G4Media.ro

Peste 20 de incendii și defecțiuni la locomotivele CFR, în ultimii doi…

sursa foto: Inquam Photos / Cornel Putan

Peste 20 de incendii și defecțiuni la locomotivele CFR, în ultimii doi ani/ Mai mult de jumătate au avut loc doar în 2023/ Cel mai recent caz: Locomotiva unui tren care transporta sulf pe o rută din județul Constanța

O altă locomotivă CFR a luat foc sâmbătă dimineață, de data aceasta în Constanța. Incendiul, lichidat fără victime, face parte dintr-un lung șir de incidente similare care au avut loc în România, în ultimii doi ani. Din fericire, în niciunul dintre cazuri nu s-au înregistrat decese. În incendiul de sâmbătă este vorba de o locomotivă care tracta 39 de vagoane încărcate cu sulf, dar în numeroase cazuri a fost vorba de transporturi de țiței sau alte materiale inflamabile. În ultimii doi ani au avut loc cel puțin 20 de incendii sau accidente la locomotivele CFR, după cum urmează, defalcat pe ani:

2023

În 5 octombrie, la o locomotivă a unui tren de călători care se afla în gara Băbeni (Vâlcea). Conform celor spuse de mecanicul de tren și de seful de tren este vorba de 47 de persoane care călătoreau. La sosirea pompierilor militari persoanele se autoevacuaseră, sub îndrumarea celor două persoane care deserveau trenul.

La 30 septembrie, un incendiu a izbucnit la o locomotivă care tracta 19 vagoane cu ţiţei în Satu Mare.

La 1 septembrie, un incendiu a izbucnit la un tren de călători care se deplasa pe ruta Arad – Oradea. Toți cei 20 de călători s-au autoevacuat până la intervenția pompierilor.

În 14 august, locomotiva unui tren personal a luat foc pe ruta Oradea – Halmeu. Locomotiva avea atașate trei vagoane în care se aflau aproximativ 20 de călători. Pasagerii s-au autoevacuat, astfel că, din rândul acestora, nicio persoană nu a fost rănită.

La 5 august un incendiu a izbucnit la locomotiva unui tren de marfă în stația Dumbrăveni din județul Sibiu, pe Magistrala feroviară 300. Trenul privat de marfă este încărcat cu bușteni și circulă pe traseul Curtici – Sfântu Gheorghe. Locomotiva aparține Rail Force, societatea care face parte din același grup cu Regio Călători.

În 13 iulie un incendiu s-a produs la locomotiva unui tren care transporta grâu pe relaţia Simeria-Petroşani. Mecanicul locomotivei a primit îngrijiri medicale la faţa locului, nefiind necesar transportul la spital.

La 3 iulie, un incendiu a avut loc la locomotiva unui tren în zona Simleu Silvaniei, unde pompierii au fost solicitați să intervină pentru a stinge flăcările unei garnituri de tren care transporta țiței. Trenul se afla în gară, iar garnitura era formată din două locomotive și 19 vagoane. Locomotiva afectată a fost separată de vagoane imediat. Incendiul s-a manifestat initial cu flacără și cu degajări moderate de fum. Nu au fost victime.

La 16 iunie un incendiu a vut loc la o locomotivă a unui tren cu călători care circula pe ruta Ploiești-București.

În 29 mai, un alt incendiu a izbucnit la o locomotivă, pe traseul Tecuci-Iași, fără victime.

La 22 mai, locomotiva unui tren de marfă a luat foc în zona localității Tărtășești, din Dâmbovița. A luat foc camera motoarelor şi nu au fost victime.

În 26 aprilie, locomotiva unui tren de marfă a luat foc în gara din Oradea. Tracta o garnitură cu 22 de vagoane, încărcate cu motorină. Nu au fost victime.

În 22 aprilie, o altă locomotivă a luat foc, de data aceasta tracta un tren de marfă în Gara Crivina (Prahova). Personalul feroviar a întrerupt alimentarea cu energie electrică a liniei de contact.

2022

În 17 decembrie, o locomotivă care tracta o garnitură de vagoane fără pasageri a luat foc în zona Dej (Cluj).

La 10 august, pompierii au intervenit în Gara de Sud din Ploieşti, unde a izbucnit un incendiu la o locomotivă electrică. Incendiul s-a manifestat cu flacără deschisă şi degajare mare de fum, dar nu au fost victime.

În 20 iulie, locomotiva unui tren personal cu 100 de călători a luat foc pe ruta Oradea – Valea lui Mihai, singurul rănit fiind mecanicul, care după sesizarea focului, a continuat traseul până într-un punct în care putea fi asigurat accesul rapid al pompierilor. Mecanicul a suferit arsuri de gradul ll la picioare.

În 29 iunie, mai multe echipaje ale pompierilor militari din Șomcuta Mare și Baia Mare au fost solicitate să intervină la stingerea unui incendiu izbucnit la locomotiva care tracta garnitura de navetiști Baia Mare – Jibou. Incendiul a izbucnit la compartimentul motor al locomotivei în halta Fersig (comuna Satulung).

Tot în 29 iunie, locomotiva unui tren care circula pe ruta Sibiu – Vâlcea a luat foc, fiind decuplată de la vagoane, pentru ca incendiul să nu se propage. Aproximativ jumătate din pasagerii din tren și-au reluat călătoria cu alte mijloace de transport găsite individual, restul călătorilor așteptând preluarea de către o altă garnitură.

În 22 iunie, un incendiu la locomotiva electrică a unui tren Regio care circula pe ruta București-Arad s-a extins și la unul din vagoane. 250 de călători s-au autoevacuat și nu s-au înregistrat victime.

În 15 iunie, o locomotivă s-a defectat între Fersig și Mireșu Mare, iar 3 trenuri au fost blocate timp de câteva ore.

La 28 martie, un incendiu a izbucnit la locomotiva unui tren staţionat în staţia CFR Goleşti din judeţul Argeş. Cele 20 de persoane aflate în vagoane s-au autoevacuat fără a fi înregistrate victime.

2021

În 28 august, o locomotivă a luat foc pe ruta Iași – Timișoara Nord. Era a doua locomotivă care lua foc în mai puțin de 12 ore, în România. Traseul a fost reluat cu o întârziere de 150 de minute și cu ajutorul unei locomotive trimise de la stația Cluj Napoca.

O altă locomotivă fusese cuprinsă de flăcări în urmă cu două săptămâni pe ruta Bucureşti – Piteşti. În niciunul dintre aceste episoade nu au fost răniți.

La sfârșitul lunii iulie, sute de persoane, între care care zeci de copii, au rămas în blocați peste 24 de ore într-un tren care a plecat din Mangalia și a ajuns la destinație, în Drobeta Turnu Severin, abia după ce au fost schimbate trei locomotive.

Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), declara că nu sunt suficiente fonduri pentru reparația locomotivelor, dar și că mecanicii cu experiență se pensionează și în urma lor nu mai vine nimeni:

  • „Sunt si vor fi consecinte foarte grave. Atragem atenția că la CFR Călători se face schimbul de generație, mai mult nu se face decât se face, vin prea puțini în locul mecanicilor cu experiență. La locomotivele vechi vor apărea și mai multe probleme dacă acești mecanici experimentați ies la pensie iar Guvernul nu face nimic nici pentru locomotive, nu alocă fonduri pentru repararea lor, dacă nu sunt în stare să achiziționeze locomotive noi pe fonduri europene”, declara liderul sindical în 2021 la Antena3.
Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...