G4Media.ro

Moment istoric: Parlamentul European a votat noul regulament care interzice mașinile cu…

General view of plenary session Week 3 2017 in Strasbourg

Moment istoric: Parlamentul European a votat noul regulament care interzice mașinile cu motoare termice începând cu 2035 / Argumente pro și contra

Europarlamentarii au votat, marți, în urma unor dispute intense în plenul Parlamentului European, noul regulament european care interzice motoarele termice începând cu 2035.

Cele mai dure critici au fost aduse de europarlamentarii PPE, care au acuzat Comisia Europeană ă prin interzicerea motoareleor termice în 2035 ”distrug economia Europeană” și că de producerea mașinilor electrice va profita în primul rând China, care deține majoritate depozitelor de metale rare.

S-a vorbit despre ”orbire”, ”propunere scandaloasă” care va scumpi autombilele iar oamenii de rând nu și le vor mai putea permite.

Alți europarlamentari PPE au subliniat că motoarele termice evoluează și că ar trebui lăsată o șansă tuturor tehnologiilor. ”Ar trebui să decarbonizăm Europa, nu să o dezindustrializăm”, a declarat un europarlamentar.

Europarlamentarii socialiși și verzii au susținut însă că este un moment istoric și că motorul termic o să dispară. În opinia lor, s-a dovedit că motoarele termice sunt responsabile pentru poluarea în marile orașe iar decarbonizarea reprezintă o urgență. ”În clipe istorice ca acestea trebuie să ai curajul să privești către viitor”, a declarat unul dintre europaralamentari.

”Industria auto este încă una dintre cele mai importante industrii ale Uniunii Europene, mașinile europene au fost și sunt încă ceva de care să ne mândrim. Cu peste 14 milioane de lucrători implicați în industria auto și peste 2,5 milioane de angajați direcți în UE, acest sector are nevoie de toată atenția noastră.

Trebuie să trecem la tranziție spre Pactul Ecologic. Planeta noastră și sănătatea noastră trebuie să fie o prioritate, nu există nicio îndoială în acest sens, dar am putea avea în sectorul auto un partener puternic pentru a găsi cele mai bune soluții, astfel încât Uniunea Europeană să păstreze liderul în acest sector și să fie mult mai puțin poluant decât este în acest moment. Avem nevoie de mai mult sprijin pentru inovare și de o abordare neutră a noilor tehnologii”, a declarat în plenul Parlamentului europarlamentarul USR, Vlad Botoș.

Vrem să fim lideri în tranziția verde și trebuie să fim, dar este mult mai bine și mult mai sigur să avem parteneri, să sprijinim schimbarea industriei, să facem o legislație clară și obiective realizabile, să ne asigurăm că încă mai avem o economie foarte puternică în timp ce devine verde.

Noua legislație promovată de Comisia Europeană (Pachetul Fit for 55) pretăgește terenul pentru zero emisii în cazul mașinilor până în 2035, pentru a atinge ținta de neutralitate climatică a Uniunii Europene. Legislația a fost promovată de Comisia Europeană în iulie 2021.

Acordul încheiat cu Consiliul în decembrie anul trecut include, de asemenea, obiective intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 (55% pentru autoturisme și 50% pentru camionete), precum și o nouă metodologie de evaluare a emisiilor de CO2 pe întreaga durată de viață a unui autovehicul.

Corespondență de la Strasbourg

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

74 comentarii

  1. Încă un cui în sicriul uniunii…

    • RIP ue:))))))

    • Se dovedeste ca Parlamentul UE si UE sunt exact ceea ce spune asa zisa „extrema dreapta”:

      o adunatura de GLOBALISTI dispusi sa distruga industria auto europeana si sa faca orice pt asa zisa ‘incalzire globala’. ATENTIE CUM VOTATI in 2024 pt PE

    • @raul, ce extrema dreapta? astia sunt comunisti ticalosi.

