G4Media.ro

Orban: Din discuţiile cu managementul Renault România nu am tras nicio concluzie…

Orban: Din discuţiile cu managementul Renault România nu am tras nicio concluzie privitor la intenţia unor concedieri

Premierul Ludovic Orban a declarat că, din toate discuţiile pe care le-a avut cu managementul Grupului Renault din România, nu a tras nicio concluzie refritoare la  vreo decizie la nivelul managementului companiei din România „privitor la restrângerea vreunor activităţi sau la intenţia de a face concedieri”, relatează Agerpres.

Orban a adăugat că în România producătorul auto are „o activitate extrem de profitabilă, o activitate benefică”.

„Asta este o decizie a managementului companiei, în ceea ce ne priveşte pe noi, ca şi Guvern, avem o colaborare foarte apropiată cu managementul din România al Grupului Dacia-Renault. Practic, Grupul Renault în România are peste 2.000 de ingineri care lucrează în proiectare, are partea de testare, de verificare, care este unică şi care funcţionează în România la Titu, de asemenea, avem partea de producţie care funcţionează la Mioveni. Din toate discuţiile pe care le-am avut cu managementul companiei din România nu am tras nicio concluzie prin care să existe vreo decizie la nivelul managementului companiei din România privitor la restrângerea vreunor activităţi sau la intenţia de a face concedieri”, a declarat Ludovic Orban, vineri, într-o conferinţă de presă la Târgu Mureş.

Premierul a adăugat că „totul depinde de piaţă, de comenzile existente” şi a afirmat că „în România, Grupul Renault are o activitate extrem de profitabilă, o activitate benefică”.

„Este o activitate care, din punctul nostru de vedere, trebuie să continue. Se ştie că deciziile care au fost luate sau, mă rog, ce se hotărăşte la nivelul Grupului e la nivelul Grupului Renault ca urmare a unei perioade în care au existat anumite probleme, dar convingerea mea e că problemele care au existat, ale Grupului Renault, nu sunt provocate de activitatea din România, pentru că activitatea din România este o activitate extrem de profitabilă, o activitate bine organizată şi o activitate care avantajează Grupul Renault în ansamblul său”, a declarat Orban.

El a răspuns astfel după ce a fost întrebat despre intenţiile Grupului Renault de a concedia 15.000 de angajaţi la nivel mondial şi dacă a discutat pe acest subiect cu responsabilii producătorului auto din România.

Producătorul auto francez Renault a anunţat vineri că va demara negocieri cu sindicatele pentru reorganizarea şi încetarea activităţii la unele fabrici de asamblare din Franţa, şi va concedia 15.000 de angajaţi pe plan global (din care 4.600 în Franţa).

Citește și Renault anunţă suspendarea proiectelor de creştere a capacităţii de producţie în România, ca parte a unui plan de reducere a costurilor

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. Pai nici din milionul ăla de la Romarm nu am tras nicio concluzie sefu, sa trăiți. Ai mari probleme la tras concluzii Sica, Lasă-l pe bos iohanis sa ne explice cum sta treaba

  2. Asa, mot a mot, nu, dar se subantelege!

  3. Cand vor face socotelile COSTURI-PROFIT cei de la Renault vor gasi raspunsurile!
    Renault e la mare-mare stransoare, cererile Guvernului francez sunt clare: cat mai multe locuri de munca transferate in Franta, evident nu punand in pericol Indicatorii financiari de profitabilitate!
    Dar Romania in afara fortei de lucru ieftine, nu prea are multe argumente: distanta mare fata de Franta(Marocul e ideal!), Autostrazi, adica Conditii de Transport jalnice pe sosele(Cererile repetate ale Renault pentru Autostrada nebagate in seama de Guvernele Romaniei!), pe Calea ferata la fel-dezastru cu Limitari mari de viteza, Distanta mare pana la Port Constanta, in plus Renault va trece la masinile electrice iar Numarul de componente fabricate la Pitesti(ACUM doar pentru masinile pe benzina!) va scadea iar Robotizarea nu prea e punctul forte la Dacia, deci mare pierdere nu ar fi, noile tipuri de masini electrice cred ca vor fi produse in Franta… in plus CEREREA acum e insuficienta pentru o REVENIRE curand la profitabilitate…
    E evident ca Productia de masini pe benzina fabricate la Dacia va scadea continuu…
    Mai mult, VW a lansat deja in toamna 2019 pe Piata din China, cu un SUCCES neasteptat, masina-concurenta la DACIA Logan, numita JETTA, masina ieftina si foarte ceruta deocamdata in China, urmeaza sa ajunga in Europa(Pandemia de COVID 19 a stopat deocamdata!)!
    Fara Dacia, cea mai mare Companie din Romania ca Cifra de Afaceri si cel mai mare Exportator, Romania s-ar duce de rapa..

    • Rezolvam repede infrastructura de transport 😅

  4. Renault a publicat Vineri planul său de reducere a COSTURILOR care prevede și Reducerea efectivelor cu 15.000 de angajați în lume.
    Printre prevederi se numără și suspendarea Proiectelor de creștere capacitară planificate în Maroc și România.
    Dacia avea un proiect de 100 milioane euro pentru creșterea cu 15% a capacității de producție, o parte din el s-a făcut, iar restul se suspendă.
    Proiectul ar fi trebuit să ducă la 406.000 de mașini pe an capacitate de producție, față de 350.000.
    Ar putea avea de suferit și Producția de cutii de viteze din România, fiindcă Renault vorbește despre un Studiu pentru ”raționalizarea activităților de fabricație a cutiilor de viteze în lume”.
    Renault își va reduce capacitatea globală de producție de la 4 milioane vehicule/an în 2019, la 3,3 milioane în 2024.
    Traiectoria este cu totul diferită de cea imaginată de fostul CEO Carlos Ghosn care vorbea de 5 milioane de mașini în 2022.
    Obiectivul planurilor anunțate de Renault în lume este de a REDUCE Costurile fixe cu peste 2 miliarde de euro pe parcursul a 3 ani.
    Mai mult, Renault are nevoie de ajutorul Statul francez, fiindcă altfel este în pericol să nu supraviețuiască.
    Statul francez, care deține 15% din Renault, a pus o serie de Condiții legate de investițiile în străinătate.
    Grupul Renault are 180.000 de angajați în lume și va renunța la 8% dintre ei.
    Vor fi aproape 15.000, dintre care 4.600 în Franța.

    Ce BUN ar fi acum Carlos Ghosn, cel supranumit „cost killer”, dupa ce acum 2 decenii a închis 5 uzine din Japonia și a micsorat efectivele Nissan cu 21.000 de oameni, reușind să salveze compania din colaps.

  5. Bai Sica, Renault avea la Dacia Pitesti o activitate foarte profitabila pana sa vina criza, uite aici daca nu ma crezi:
    https://cursdeguvernare.ro/vanzarile-dacia-s-au-prabusit-in-europa-de-vest-in-valul-scaderii-generale-a-cererii.html

    Iar daca ei zic ca reduc 15000 de posturi, din care 4500 din Franta, de unde or taia restul? Sa nu-mi zici ca toate din Maroc si niciunul din Romania, ca iti creste nasul.

  6. E punctul slab al lui Sica!

  7. Un lucru e sigur, nimic nu se dezvolta într-un stat terorist și mafiot.