Bucurestiul aproape, dar drumul catre Bucuresti e jale si nu stii daca dureaza o ora, doua sau patru. Trenule e tot jale, ca chiar daca aeroportul e intre Brasov si Bucuresti, trebuie sa te duci mai intai in Bucuresti si sa vii inapoi de acolo. Institutiile sunt in Bucuresti, oamenii mai au treaba pe acolo si petrec o viata pe drum. Daca Bucurestiul vrea sa fie capitala tarii, nu numai a munteniei si a Dobrogei trebuie sa aiba legatura decenta cu restul tarii. Cu Moldova si cu Trasilvania, si nu, neexistetul Pitesti-Sibiu nu e de ajuns, ca Ardealul e mare.

    • Patru ani si restul zile!
      Ar tine danga langa pana in 2040!
      Ce o fi asa de grey sa faca un drum interjudetean de 38 km?
      E posibil Campina- Sacele dar e spaga mica!
      Asta e varianta cea mai la indemana!
      Crezi ca nu se bagau Presedintii de CJ de la Ph sau Bv?
      E spaga neimportanta!
      Iar Grindeanu e la Tv cu petarde nu cred ca stie de drumul asta?
      In Spania drumul asta era gata in 8 luni!
      Dar romanii sadomasochisti se duc in continuare la munte, se intorc si dau de Grindeanu la TV cu povesti de adormit copii!

  9. Doar SF uri

  10. Grindeanu minte cum respira ca orice psdist.
    Sunt brasovean si am citit cam toate articolele pe subiectul asta din ultimul an.
    Drula a clarificat traseul la un meeting cu primarii de pe traseu, cu ministerul apararii pt ca sunt ceva obiective militare pe traseu, etc. Ceea ce nimeni dintre uslamisti nu reusise in 31 de ani. Traseul rezultat se pare ca e unul care sa nu afecteze statiunile, adica cu tuneluri, etc.
    Deasemenea pt a minimiza moda contestatiilor de parcurs, tot Drula a stabilit ca studiul SF vine la pachet cu proiectarea. Deci cele 42 de luni sunt maximul pana cand licitatia de executie putea fi lansata. Pare-mi-se ca si executia era posibil de secventiat, adica data in licitatie si executie pe portiuni, odata SF-ul si proiectare terminate pe acele portiuni, un exemplu ar fi Ploiesti-Comarnic.
    Deci Grindeanu minte cu cele 30 luni SF si in continuare 42 luni de proiectare.
    In fine, nu ma mira, m-am lamurit cu uslamistii in 32 ani.

    • Da, o analiza atenta arata minciuna dupa minciuna scoase de Grindeanu pe goarna.

      „„În acest moment – ca să știm cum stăm și de unde am preluat gestiunea Ministerului Transporturilor pe acest proiect, deci înseamnă dezvoltarea autostrăzii Ploiești-Brașov – undeva la începutul anului a fost scos la licitație – era altcineva ministru la începutul anului 2021.”

      Licitația a fost lansată în septembrie 2020, în timpul mandatului lui Lucian Bode la Transporturi. Contractul propriu-zis s-a semnat în februarie 2021, când abia atunci la Transporturi era Cătălin Drulă.

      „Moderator: Nu a existat deja un Studiu de Fezabilitate? / Grindeanu: Nu.”

      Actualul contract semnat este unul pentru „Completare / Revizuire Studiu de Fezabilitate”, ceea ce înseamnă că există un SF realizat anterior. Vorbim de o documentație la nivel de SF încă din 2006, rămasă practic expirată timp de aproape 15 ani și nerevizuită cât timp la Transporturi s-au tot perindat numeroși miniștri.

      Afirmația lui Grindeanu: „(…) caietul de sarcini sunând așa: pentru studiul de fezabilitate – 30 de luni, pentru proiectare – 42 de luni. Ați auzit bine.”

      În realitate, conform caietului de sarcini scos la licitație și conform contractului semnat în urmă cu un an, termenele sunt următoarele:

      – 30 de luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.
      – 6 luni pentru Proiectul pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC)
      – 6 luni pentru Proiectul Tehnic de execuție
      Practic, după aceste 42 de luni poate fi scoasă la licitație direct execuția lucrărilor.

      Asta e soarta noastra, sa ne conduca caricaturi slugarnice si incapabile…

  11. Da vina pe cineva care a fost doar un an in timp ce PSD a promis aceasta autostrada (si multe altele) si in 2016 cand au castigat alegerile si in 2012. Romanii au memoria de peste, uita repede si tot cu ei voteaza. Dupa se intreaba de ce merg lucrurile rau in tara.

    • @Anti usl
      Sa fim clari, nu toti romanii uita promisiunile electorale neonorate.
      Oricum, per ansamblu ai dreptate.
      Daca in 30 de ani, se voteaza in masa aceleasi partide care pun pe lista aceleasi persoane, atunci solutia ar fi evidenta, dar na.
      Oamenii saraci (si-tare multi de la o vreme) zic asa, tot n-or sa faca nimic pentru noi, macar sa avem trei mici si-o bere gratis odata la patru ani …

  12. ce incompetenta. chemam o forma din italia sau elvetia care au facut aceste lucrari la ei acasa si nici nu ma mai gindem la proiect. scoteam banii si la revedere chit ca faceam tunel de la posada pina la brasov

  13. Derula este vinovat! Derula nu se prea pricepe ,se pricepe Grindeanu și PSD! Și iohannis se pricepe la politica !🤮🤑😱

  14. Aceasta autostrada nu se va face pentru ca nu cred ca se dorește. Dar nici o problema pentru ardeleni atâta timp cât se leagă zona cu Vestul. Nu atât de mult pentru turism sau distracții, ci pentru dezvoltare și industrie.

  15. G4media, 9 Decembrie 2021: „Contractul pentru documentaţia tehnică a Autostrăzii de pe Valea Prahovei a fost semnat în februarie 2021, în mandatul lui Drulă pentru o ofertă de 46 milioane lei.
    Durata de realizare a serviciilor de proiectare este:
    – 30 de luni pentru Revizuirea/Completarea Studiului de Fezabilitate;
    – 6 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC);
    – 6 luni pentru Elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE).”
    https://economedia.ro/proiectarea-autostrazii-ploiesti-brasov-blocata-din-toamna-cnair-tolereaza-situatia-pentru-ca-presedintele-companiei-de-drumuri-este-fostul-director-al-firmei-de-proiectare.html

    Nici in 2030 nu va fi gata….