G4Media.ro

OCDE despre o componentă-cheie a reformei Iohannis-Deca din educație: evaluarea rezultatelor învățării…

Foto: freepik.com

OCDE despre o componentă-cheie a reformei Iohannis-Deca din educație: evaluarea rezultatelor învățării este amenințată de probleme sistemice precum lipsa planificării strategice, o risipă a resurselor puține, lipsa de coordonare

Felul cum România (nu) monitorizează și evaluează rezultatele educației și ale reformei în domeniu – o țintă-cheie urmărită în proiectul “România Educată”, tradus în legile pe care președintele Iohannis urmează să le promulge marți – este criticat aspru în proiectul de raport-diagnostic realizat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) pe tema reformei din învățământul românesc, potrivit Edupedu.ro. Acesta arată că  România dorește să pună monitorizarea și evaluarea rezultatelor de învățare în centrul viziunii “România educată”, dar nu a abordat în mod adecvat unele dintre marile provocări care au pus până acum piedică acestor eforturi – provocări majore precum slaba planificare strategică și capacitatea redusă de personal. 

  • Analiza OCDE pe această temă face parte din proiectul raportului de diagnostic “Consolidarea modelului de guvernare a învățământului preuniversitar în România”, document de mai bine de 100 de pagini. Acesta a fost realizat de OCDE, potrivit informațiilor Edupedu.ro, în urma unei documentări extinse făcute direct în România, în luna februarie, prin discuții cu responsabilii de la toate nivelurile din sistem. Drept urmare, materialul reprezintă o “fotografie” a reformelor și schimbărilor propuse, raportate la situația actuală, așa cum se prezentau ele la începutul acestui an. Detalii despre alte elemente semnalate în proiectul de raport – la finalul articolului
  • OCDE este o organizație internațională la care România a început procedurile de aderare și care este cunoscută pentru analizele internaționale privind diverse domenii, inclusiv educația. Este, deci, o organizație care își concentrează existența pe lucrul cu datele – iar situația prezentată în acest raport devine cu atât mai relevantă cu cât România urmează să fie inclusă începând din acest an în raportările pe bază de date ale OCDE “Education at a Glance”.

Lipsa de prioritizare și de coordonare a făcut să fie neglijate procese care ar fi putut oferi date de evaluare de încredere, precum evaluările naționale, iar România rămâne una dintre foarte puținele țări UE care nu au un sistem de evaluări naționale standardizate prin care să monitorizeze rezultatele elevilor raportat la obiectivele naționale de învățare, se arată în documentul citat.

Citește articolul complet pe Edupedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. De fapt Romania nu monitorizeaza nimic in afara de rezultate.
    Adica vedem cum scade nivelul de invatamant dar nu luam nici o masura.
    Nu se schimba programa la nici o materie. Poate se zgaraie putin suprafata dar nimic solid. Ma uit in manuale si vad aceeasi Marie cu alta palarie, mai colorata dar aceeasi Marie.
    Se raporteaza de catre toate asociatiile societatii civile scaderea nivelului, inclusiv la testele PISA si nu facem nimic, nu se ia nici o masura.
    Invatamantul consta astazi doar in PROFESORI. Totul depinde de ei. Si cand spun asta ma refer ca ministerul si inspectoratele nu fac nimic pentru invatamant ci doar pentru rudele si membrii de partid iar profesorii cu cat sunt mai competenti sunt mai putin legati de cate un partid iar cei nelegati sunt impinsi deoparte.