G4Media.ro

Patronii staţiei GPL de la Crevedia, plasaţi în arest la domiciliu /…

Sursa; G4Media.ro

Patronii staţiei GPL de la Crevedia, plasaţi în arest la domiciliu / Decizia Tribunalului Bucureşti este definitivă

Patronii staţiei GPL de la Crevedia, unde în luna august au avut loc explozii şi un incendiu, soldate cu moartea a şase persoane şi rănirea a peste 50, au fost plasaţi în arest la domiciliu. Decizia Tribunalului Bucureşti este definitivă, transmite News.ro

Tribunalul Bucureşti a decis miercuri, să respingă ca nefondată contestaţia formulată de Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 5 împotriva deciziei Judecătoriei Sectorului 5 Bucureşti prin care Ionuţ-Daniel Doldurea şi Cosmin-Ionuţ Stîngă fuseseră eliberaţi din arestul preventiv şi plasaţi în arest la domiciliu.

Decizia magistraţilor este definitivă.

Judecătoria Sectorului 5 a hotărât, luni, să respingă ca neîntemeiată propunerea procurorilor de prelungire a arestării preventive pentru Ionuţ Daniel Doldurea şi Cosmin Ionuţ Stîngă. De asemenea, judecătorii au dispus înlocuirea măsurii arestării preventive cu cea a arestului la domiciliu.

Context

Doldurea şi Stângă sunt acţionarii firmei Flagas SRL, care deţine staţia GPL de la Crevedia. Tragedia a avut loc în timp ce era efectuat un transfer de gaz între două cisterne.

Procurorii susţin că incendiul şi exploziile au fost cauzate, cel mai probabil, de scurgerile de gaze de la autocisternele sau cisternele depozit amplasate în curtea firmei şi de existenţa unei surse de aprindere.

Flagas SRL a fost înfiinţată la data de 8 februarie 2008, are sediul social în municipiul Caracal, judeţul Olt, iar principalul obiect de activitate este reprezentat de „comerţ cu amănuntul al altor bunuri noi, în magazine specializate” (cod CAEN 4778), iar ca obiecte secundare de activitate, printre altele, sunt şi cele de „comerţ cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi şi gazoşi şi al produselor derivate”, „comerţ cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate” şi „transporturi rutiere de mărfuri”.

Procurorii notează că, din legislaţia secundară, se desprinde concluzia că nu este prevăzută posibilitatea depozitării GPL-ului în autocisterne, ci exclusiv în sistem cu instalaţie monobloc tip solid, montată suprateran sau în recipiente subterane, îngropate, acoperite cu nisip, în ambele situaţii trebuind ca recipientele să fie echipate cu aparatură de măsură, control şi siguranţă care să semnalizeze o funcţionare normală, iar în caz de avarie să semnalizeze corespunzător.

De asemenea, normativele nu prevăd posibilitatea efectuării încărcării/descărcării de GPL între autocisterne, ci exclusiv încărcarea recipientelor sub/supraterane, iar pompele de vehiculare GPL acţionează doar între rezervoare şi staţia de distribuţie.

Pe de altă parte, la imobilul din Crevedia nu se putea derula nicio operaţiune cu GPL (depozitare, transvazare etc), deoarece pentru respectiva locaţie nu existau avizele şi autorizaţiile instituţiilor abilitate.

Staţia GPL din Crevedia funcţiona din iulie 2020 fără autorizaţie de securitate la incendiu.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...