Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Niciun kilometru de cale ferată nu a fost recepționat în 2023, deși la începutul anului trecut CFR Infrastructură estima 100 de kilometri reabilitați și terminați (cu recepție la terminarea lucrărilor) pe Valea Mureșului km. 614-Bârzava-Ilteu respectiv Gurasada-Simeria, după cum transmitea atunci pentru Club Feroviar.
Însă pentru cel mai avansat lot, km. 614-Bârzava (41,9 km.) WeBuild este la doar 90 % și are termen aprilie 2024, iar pentru lotul Bârzava-Ilteu (36 kilometri) același constructor din Italia este la 88 %, dar are termen nou octombrie 2025. Pentru anul acesta, FCC (Spania) ar urma să termine la toamnă lotul Gurasada-Simeria (41 km.), acum la 82 %. Toate loturile din județele Arad și Hunedoara între km. 614 și Simeria cu o lungime de 141 kilometri au contracte semnate încă din 2017.
Nu doar constructorii sunt vinovați de întârzierile cu anii, atrage atenția Asociația Pro Infrastructură. Pe Magistrala 200 Brașov-Curtici Ministerul Transporturilor nu a reușit să elibereze amplasamentul pentru lucrări : ,,Retrospectiva feroviară 2023: un an obișnuit… de slab. La începutul anului CFR se lăuda la ClubFeroviar cu „100 kilometri recepționați, mai mulți decât la autostrăzi”. Și noi am sperat că la sfârșitul exercițiului european de finanțare POIM 2014-2020 se va face un ultim efort de absorbție. Dar absorbția s-a făcut pe rutier, ca de obicei, iar CFR a recepționat în 2023 ZERO kilometri de cale ferată reconstruită la maxim 160 km/h. Evident, cei 100 km promiși s-au mutat pe 2024.
Citește integral pe economedia.ro