    • R trolli r@tati pro rusi, Crest, Alien, Raul, ., Florin……..ii roade ca UE se pija pe ei si pe resursele Rusiei incet si sigur 👍🏼

      La tomber0n cu voi r@tatii Terrei👍🏼

    • nu va impacientati, si Ceausescu facea in 89 planuri pentru Romania anului 2000.

    • Majoritatea țărilor din vest au pus pe plan național termeni mult mai aproape. 2028-2030
      . Practic limita de 2035 e pentru ceilalți.

  2. E clar ca unii din PE sint dusi cu capul:adica decarbonizam Europa dar Asia si Americile pot polua cit vor. Nu fac altceva nebunii astia decit sa distruga economia Europei . In felul asta nu prea cred ca UE are viitor. Oare o sa sare China sa ne ajute cind vom fi distrus toata economia continentului?

  3. Baga-mi-as po0ow.la in socialiși și verzi

  4. Nu am inteles daca au interzis producerea sau utilizarea de motoare termice.
    De asemenea nu am inteles daca au interzis toate motoarele termice sau doar cele care polueaza. Ma gandesca ca hidrogenul ar putea fi folosit. Sunt deja trenuri care folosesc hidrogen. Sunt chiar si cateva prototipuri auto pe hidrogen.

    • Cam necajita expunerea, dpdv al distinctiilor.

      Si pe mine m-a deranjat ca n-a precizat nicaieri ca se vor interzice la comercializare ca produse noi. Ar putea parea ca e evident, dar cu birocratia, fie ea chiar si europeana, nimic nu e evident sau de simt comun!

    • Din 2035 nu se mai pot vinde masini noi cu motor termic. Tu poti folosi linistit masina cu motor termic, acestea iesind usor usor din circuit pe masura ce parcul auto imbatraneste. Iar in 2040 sa zicem, atunci cand Golful 4 1.9 TDI ALH cu 199.000 de km reali si-a dat duhul, nu poti cumpara ca masina nou decat una electrica.

    • Merci @Marius de info. Ok, asa mai are sens.

  5. Astia care spuneti ca „se distruge economia”. Regula este valabila peste 12 ani de acum inainte, la cum se misca lucrurile in ziua de astazi se pot schimba un milion de chestii in 12 ani. Probabil ca acelasi fel de proteste au fost cand s-a trecut de la lumanare la bec sau de la cal la automobil. De ce ar fi rau ca atunci cand mergi pe strada sa nu miroase a pic de motorina arsa? Inca un argument, electricitatea ti-o poti produce la tine in curte cu ajutorul unor panouri fotovoltaice, o mica eoliana, etc. Motorina/benzina puteti produce in propria curte? Intradevar, acumulatorii sunt cu schepsis, dar dat fiind interesul atat de mare asupra lor, cu siguranta ca se baga o gramada de bani in R&D. In momentul cand o masina electrica va atinge 1000 de km iarna, cu toate aparaturile pornite, atunci e gata cu motorul termic!

    • Nu toată lumea trăiește la curte.Nu toată lumea trăiește in țări cu multe ore de Soare asa cum este Spania, de exemplu. Nu toată lumea trăiește in țări cu ore de vânt cum sint cele nordice.Cu toate astea toți sintem considerați vecini in Bruxelles.Lăsând la o parte costurile, viața utilă a consumabilelor gen baterii si plăci solare,lăsând la o parte fiscalizarea Soarelui,vântului, a bateriilor si plăcilor solare când vor ” muri”,lăsând toate astea ,in 12 ani se pot întâmpla multe.Si doar rele…De ce ne imaginăm un viitor sumbru? Fiindcă sintem capabili să producem ceea ce ne imaginăm!
      Umanitatea este ,mai aproape ca niciodată, de marginea prăpastiei. Ori ne va fugi Pământul de sub picioare ori vom fi împinși in ea.

