Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Felul cum România (nu) monitorizează și evaluează rezultatele educației și ale reformei în domeniu – o țintă-cheie urmărită în proiectul “România Educată”, tradus în legile pe care președintele Iohannis urmează să le promulge marți – este criticat aspru în proiectul de raport-diagnostic realizat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) pe tema reformei din învățământul românesc, potrivit Edupedu.ro. Acesta arată că România dorește să pună monitorizarea și evaluarea rezultatelor de învățare în centrul viziunii “România educată”, dar nu a abordat în mod adecvat unele dintre marile provocări care au pus până acum piedică acestor eforturi – provocări majore precum slaba planificare strategică și capacitatea redusă de personal.
Lipsa de prioritizare și de coordonare a făcut să fie neglijate procese care ar fi putut oferi date de evaluare de încredere, precum evaluările naționale, iar România rămâne una dintre foarte puținele țări UE care nu au un sistem de evaluări naționale standardizate prin care să monitorizeze rezultatele elevilor raportat la obiectivele naționale de învățare, se arată în documentul citat.
Citește articolul complet pe Edupedu.ro
De fapt Romania nu monitorizeaza nimic in afara de rezultate.
Adica vedem cum scade nivelul de invatamant dar nu luam nici o masura.
Nu se schimba programa la nici o materie. Poate se zgaraie putin suprafata dar nimic solid. Ma uit in manuale si vad aceeasi Marie cu alta palarie, mai colorata dar aceeasi Marie.
Se raporteaza de catre toate asociatiile societatii civile scaderea nivelului, inclusiv la testele PISA si nu facem nimic, nu se ia nici o masura.
Invatamantul consta astazi doar in PROFESORI. Totul depinde de ei. Si cand spun asta ma refer ca ministerul si inspectoratele nu fac nimic pentru invatamant ci doar pentru rudele si membrii de partid iar profesorii cu cat sunt mai competenti sunt mai putin legati de cate un partid iar cei nelegati sunt impinsi deoparte.