Home » Economie » Niciun kilometru de cale ferată modernizat și recepționat în 2023, deși CFR Infrastructură estima 100 de kilometri terminați/ Și Statul întârzie lucrările cu anii

Niciun kilometru de cale ferată modernizat și recepționat în 2023, deși CFR Infrastructură estima 100 de kilometri terminați/ Și Statul întârzie lucrările cu anii

Niciun kilometru de cale ferată modernizat și recepționat în 2023, deși CFR Infrastructură estima 100 de kilometri terminați/ Și Statul întârzie lucrările cu anii
Sursa Foto : API
Ascultă articolul

Niciun kilometru de cale ferată nu a fost recepționat în 2023, deși la începutul anului trecut CFR Infrastructură estima 100 de kilometri reabilitați și terminați (cu recepție la terminarea lucrărilor) pe Valea Mureșului km. 614-Bârzava-Ilteu respectiv Gurasada-Simeria, după cum transmitea atunci pentru Club Feroviar.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Însă pentru cel mai avansat lot, km. 614-Bârzava (41,9 km.) WeBuild este la doar 90 % și are termen aprilie 2024, iar pentru lotul Bârzava-Ilteu (36 kilometri) același constructor din Italia este la 88 %, dar are termen nou octombrie 2025. Pentru anul acesta, FCC (Spania) ar urma să termine la toamnă lotul Gurasada-Simeria (41 km.), acum la 82 %. Toate loturile din județele Arad și Hunedoara între km. 614 și Simeria cu o lungime de 141 kilometri au contracte semnate încă din 2017.

Nu doar constructorii sunt vinovați de întârzierile cu anii, atrage atenția Asociația Pro Infrastructură. Pe Magistrala 200 Brașov-Curtici Ministerul Transporturilor nu a reușit să elibereze amplasamentul pentru lucrări : ,,Retrospectiva feroviară 2023: un an obișnuit… de slab. La începutul anului CFR se lăuda la ClubFeroviar cu „100 kilometri recepționați, mai mulți decât la autostrăzi”. Și noi am sperat că la sfârșitul exercițiului european de finanțare POIM 2014-2020 se va face un ultim efort de absorbție. Dar absorbția s-a făcut pe rutier, ca de obicei, iar CFR a recepționat în 2023 ZERO kilometri de cale ferată reconstruită la maxim 160 km/h. Evident, cei 100 km promiși s-au mutat pe 2024.

Citește integral pe economedia.ro

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole