G4Media.ro

Oficial: Șoseaua Ploiești – Bacău – Pașcani va fi autostradă, nu drum…

Oficial: Șoseaua Ploiești – Bacău – Pașcani va fi autostradă, nu drum expres

Cei circa 340 de kilometri de drum rapid dintre Ploiești și Pașcani vor fi construiți la profil de autostradă și nu de drum expres, a anunțat, marți, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Decizia a fost luată în urma unui studiu care a analizat evoluția traficului în zonă până în 2050.

Autostrada Ploiești – Pașcani are traseul propus Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani. Acum există o singură secțiune în execuție – o porțiune din centura Bacăului.

„În urma rulării tuturor scenariilor în cadrul Modelului Național de Transport a rezultat ca variantă optimă implementarea la profil de autostradă a întregului sector Ploiești – Pașcani”, a anunțat CNAIR. Studiul de trafic urmează a fi supus analizării si aprobării JASPERS, consultantul oficial al Comisiei Europene, si va sta la baza documentației necesare accesării fondurilor europene nerambursabile pentru faza de execuție a autostrăzii.

”Valorile de trafic estimate în cadrul acestei studiu de trafic ne permit să tragem concluzia că scenariul cu Autostradă de la Ploiești la Pașcani atrage suficient trafic încât să rezulte necesitatea construirii acesteia. Din punct de vedere al volumelor de trafic atrase de proiect este de dorit implementarea la profil de autostradă. Testarea oricărui sector din coridor la nivel de Drum Expres va aduce o scădere a volumelor de trafic la nivel de coridor și implicit a beneficiilor pentru utilizatori, în ceea ce privește economiile de timp și siguranță/securitate”, se arată în Studiul de trarfic pe care îl puteți citi aici.

CNAIR se așteaptă ca viitoarea autostradă A7 să preia, atunci când va fi gata, din traficul de pe DN1B și DN2, unul dintre cele mai periculoase drumuri din țară. DN2 este un drum cu o singură bandă pe sens, însă din cauza acostamentului, care are o lățime generoasă, șoferii au impresia greșită că drumul are două benzi pe sens și se angajează în depășiri periculoase.

Din acei circa 335 de kilometri ai autostrăzii A7, doar 16 kilometri sunt în prezent în lucru, fiind parte din centura Bacăului. Pentru restul traseului abia acum se întocmesc studiile de fezabilitate și proiectele tehnice.

Foto: Autostrăzile în plan (CNAIR)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Cu creionul, pe hartie. o linie au ingrosat!
    Astia fac misto de noi!

  2. Doar ca vom fi pasalac atunci cand vor fi gata aceste drumuri, peste 100 de ani.
    Ce-ar fi daca nu s-ar mai vorbi de noi proiecte de autostrada inainte sa termine A1 si sa construiasca A8 si A0?

  3. Asa si trebuia, dar sa-l vedem facut.

  4. In Moldova trebuie autostrazi, drumuri express pentru ca sunt ingrozitoare cifrele de mortalitate pe drumurile care trec prin comune , sate.

  5. Termen de proiectare+executie+ rezolvare contestatii: 50 de ani, adica 2070. Surpriza! Studiul de pre fezabilitate a fost facut doar pana in 2050 si deci nu va mai corespunde. Va trebui totul reluat de la 0 in 2055.
    Pentru exemplificare avem autostrada comarnic brasov promisa de prin 2002.

  6. După cum se vede pe harta asta e plin de autostrăzi in Românica.
    Nu mai găsești si tu un drum național sau mai pitoresc pe care sa de dai cu rabla ca numai autostrăzi peste tot .
    Pastele mă-sii de treaba!

  7. Epic 🙂 atostrada asta nu-i a mea, nu-i a voastra …este a urmasilor …urmasilor nostri :))) 335km in 30 ani 🙂 posibil 🙂