    • Păi nu mai bine întâi rezolvăm cu cercetarea și apoi impunem restricțiile? Tu, când ai învățat să mergi pe bicicletă, n-a venit tac-to să-ți interzică roțile ajutătoare, nu?
      „În momentul când o mașină electrică va atinge 1000 de km iarna, atunci e gata cu motorul termic” — păi, PE se pare că e de altă părere: motorul termic e gata înainte ca o mașină electrică să atingă 1000 de km iarna.

    • Nu cred că aveţi cunoştinţă de câtă electricitate e necesară pentru un motor electric… o baterie ieftină (adică aia de pe Spring) are o capacitate de 27 kWh. Un sistem de fotovoltaice pentru pus pe casă produce cam 5 kWh, asta în cazul în care e soare. Asta înseamnă, cel puţin în teorie, că pentru a încărca bateriuţa aia de Spring, panourile alea trebuie să alimenteze doar încărcătorul pentru 6 ore (că mai sunt şi pierderi). Dar, staţi, asta nu e tot! Puterea de încărcare depinde, evident, de curent (I) şi tensiune (U). Panourile pentru acasă produc U = 230 V de regulă, adică tensiunea pentru prizele din casă. Dacă P = U * I (că să zicem că facem încărcarea în c.c. cum recomandă Dacia), iar P şi U sunt cunoscute, rezultă un I necesar de 117A, cam de 2 ori mai mult decât staţie rapidă de acum. Pentru că intensitatea mare vine cu pierderi mari sub formă de căldură. Şi pe lângă pierderile prin căldură, va trebui un consum suplimentar cu răcirea echipamentelor, inclusiv a bateriei, că bateriile nu sunt prea ,,prietenoase” cu temperaturile mari.
      Singurul mod ca o maşină electrică să atingă o autonomie comparabilă cu cea a motorul termic este să îşi producă energia la bord. Adică o pilă de combustie cu hidrogen (dar văd că modelul ăsta e forţat evitat de industrie), un mini-reactor nuclear (nu a avansat atât tehnologia asta, plus că energia nucleară e monopol de stat peste tot) sau altă soluţie asemănătoare. În niciun caz cu baterii!
      Apropo de baterii, având în vedere că reţelele noastre electrice în oraşe sunt de 3×400 V 50Hz, chiar dacă ne tragem toţi prize de trifazat, reţeaua nu o să poată în veci face faţă încărcării simultane a unui milion de maşini + câteva mii de autobuze şi utilitare. Vor sări toate siguranţele posibile, pentru că reţelele nu au fost dimensionate pentru aşa ceva. Vor trebui realizate atât capacităţi noi de producţie a energiei electrice (în condiţiile în care pe cărbune şi păcură nu mai e voie, pe nuclear nu vrea GreenPeace, gaz nu ne mai dă tov. Putin) şi de distribuţie la tensiuni mai ridicate decât în prezent (măcar 1500 V)… numai că orice echipament alimentat la mai mult de 400 V este, în prezent, permis a fi operat doar de profesionişti, nu de cetăţenii obişnuiţi, din cauza riscurilor de electrocutare. Chiar şi la banalul 230 V de la priză poţi să te electrocutezi urât şi chiar să mori… gândiţi-vă ce va însemna să aibă fiecare individ acces cabluri de 1500 V.Practic, maşina electrică în prezent e doar un moft scump.

    • Din pacate, in Romania o sa miroasa a motorina arsa in orase pana in 2050 (adica inca vreo 15 ani din momentul interdictiei de comercializare de masini cu emisii).

      Va propun un test: incercati sa spalati doar cu apa, fara nici un fel de detergent, o masina care a mers vreo saptamana printr-un oras mai mare din Romania. Veti fi socati ce cantitate mare de DEPUNERI ULEIOASE sunt pe masina. NU este praf de pe sol, praful se clateste doar cu apa, fara detergent. Depunerile de pe masina nu se duc cu apa. Sunt vapori de ulei, particule de funingine de la motoare diesel cu DPF si EGR anulat, samd. Toate astea noi si copiii nostri le respiram, desi noi nu circulam cu masina prin oras.

    • Ing. Bravo unul din cele mai pertinente comentarii pe acest site. Dar uni sa de-a bine la public cât sunt de buni și ecologiști dar repede că ce idee buna cu mașinile electrice

    • Ing, 117 amperi sunt necesari daca vrei sa incarci bateria intr-o ora. Daca esti dispus s-a faci peste noapte, e suficient sa ai 15 amperi, ceea ce e absolut fezabil.
      Nu e nevoie sa ai incarcare simultana la milioane de masini. Ca inarcarea e necesara o data la cateva saptamani.
      10 milioane de masini a cate 40 kw incarcati la fiecare 2 saptamani ar insemna 400 milioane de kwh in 2 saptamani, adica aprox 1.2 TWh la orice moment al zilei, in medie, uneori mai mult, uneori mai putin. Consumul Romaniei e undeva intre 4 si 10 TWh la orice moment, depinzand de anotimp, ora, etc, o medie de 7 TWh, sa zicem. Deci ne trebuie inca 15-20% mai mult curent produs fata de cat avem acum. E semnificativ, dar fezabil. Mai un reactor nou la Cernavoda, mai niste parcuri fotowoltaince, mai turbine. Perfect posibil, numai sa vrem.

    • Cand s-a trecut de la cal la automobil nu au venit niste birocrati de nivel inalt sa impuna trecerea asta! Ia s-a facut treptat intrucat automobilul era net superior din toate punctele de vedere, deci nu era nevoie ca cineva sa o legifereze! Trecerea de la motorul termic pe combustibili fosili la motrul electric nu e o evolutie neaparat calitativa, de asta trebuie sa o bage niste politicieni pe gat cu forta!

  6. Prin 2030 masinile electrice vor deveni mai avantajoase si performante ca cele pe combustie, oricum. Pana in 2050 cel putin, vor coexista linistite. Intre timp, indignatii pot sa doarma in garaj langa bembeul pornit.

    • Pragul de rentabilitate la extractia petrolului in Rusia e 50 USD, si probabil va creste in viitor.
      Daca cineva se uita la pretul barilului in ultimii ani, va vedea ca pretul a scazut de cateva ori sub 50 USD. Scaderea datorata micsorarii cererii in pandemie (-10-15% cel mult) a fost destul sa prabuseasca pretul petrolului chiar si sub 20 USD pe baril pentru scurt timp. Ganditi-va care ar fi perspectiva pretului petrolului pe termen lung daca tarile dezvoltate si in c urs de dezvoltare (90% din detinatorii de masini din lume) fac tranzitia la electrice si nu mai consuma combustibili fosili. O gramada de petrol va fi nerentabil sa fie exploatat.

    • Atunci de ce trebuie bagate pe gat de catre marii birocrati UE, daca oricum vor deveni mai avantajoase si performante?

  7. UE nu va mai exista in 2035.

    • UE nu exista de mult cu aceleasi avantaje pentru toti membrii.
      Unii sunt Mai spe-ci-ali decat altii ca si la noi(bugetarii, Specialii,pensihotomanii cumularzi,etc)
      Europa are vreo 3-4 viteze diferite😆😆😆
      Pana in 2035 da,nu va Mai exista nici official.

  8. Trecem de la gazul rusesc la „ecologia” chinezească. Scăpăm de drak si dăm peste tac su.Dupe care ne frângem mâinile că puiul de șarpe a crescut cât un dragon .P. r.ost ar fi Xipingul să incerce vreo ghidușie cu Taiwanul…Să astepte vreo 20 de ani de ecologie d asta bezmetică Europeană si vor veni de peste mări si țări la Marele Panda să ceară să fie invadați.

  9. Pentru ăștia care tot cântă prohodul UE: nu mor caii când vor câinii.
    Pentru restul care se tot plâng: mergeți cu tramvaiul dacă nu vă mai permiteți mașini.

