G4Media.ro

Orban, Bode și Nicușor Dan afirmă că vor colabora pentru dezvoltarea infrastructurii…

Orban, Bode și Nicușor Dan afirmă că vor colabora pentru dezvoltarea infrastructurii Capitalei / Premierul: Până la sfârșitul anului ne-am propus să începem lucrările pe toate tronsoanele pe autostrada de centură din sud și să încheiem contractele pentru nord

Premierul Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, și primarul general ales Nicușor Dan au avut, vineri, o întâlnire pentru a discuta despre dezvoltarea infrastructurii Capitalei. La final, premierul a anunțat că Guvernul își propune ca până la sfârșitul anului să înceapă lucrările pe toate tronsoanele pe autostrada de centură din sud și să încheie contractele pentru tronsoanele din nord.

Ministrul Bode a precizat că este nevoie de un parteneriat solid între administrația locală și cea centrală și o viziune comună de dezvoltare. „Credem că am dat startul unui proces de construcție amplu, pentru dezvoltarea coerentă a Bucureștiului și regiunii București-Ilfov. Am prezentat stadiul pe fiecare proiect de dezoltare și planul investițional pe următorii 10 ani. Sperăm că a fost doar un bun început și în continuare aceste întâlniri vor avea loc cu regularitate. Am și stabilit un mod de lucru”, a spus Bode.

Nicușor Dan, care a sosit cu un taxi la întâlnirea de la Ministerul Transporturilor, și-a început declarația cu o replică din celebrul film Casablanca: „Cred că e începutul unei frumoase prietenii”.

El a subliniat că Bucureștiul este obligat să colaboreze cu Ministerul Transporturilor, pentru că multe din lucrurile care șin de mobilitate în Capitală au legătură cu ministerul.

„Trebuie să luăm presiunea pe trafic în București și trebuie să avem o consolidare a transportului public – metrou și metrou de suprafață -, trebuie să avem marile parcări la intrarea în oraș, trebuie să avem șoseaua de centură și autostrada de centură. Am vorbit și de investițiile pe care Ministerul Transporturilor urmează să le facă pentru București și în imediata apropiere a Bucureștiului. Am vorbit de stadiul șoselei de centură, al proiectării autostrăzii de centură, ce trebuie făcut pe infrastructura CFR. Am vorbit de extinderea metroului, de metroul de suprafață”, a precizat Nicușor Dan.

„Primăria București are nevoie de Ministerul Transporturilor. Nu se va mai întâmpla ca primăria să fie un obstacol pentru Ministerul Transporturilor. Nu e posibil ca Ministerul Transporturilor în realibilitarea Gării de Nord să fie blocat un an pentru un certificat de urbanism, nu este posibil ca conexiunea dintre metrou și tramvai să fie blocată”, a mai spus primarul general ales.

Premierul Ludovic Orban a subliniat că, în ultimii 12 ani, atât primarii generali proveniți din PSD, cât și guvernele PSD au ținut Bucureștiul pe loc și au împiedicat realizarea marilor proiecte. „Începând cu data de 27 septembrie, odată cu votul cetățenilor din București, lucrurile s-au schimbat radical în bine”, a adăugat Orban.

„Reafirm hotărârea fermă de susținere a tuturor proiectelor Primăriei Municipiului București, angajamentul nostru ca toate proiectele care țin de Guvern și care sunt necesare pentru rezolvarea problemelor Capitalei să fie derulate cu profesionalism, seriozitate și angajamentul de a obține finanțări pentru toate aceste proiecte. Ar fi trebuit făcute de 8,12, 15 ani. Oameni preocupați mai mult de imaginea personală și avantaje personale nu au făcut ceea ce trebuiau să facă„, a mai declarat Ludovic Orban.

