G4Media.ro

Parlamentul European aprobă 30 de miliarde de euro pentru proiecte de infrastructură…

sursa foto: Pixabay

Parlamentul European aprobă 30 de miliarde de euro pentru proiecte de infrastructură care conectează regiunile UE / Marinescu, raportor: Am constatat că statele membre au un discurs paralel, banii nu sunt suficienți 

Parlamentul European a adoptat programul îmbunătățit „Mecanismul pentru interconectarea Europei”, cu un buget de 30 de miliarde de euro, și a acordat noi fonduri pentru proiecte privind transporturile, energia și sectorul digital pentru 2021-2027, precizează un comunicat de presă al instituției.

Programul va finanța proiecte privind transporturile, energia și sectorul digital și va garanta finalizarea la timp, până în 2030, a unor proiecte transeuropene, precum Rail Baltica, infrastructura de alimentare cu combustibili alternativi și introducerea rețelelor 5G pe axe de transport importante.

Europarlamentarii au reușit să aloce 60% din fondurile MIE pentru proiecte care contribuie la îndeplinirea obiectivelor climatice ale Uniunii Europene. 15% din fondurile alocate pilonului energetic vor fi direcționate către proiecte transfrontaliere privind energia din surse regenerabile, precizează Parlamentul European.

Programul are o structură bazată pe trei piloni. Aproximativ 23 de miliarde de euro vor fi alocate proiectelor de transport, 5 miliarde de euro proiectelor din domeniul energiei și 2 miliarde de euro proiectelor vizând sectorul digital.

Circa 10 miliarde de euro alocate proiectelor de transport transfrontaliere vor proveni din Fondul de coeziune și vor sprijini țările din Uniune să finalizeze conexiunile de transport despre care s-a stabilit anterior că lipsesc. 1,4 miliarde de euro vor contribui la finalizarea accelerată a unor proiecte feroviare transfrontaliere majore care lipsesc. Proiectele beneficiare vor fi selectate de Comisie în condiții concurențiale, precizează sursa citată.

Raportor pentru acest program a fost europarlamentarul Marian Jean Marinescu (PNL, grupul PPE) care susține că fondurile alocale nu sunt suficiente.

„Consider însă că acești bani nu sunt suficienți. În 2011, am pornit de la propunerea Comisiei de 50 de miliarde de euro, iar acum va trebui să ne descurcăm doar cu 33 de miliarde. Or, dacă în 2011 Comisia a considerat că sunt necesari atâți bani, este evident că 10 ani mai târziu și după pandemie, nu sunt necesari mai puțini, ci dimpotrivă. Pledez așadar pentru o administrare europeană, care să direcționeze investițiile acolo unde este nevoie. De altfel, am depus un proiect pilot în acest sens, și aștept decizia Comisiei Europene”, a scris Marian Jean Marinescu pe Facebook, înaintea votului din Parlamentul European.

Marinescu este nemulțumit și de modul în care au decurs negocierile cu statele membre,

„Pe parcursul negocierilor am constatat că Statele Membre au un discurs paralel. Se vrea decarbonizare, dar nu se dorește să se asigure bugetul necesar pentru decarbonizare. Însă fără aceste #investiții nu vom putea atinge țintele de decarbonizare. De aceea, consider că este necesară o gestionarea europeană a sistemului de transport. Avem nevoie de standardizare, interoperabilitate și armonizare a sistemelor de management a sistemelor feroviare”, a declarat Marinescu.

Programul va intra în vigoare după ce noile norme sunt publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Acestea se vor aplica retroactiv de la 1 ianuarie 2021. Statele membre vor avea la dispoziție doi ani pentru a pregăti punerea în aplicare a normelor de raționalizare.

Sursa foto: Pixabay

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Da’, ceva meleoane, să scoată namolu’ din Dunăre de la Gruia la Cernavodă, să nu mai fie adâncimea de nici 3 m, să poată urca bampoarili mai sărioase până-n centru’ Iuropi, să pot da?