  10. E foarte greu de spus daca economia va suferi sau va fi stimulata sa creasca si sa inoveze. Arabii investesc masiv in energii alternative fiind constienti ca masinile care scot fum negru vor fi trase pe dreapta odata cu epuizarea resurselor de petrol. Orasele din Europa pot deveni extrem de atractive turistic daca nu vor mai fi poluate sonor si vor avea aer curat fara fum urat mirositor cu substante cancerigene. Dificultatile se pot transforma in oportunitati. Sa nu uitam ca Tesla a ajuns sa aiba o valoare de capital mai mare decat brandurile de masini cu o traditie de decenii in spate.

    • Da, orașele din Europa pot deveni foarte atractive turistic cu aer curat și fără poluare fonică. Dar pentru cine? Pentru ăia care vor veni cu vaporul, cu avionul, și care vor continua să ardă combustibili fosili la ei acasă, ca să extragă litiul pentru bateriile mașinilor electrice.
      Voi chiar nu înțelegeți că aerul e la comun?

    • @NewLevel, NU! nu pricep, sunt spalati pe creier, ca in multe altele, intre timp ce facem cu industria de crestere si sacrificare a animalelor? cu avioanele? cu navele de croaziera? etc

    • Care combustibili fosili? Odata facuta tranzitia, extragerea combustibililor fosili va fi rezervata petrochimiei, fabricarii ingrasamintelor, etc. Oricum extragerea e deja o tehnologie care nu e accesibila oricui, pentru ca zacamintele „usoare” au fost demult extrase. E cam cum stam noi si atarnam dupa OMV sau Shell sa ne foreze dupa gazele din Marea Neagra. Arabetii vor fi pe terminate cu petrolul, deci vor fi dispusi sa participe si ei la tranzitie. Posibil chiar ca proabusirea cereriii pentru petrol (deci si a pretului) sa faca oricum nerentabile majoritatea explatarilor.
      Cand tranzitia va fi incheiata, statele care nu au facut asta vor fi „incurajate” prin impunerea de bariere tarifare la orice nu e produs cu neutralitate de emisii, vor primi suport financiar si knowhow. Vorba aia, nu stii, te invatam, nu poti, te ajutam, nu vrei, te obligam.

    • Ti se pare ca gazul din Marea Neagra se extrage usor? Si tocmai pentru ca aerul e la comun trebuie sa te opresc sa-mi poluezi aerul in oras cu susbstante cancerigene. Electricele polueaza mai putin si asta e un avantaj. Iar in oras nu polueaza deloc.

  11. Ghici cum a votat USR?

  12. Stati putin, ma intorc imediat. Am uitat sa iau medicamentele :)). M-au tinut prea mult la telefon.

  13. The great reset at full speed!
    Elitele nu se împiedică de tarile Europei, ci trec cu tăvălugul. Cei care visati la „buleftrificare” și legalizare de droguri, lockdown climatic și taxa pe codoi citiți capodopera lui A. Huxley, Brave New World, după care meditați măcar o clipa.

  14. Toti cocalarii si analfabetii care intra aici sa se planga, puteti sa va mutati in Rusia, Afghanistan si Coreea de Nord. Europa nu e pentru voi, aici lumea avanseaza, acolo puteti trai in anii ‘80 pana crapati cu parizerul si mustarul de Tecuci in gat.

  15. Eu cred ca viitorul e al motoarelor termice, cu alti combustibili. Hidrogen, etc.

  16. Și dup-aia se miră că iau avânt partidele euro-sceptice, făcute cu ou și cu phecale în presa socialistă de partid și de stat (extremiste, naționaliste etc.)
    Păi, ideea e simplă: europarlamentarii se votează. Să votăm, deci, cu acele partide care ne promit să anuleze această reglementare. Nu e complicat deloc: ce a fost făcut poate fi desfăcut.
    Și încă o chestie: poate UE, în 2035, să-și facă singură bateriile pentru mașini? Sau înlocuim dependența de gazul rusesc de bateriile chinezești?

