G4Media.ro

Peste 180 de tone de deșeuri oprite la intrarea în România într-o…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. 2017 – China interzice importul de desuri plastice
    China era la acel moment cel mai mare importator global de deșeuri
    2020- din 2021 China interzice importul tututor tipurilor de deseuri solide

  2. Romanica a ajuns groapa de gunoi a lumii pentru ca asa vrea majoritatea natiei! Sa fim seriosi, nu nemtii , grecii, americanii, rusii si alte natii sunt de vina pentru ca ne-am umplut/ne umplem de gunoaie, ci romanasii de toate etniile, de la soferi , vamesi, diverse asazise „autoritati” si, bineanteles, buba bubelor reprezentata de „importatorii” gunoaielor! Cica banul n-are miros, oare chiar asa o fi? Frumoasa tara, pacat ca-i locuita in majoritate de cine nu/ne trebuie!

    • Dacă Statul nu are cap?! Ce face capul Statului în afară de a se gudura pe lângă americani?! Îl doare la bască ce e în țara asta și ce se întâmplă cu ea.

    • Melodia asta nu ne mai iese din cap ” Americani’s de vina …”
      De la -l’etat, c’est moi ! – la un alt imbecil,- l’etat, c’est nous ! .
      Puterea nevazuta dar fara de valori merge solitonic in deriva .
      Vreme trece, vreme vine.
      O sa recuoastem formula cauciucului ars dupa gustul lasat in gura.
      Sa facem cat mai multe spitale ! … pentru carpit plamani.

  3. „Preocupate să nu facă din ţara lor coşul de gunoi al planetei, autorităţile de la Beijing au început în ianuarie 2018 să închidă porţile pentru deşeurile din străinătate, provocând astfel o acumulare a materialelor care trebuie reciclate în ţările bogate. Rând pe rând, China a interzis importul a diferite tipuri de deşeuri din plastic, piese de automobile, hârtie, textile sau rebuturi de oţel sau de lemn.

    „Orice import de deşeuri solide, indiferent prin ce mijloc, va fi de acum înainte interzis”, se arată într-un ordin emis de Ministerul Mediului, Ministerul Comerţului şi Administraţia generală a vămilor din China.

    Această politică de mediu este una populară în China însă provoacă mari dificultăţi pentru anumite firme de reciclare din SUA şi Europa, obligate să depoziteze deşeurile până la găsirea unei soluţii.

    Timp de mai multe decenii, deşeurile exportate spre China erau achiziţionate de companiile locale, care le curăţau şi le transformau în materii prime pentru companiile chineze. China a început să importe deşeuri solide ca sursă de materii prime în anii 1980 şi timp de mai mulţi ani a fost cel mai mare importator mondial. Însă în ultimii ani importurile de deşeuri ale Chinei au scăzut semnificativ, ajungând la 13,48 milioane tone în 2019, de la 22,63 milioane tone în 2018. În primele zece luni ale acestui an importurile de deşeuri ale Chinei au scăzut cu 42,7% în ritm anual.”

  4. Poate ca ar trebui ca autovehiculele utilizate pentru trafic ilegal cu deseuri, sa fie confiscate de Vama, si atunci aceste afaceri ar disparea imediat.
    La fel si navele care fac trafic cu droguri, arme, deseuri sau marfuri de contrabanda, sa fie CONFISCATE!

    • Vise. Si firmele, soferii, capitanii de nava sa primeasca cel putin o amenda consistenta.

    • In transportul containerizat toate unitatile de transport sant declarate si sigilate de incarcator sub supravegherea proprietarului.
      Soferul sau comandantul de navei nu pot sti ce este in interior decat din declaratia Vamala de export. Daca in declaratie este trecut lingouri de aur si in container sant moturi de basca este problema exportatorului.
      Transportatorul este exonerat de orice raspundere.

  5. Complet de acord cu D-l Liviu Vasilescu! Confiscarea mijlocului de transport va duce la refuzarea cursei. Treaba este ca daca spre China plecau deseuri oficial in acte, la noi ajung ilegal, (ca de aia garda de mediu le poate returna) declarand altceva, deoarece ei (importatorii) stiu ca pot trece granitele cum vor. Si mai trebuie urmarit circuitul banilor, cand importi o marfa oarecare primesti o factura si platesti niste bani, pe cand in acest caz ei, importatorii de deseuri, probabil ca mai incaseaza si bani. Cine-ti da si marfa si bani? Altminteri sunt bani negri la mijloc.

    • Este problema exportatorului si a Serviciului Vamal. Transportatorul are obligatia numai sa verifice daca sigiliul este intact.
      O nava poate incarca 14 000 de unitati in 24 ore.
      Firmele care primesc containerul trebuiesc verificate.

  6. Scuze. M-am grabit cu comentariile si nu am informat corect si simplu.
    In transportul naval containerizat la bordul navei ajung numai niste liste cu seria , numarul containerului si greutatea bruta.
    Numai in cazul marfurilor periculoase ajung documentele despre continut, denumire produs, declaratie de securitate,fisa de securitate.