G4Media.ro

Parlamentul European îndeamnă Comisia Europeană să vină cu măsuri pentru creșterea siguranței…

Sursa foto: Unsplash/ Samuele Errico Piccarini

Parlamentul European îndeamnă Comisia Europeană să vină cu măsuri pentru creșterea siguranței rutiere / Printre recomandări: Limită de viteză de 30 de km/h în unele zone, toleranță zero la consumul de alcool și înființarea unei agenții europene pentru transport rutier

Măsurile solide de siguranță rutieră, cum ar fi limita de viteză de 30 km pe oră și toleranța zero la condusul sub influența băuturilor alcoolice, sunt modalitatea de a ajunge la zero decese pe drumurile Uniunii Europene (UE) până în 2050, susțin deputații europeni.

Rezoluția privind siguranța rutieră a UE, adoptată miercuri cu 615 voturi „pentru”, 24 „împotrivă” și 48 de abțineri, constată că aproximativ 22.700 de persoane mor pe drumurile UE în fiecare an, cu aproximativ 120.000 de răniți grav.

„Progresele în reducerea ratelor de fatalitate au stagnat în ultimii ani, iar UE și-a ratat obiectivul autoimpus de a reduce la jumătate numărul deceselor rutiere între 2010 și 2020 (numărul deceselor rutiere a scăzut cu 36%)”, se arată într-un comunicat al Parlamentului European (PE).

Conform cifrelor recente, cele mai sigure drumuri rămân în Suedia (18 decese la un milion de locuitori), în timp ce România (85 / milion) a raportat cea mai mare rată a mortalității în 2020. Media UE a fost de 42 de decese la un milion de locuitori.

Limita de viteză sigură

Depășirea vitezei este un factor cheie în aproximativ 30% din accidentele rutiere fatale, notează europarlamentarii.

„Comisia Europeană ar trebui să vină cu recomandări privind modalitățile de aplicare a limitelor de viteză în condiții de siguranță, îndeamnă europarlamentarii, cum ar fi o viteză maximă de 30 km pe oră în zonele rezidențiale și în zonele în care există un număr mare de bicicliști și pietoni”, se mai arată în comunicatul PE.

De asemenea, eurodeputații mai insistă, pentru a promova în continuare utilizarea în condiții de siguranță a drumului, pe o toleranță zero în ceea ce privește condusul sub influența băuturilor alcoolice, subliniind că prezența consumului de alcool a fost semnalată în aproximativ 25% din totalul deceselor rutiere.

Stimulente de siguranță

Europarlamentarii solicită Comisiei să ia în considerare încorporarea unui „mod sigur de conducere” în dispozitivele mobile și electronice ale șoferilor, pentru a limita distragerea atenției în timpul conducerii. Ar trebui să existe stimulente fiscale și scheme atractive de asigurare auto pentru achiziționarea și utilizarea vehiculelor cu cele mai înalte standarde de siguranță, adaugă deputații europeni.

O infrastructură mai bună și mai multă coordonare

Deputații doresc mai multe investiții în infrastructură care să ofere siguranță rutieră, concentrându-se pe zonele cu cel mai mare număr de accidente. Aceștia fac apel la statele membre să creeze fonduri naționale de siguranță rutieră care să canalizeze sumele primite din amenzile rutiere către proiecte de siguranță rutieră.

Pentru a pune în aplicare în mod corespunzător următorii pași din politica UE de siguranță rutieră, europarlamentarii solicită Comisiei să înființeze o agenție europeană de transport rutier care să sprijine transportul rutier durabil, sigur și inteligent.

Raportorul PE Elena Kountoura (Stânga, EL) a declarat: „De mult prea mult timp, europenii au trebuit să trăiască cu un număr inacceptabil de morți pe drumurile noastre. Este realist să se urmărească reducerea la jumătate a deceselor rutiere până în 2030, în cazul în care UE și statele membre se angajează să aibă o mai bună siguranță rutieră, împreună cu o voință politică puternică și o finanțare suficientă. Știm deja ce ucide pe drum, prin urmare, cerem Comisiei și guvernelor să aplice măsuri specifice de salvare a vieții pentru a sprijini aceste eforturi, cum ar fi limitele de viteză mai mici, în special crearea unei limite implicite de 30 km / h pentru orașe, o trecerea modală accelerată la alte forme de transport și o nouă Agenție Europeană pentru Transportul Rutier”, se mai arată în comunicatul Parlamentului European.

Sursa foto: Unsplash/ Samuele Errico Piccarini

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Aia cu viteza mică, de 30 km/h, e foarte bună, toleranța pentru alcool aș pune-o la minus, nu la 0, deci să fii „educat” intens pentru consumul de alcool la volan. Problema e că, șmecherașului oakeș de sudul României, nu îi ajunge asta, el trebuie neapărat să iasă cumva în evidență, să grăbească, are toată viața în față, e șmecher, nu are timp să stea la cozi, să fie amabil, să lase oamenii să treacă, măcar câte o mașina odată, să respecte trecerea, astea’s pentru babalâci si fragaieri. Șmecherașul oakeș de sudul României gonește, parcă ar goni spre moarte… a lui și a altora.

  2. Vine UE și ne spune noua ce sa facem. Poate noi vrem sa ne moara tineri, copii, nevinovați pe șoselele patriei.

    https://www.petitieonline.com/opriti_moartea_depe_sosele