    • din contra, voi vota FIX cu aia care au altceva in cap decat shaorma cu de toate, aia care nu mai vor sa fie „captivi” unora ca putin

  17. Niste comunisti in deriva

  18. Mama ta doamne cat de repede s-au activat postacii petrolistilor, mai ales al petrolistilor rusi care stiu ca faca petrol pe termen lung rusia e zero ….

    Intr-adevar moment istoric, sincere felicitari parlementarilor europeni care au pus sanatatea si viata mai presus de veniturile petrolistilor si ale celor din industria auto.

    • Așa e castrat ecologist lucrător în corpo care îți face profilul gazos și îți dă cafea moca culeasă de copii de 10 ani. Te simți relaxat cand te îmbraci in haine de firma făcute în Bangladesh de alți copii de 10+12 ani. Și dai aici cu laturi incei ce se exprimă. Cine nu e cu noi să moară. Asta e deviză globaliștilor. Și ce bine vă simțiți.

  19. atatia mameluci autocrati care au o singura calitate, aceea de a fi stapani peste niste resurse, vor dormi mai greu in viitorul apropiat

  20. maiculita, astia care ii dau inainte cu petrolul au creier de gaina :)))) nici un argument logic, numai argumente demne de mama omida :))))

  21. Niste handicapati mintal!

  22. A fost cutremur.

  23. Sa nu uitam ca primele automobile au fost electrice.Dupa aceea au aparut cele cu motor termic!

  24. Mașinărie de vot și pe-acolo. Își pot relaxa alte puteri politicile ecologice.

  25. Eco-ghetou. Uniunea Europeană devine încet un muzeu al degenerarii intelectuale. Deocamdată, în 2023, nu exista alternativa economic viabila la motorul termic și nici nu se întrevede pana în 2035.

  26. Interzice… la masinile noi. Nu interzice orice alta masina veche. Asta inseamna ce masinile din 2034 (motoare termice) vor putea dura cel putin 15 ani. Deci undeva spre 2050 – 2055, un parc aproape 100% electric.
    Zen oameni buni.

  27. Este inadmisibil ca o mâna de oameni să impună o astfel de politica la nivel global. Practic prin astfel de decizii restricționezi libera mișcare pentru individ. Vom folosi autoturismul doar pana la serviciu iar călătoriile de peste 500 km le vom face doar cu transportul în comun. Sunt curios ce se va întâmpla cu producția de avioane. Alea vor avea voie sa polueze? Fac prinsoare ca 80 % din parlamentarii europeni sunt asemena precum Grapini. Nici nu e de mirare ce se întâmplă.

  28. Cine propune hidrogen nu stie ca sunt niste costuri si riscuri mari de a transporta hidrogen.
    Cel mai ieftin este sa transporti energie electrica. Ne plangem ca explodeaza electricele dar ce ne facem cand explodeaza un hidrogen?
    Din 2025 se vor vinde mai multe masini electrice noi decat ICE. China produce foarte multe masini electrice este un risc de a ramane iar in urma lor daca nu fortam electrificarea.
    Poluarea in orase este foarte mare, doar sa stai la semafor si nu poti sa respiri, pentru ca tot romanul are DPF-OFF.
    Rezervele de petrol se intind inca 10 ani de zile si OPEC stie asta si din acest motiv nu vor sa creasca productia. Petrolul se va scumpi si nu o sa mai fie convenabil sa circuli cu el.
    Este foarte bine, civilizatia se impune!

  29. Foarte bine! sa speram ca se intampla chiar mai repede, sa mai putem respira si noi in orasele astea, c a m-am saturat de fum si fumuri.

  30. Birocrați care nu prea au contact cu realitatea. Si oamenii care se cred singuri deștepți. Am mai văzut asta. Nu iese bine.

    • Bine ca acum stiu cu ce balauri falsi o sa se lupte AUR deacuma: Gandaci in mancare, interzicerea productiei de cazane peste mai vine de un deceniu, etc. Si prostimea care nu are ce pune pe masa vor vota. Ma rog, in procent de maxim 15%. Have fun!