Premierul a dat termene pentru autostrada de centură:

„Până la sfârșitul anului ne-am propus să începem lucrările pe toate tronsoanele pe autostrada de centură din sud și să încheiem contractele pentru toate tronsoanele din zona de nord. Actuala centură a Capitalei, pe lângă lărgirea la 4 benzi între A1 și A2 care trebuie finalizate cât mai repede, am discutat lărgirea la 4 benzi și în zona de sud și accelerarea tuturor proiectelor”.

Orban a precizat că, în domeniul feroviar, urmează să se realizeze un studiu de fezabilitate extrem de important, care vizează dezvoltarea tuturor tronsoanelor de transport feroviar necesare Bucureștiului.

„Și în privința metroului avem clar proiectele puse pe hârtie și avem finanțare pentru realizarea acestora”, a mai spus el.

Foto: autostrada de centură sud / sursa: Asociația Pro Infrastructura

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

12 comentarii

  1. poate incet, incet , oamenii vor face diferenta intre cei ce pot face ceva si cei ce dau din gura , nici macar nu este asa greu

    • Poate pana la sfarsitul anului se incheie si numararea voturilor reale.
      Nu ni s-a spus destul de clar: „nu pot ei fura cat putem noi vota”. Care noi, ca suntem doar cativa… cum zicea pandele (pe invers)

    • Daca fac asta, imi fac viza de flotant in Bucuresti sa pot vota!
      Termen 18 luni (nu sa termine lucrarile -sa faca tot ce au spus in articol).
      Succes!

  2. @m stiu ca esti de drepta… Am vazut…. Un om inteligent si-ar pune intrebarea de ce nu a făcut asta pana acum… Ce i-a retinut? Orgooliile, calculul politic de ambele parti? Pacat, restul praf in ochi. Cat despre realizare in sine e ceva normal, nimic de apreciat, e normalitate.

  3. O să facă atât cât a făcut și ca ministru al transporturilor adică fix….

    • Fix pix a făcut Orban când a fost ministrul transportului.Ai o jenă să scrii totul?

  4. Băieți vedeți ca la UE avem aprobat planurile pentru centura și A0…..aveți vreo 1-2 miliarde de euro, parca si care stau de catava anisori acolo……avem termen de construcție pentru ele maxim 2 ani (imposibil in România….este SF la noi sa construiești asa repede) dar, fraier sunt ca am uitat ca nu se pot fura acele fonduri……lasa ca facem de la buget. Tara de incompetenți. Si poate mai lăsați dracu întâlnirile și faceți ceva pentru tara asta….vrem rezultate nu show TV. Poate în următorii 30 de ani le terminați și voi 🙂

    • vrem transport gratuit in bucuresti,platit de cei care circula si parcheaza mult si.prost,comunist,idiotesc.

      trebuie gratuitatea transportului in bucuresti pentru tata lumea iar cibe vrea sa parcheze,in bucuresti pe trotuare,pe banda intii sau in alte parti,sa plateasca,sa li se confiste masinile.deja seara in bucuresti nu se poate circula pe trotuare din cauza parcangiilor.sa se mareasca taxele pe masini,gen 3000lei pe an daca vrei masina.de ce orimaria trebuie sa faca parcari cind trebuie facute parcari in afara capitalei nu inauntru.un cutremur va rezolva problema masinilor care otravesc aerul prin gazele de la tevile de „esapament”

  5. Cu alte cuvinte, penelistii „o blocau pe Firea”.

    In realitate, ei blocau centura Bucurestilor. A voastra, gen.

    Plateste fonciirea, Moromete!

    • Te ambalezi degeaba ! Sa vedem ce bani mai are in conturi Primaria Capitalei ! Si daca voia Firea, bani-i trebuiau pentru: primul sutien: primii chiloti tanga: excursii in Grecia, multe etc.

  6. Vor face ! Si daca le depaseste puterea, vor face, pentru ca e singura lor tragere ! Nu vor mai avea ocazia ! Comunistii nu fac autostrazi, sunt prea multi la furat si raman bani putini ! Ei vor comunism, dar pentru noi !