G4Media.ro

Nicuşor Dan vrea mai multe linii de tramvai în București

Sursa foto: G4Media.ro

Nicuşor Dan vrea mai multe linii de tramvai în București

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţat vineri că îşi doreşte extinderea reţelei de tramvai din Capitală de la 150 km la 180 de kilometri, menţionând că Municipalitatea va depune cereri de finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) în vederea reabilitării reţelei existente, transmite Rador.

Declarațiile au fost făcute în cadrul unei conferinţe de presă, susţinută alături de comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, la sediul PMB.

„Urgenţa noastră este finanţarea reţelei de tramvai. Este şi o mare oportunitate. Avem 150 de kilometri pe care vrei să îi extindem la 180. Am avut, în momentul în care PNRR era în curs de discuţie, o discuţie la Ministerul Transporturilor, încercând să scoatem partea de tramvai din tot ce înseamnă autorităţi locale şi să o ducem fie în zona de transporturi, fie într-o secţiune separată. Nu a fost să fie. Deci, tot ce înseamnă mobilitate – tramvai, ceea ce ne interesează pe noi – este în partea de autorităţi locale. Sunt 600 de milioane de euro. Evident că o să depunem proiecte în momentul în care ghidul se va lansa. O să vedem cât din 600 de milioane de euro o să ia Bucureştiul”, a spus edilul general.

În Bucureşti, dintre cei 150 de kilometri de reţea de tramvai, mai sunt de reabilitat aproximativ 50. „În ce priveşte urgenţele noastre pentru 50+30 de kilometri, discuţia cea mai importantă este finanţarea. După asta, vă asigur că prin modul în care vom scrie contractele şi prin faptul că în sfârşit primăria este credibilă în faţa investitorilor şi a firmelor private cu care lucrează, lucrurile se vor desfăşura conform contractului”, a precizat edilul.

El a anunţat totodată că până la finele anului vor fi încheiate lucrările de modernizare a liniilor de tramvai de pe bd. G-ral Vasile Milea. „Acel contract – kilometrul acela de la Vasile Milea – contractul nu a fost scris foarte bine juridic şi din cauza asta relaţiile contractuale sunt aşa cum sunt. Până la sfârşitul anului o să terminăm acel kilometru”, a mai spus el.  (Sursa Foto: G4Media.ro)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

20 comentarii

  1. Nicusor Dan are o obsesie cu tramvaiele. Una stupida.

    • Otrepele PSDiste merg doar cu mașina. De ce să ajungem mai devreme, când putem să stăm blocați în trafic, nu?

    • Tramvaiul e un mijloc de transport ecologic. Dacă șinele ar fi reabilitate, tramvaiul ar putea însemna să ajungi mai repede și mai ieftin acolo unde ai nevoie.

    • e mai rezilient, ca sa zic asa, un autobuz cu burduf

  2. Nimicitor Ban face numai bine bucureștenilor din toate punctele de vedere . Le doresc să îl mai aleagă câteva mandate .

    • Scrie o listă cu ce a făcut Firea pentru București.

    • Eu dinainte de ’89 am fost membru de partid și am rămas nostalgic după comuniști! De aici și preferințele mele pentru PSD.

    • Sarmea a facut WiFi gratis in STB ca sa aiba geniile A310 net de unde sa scrie prostii. Acum ca Rusia saraceste cu fiecare ora trecuta si rublele nu mai valoreaza nici cat hartia igienica, A310 nu mai are de unde sa plateasca net. Noroc cu Sarmea.

    • List:
      -nimic
      – pomeni, vouchere, adică nimic
      – paranghelii pe bani publici, tot nimic

    • Firea a facut foarte putine lucruri utile, dar tot e ceva fata de Nicusor care n-a facut nimic.

  3. Între a vrea și a fi in stare a face este o mică diferență

  4. Teanvaie aeriene , ca în brooklin și mai se eliberează de aglomerație. 🙂

  5. Andrei Rigu, consilier USR, a spus: „În momentul de față nu sunt bani, bugetul Capitalei este depășit de cheltuielile pe care le are. În măsura în care cererile de finanțare care au fost depuse pentru aceste proiecte, atât din fonduri PNRR, cât și din fonduri Anghel Saligny vor fi aprobate, da, putem discuta măcar de începerea acestor proiecte.

    PNDL3-ul ala rau, da?

    • Tramvaiele nu sunt ecologice, fac zgomot si poluează.
      Se pot cumpăra autobuze electrice sau înființa linii de troleibuze.

  6. Firea infiintase o linie pilot dde autobuze scolare.
    Nicusor, in loc sa extinda liniile de autobuze școlare, a desființat – o si pe cea pilot.
    Firea a infiintat Termoenergetica. Inca aveam caldura iarna in apartamente.
    Cum s-a instalat incapabilul Nicusor pe fotoliul de primar, nu mai avem aproape deloc caldura in apartamente si ne usuca plata la enel, din cauza ca ne salvam viata folosind calorifere electrice.

    • Bravo pătrățel! Ne crezi proști sau uituci? Fierea a schimbat numele RADET, n-a înființat nimic.
      Iar „liniile școlare” plimbau elevii prin cartierul Titan, să-i ducă la școala 195, după ce a fost desființată școala 69 (dată apoi drept sediu poliției locale).

    • Ursuleț, RADET e in faliment, iar Termoenergetica e o companie noua. Dar ca orice pluserist, vorbesti cu convingere despre lucruri pe care nu le cunosti.

  7. Tramvaiele sunt cele mai bune, avand in vedere strazile inguste din Bucuresti. Se pot realiza pe un fir de ducere pe anumite strazi si intoarcere pe alte strazi. Marile orase, Praga, Amsterdam, Bruxelles, etc.au tramvaie.. Sarma in cur a scos tramvaie si a adus autobuze turcesti, luate cu comision, care abia circula pe multe strazi si blocheaza traficul. Ca nu au cum sa faca culoare speciale autobuze, le pune sa mearga pe linia de tramvai, alta tampenie!