  31. si cine ramane fara venituri uriase din petrol…ahh, rusiastan, iran, arabia saudita…ok…🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  32. Electricitatea este o sursă secundară de energie. În România, în viitorul previzibil, motoarele electrice sînt motoare pe cărbuni, pentru că ei sînt cea mai poluantă, dar și cea mai scumpă, falimentară, parte a mixului energetic național. În Germania, dacă s-ar opri nebunii de americani cu embargoul lor, ar fi, ca pînă acum tradiționalul mix de regenerabile și de gaz rusesc, vital atunci cînd soarele nu bate, vîntul nu suflă și consumatorii ajung acasă și își pun mașinile la încărcat. Singura soluție slab poluantă (și nu mă refer doar la emisii de carbon, ci la gaze toxice, particule și radiații) este energia nucleară, care însă nu se poate umfla peste noapte. Și care, după ce a trecut cu brio la Fukushima testul neplanificat de stres în afara parametrilor proiectați, a fost abandonată în Germania. Îmbogățirea uraniului este însă un proces cu consumuri mari, cu tehnologii înalte și puternic restricționat de imperativul neproliferării nucleare.

    Pe termen lung, da, va fi avantajos să mutăm transporturile pe curent. Pe termen scurt sînt ținte, teoretic mai ușor de atins dar care practic nu sînt la fel de ușor de plătit din banii contribuabililor: încălzirea clădirilor și numeroasele procesele termice din întreprinderi. Sau să fie realizate cu energie solară și eoliană. Dacă electricitatea din alte surse decît hidrocarburile se va ieftini, cu siguranță că vor apărea alternativele.

    Există o modalitate prin care energia nucleară poate deveni mult mai ieftină, mai sigură și fără riscul proliferării armelor nucleare: centralele cu săruri topite de toriu. Principiile fizice și producția pilot au fost finalizate cu succes acum o jumătate de secol. Au rămas problemele de proiectare a unei versiuni comerciale, deloc mici dar rezolvabile cu bani. Nu doar că toriul nu poate fi folosit pentru arme nucleare, el nu poate duce la explozii ale reactorului ca cea de la Cernobîl (singurul accident nuclear civil cu victime). Mai mult, spre deosebire de izotopul fisionabil al uraniului, este atît de abundent în natură încît, la consumuri energetice comparabile cu cele de acum, ar fi singur suficient omenirii pînă cînd planeta va fi înghițită de soare. Mai mult, acum este un deșeu toxic și periculos în haldele de steril de la extracția pămînturilor rare, necesare acumulatorilor electrici. Utilizarea toriului în orice proces industrial ar face mult mai ușoară și mai nepoluantă extragerea acestor minereuri, reducînd astfel dominația pe care R. P. Chineză o are în acest domeniu.

    Pentru a rezuma, nu spun că toriul singur este soluția, cea mai bună soluție sau măcar una dintre soluții. Doar că orice om cu scaun la cap pleacă de la tehnologie către implementarea ei, nu invers și analizează ce înseamnă concret creșterea ponderii unei anumite componenente în mixul energetic. Și începe în primul rînd prin a analiza cît de „nepoluantă” este energia electrică, nu acum, ci după implementarea soluției.

  33. Ipocrizie marca UE. Acum 2 ani trageau conducta de gaze din Rusia. Nou nouta. Costase miliarde. De parca gazele produc aerosoli, nu CO2. Acum ne baga pe gat masini electrice, scumpe si…era sa zic ecologice.
    In acelasi timp Germania, Polonia, Italia, poduc curent electric majoritar din hidrocarburi. Isn’t it ironic?

    • Si daca il produci din hidrocarburi tot este mai ieftin sa il plimbi electric.
      O termocentrala pe gaz are eficienta 80% pentru ca produce caldura si curent electric.
      O masina electrica are eficienta de 90%, una pe benzina 30%.
      Sunt grafice care arata vanzarile de masini noi ice/electrice si putem vedea cand se vor vinde mai multe electrice decat ICE. Estimarea este ca in 2025 se vor vinde mai multe electrice.
      Sunt mai scumpe masinile electrice dar nici alea pe benzina nu sunt extraordinar de ieftine.
      Costurile de intretinere, revizii, combustibil in 5 ani iesi mai scump deja.

  34. Nu se poate nimeni opune lor pentru că tipii s-au încăpățânat și niciun argument, tehnic, tehnologic, economic, logic, nu ține la ei.
    Ei doar visează, rupți de lume, cum se plimba cu mașina electrică, alimentată de la baterii solare, ca o rachetă, și dacă nu e posibil, din vari motive, vor suferi o deziluzie totala.
    Nu uitați că Ursula și alții că ea, nu trăiesc cu picioarele pe pământ, ci în stratosfera, sunt complet rupți de realitate și își închipuie că e suficient să dea o rezoluție, și gata ! Fizica, chimia, biologia, se conformează rezoluției și tremura de frica in fața Parlamentului European !
    Deunăzi se discuta că vor să înlocuiască carnea animala cu una artificiala, fără să se gândească ce se va întâmpla cu toată alimentația umană ! Vor trebui să dispară toate subprodusele din carne, lapte și ouă, și cu ce le vom înlocui ?
    Cu lăcuste ? Cu pastile concentrate din carne artificiala, creata pe baza de ciuperci sau de petrol ?
    Vom concura în acest mod cu maimuțele, care mănâncă insecte și rădăcini de copac ? În acest caz ni se vor modifica și stomacele, care se vor reduce de zece-douazeci de ori, ni se va modifica și dentiția, devenită inutilă, și oare ce modificări morfologice ne mai așteaptă daca o asemenea politica alimentara ar fi pusă în opera ?
    Ce boli de nutriție va genera o semenea alimentație, care n-au fost testată încă pe niciun exemplar uman ?
    Cum „esecele” se țin lanț, vezi eșecul cu vaccinarea anticovd, va fi rău de ei !
    Din fericire, în 2035 Ursula va împlini 75 de ani, și, să sperăm, că nu va mai fi la cârma UE, daca aceasta organizație va mai exista atunci.

  35. Parlamentul european a votat şi ca România sa fie in schengen. de vreo 4 ori in ultimii 5 ani.. Aşa şi?

  36. un documentar foarte interesant pe TV5 arata ca in FR doar 1/7 masini cumparate intr-un an e noua. Si media de varsta a celor care iau masini noi e de 57 ani si e in crestere. Parcul de masini e destul de vechi si se asteapta ca cele cu motoare termice sa se mai tranzactioneze linistit pana in 2060+.
    Nu vad nici un avantaj sa mutam dependenta de petrolul arabilor si rusilor de pamanturile rare din China. Asa cum DE redeschide mine de carbune acum e posibil ca prin 2034 sa vedem relansate modele cu Diesel.
    Ipocrizia maxima vine din faptul ca masinile electrice aduse din CN vin pe vase care polueaza cat parcul auto European. In plus orasele din Vest sunt foarte putin poluate de masini datorita restrictiilor de circulatie din ce in ce mai dese pentru masinile poluante. Si a unui transport public foarte dezvoltat.

  37. cand interzici ceva, trebuie sa si dai o alternativa, ce na facem cu reteau electrica, care nu este gandita pentru o astfel de utilizare, ce se va intampla cand oamenii vor apuca sa foloseasca nu 255kwh/luna ci mai multe mii de kwh/luna ?

  38. Am inteles ca nu se vor mai gasi prize. Pai cumparati-va de acum si le aveti si peste 15 ani

  39. S-a dat semnalul ca se pot scoate solutiile tehnice existente deja de multi ani, din sertare. Toti producatorii auto mari au deja pregatite si liniile de productie. Masinile cu motoare termice se vor vinde in Rusia si Africa in continuare si noi si second. Este de ajuns sa iasa public primul model de motorizare electrica cu 500 km autonomie, incarcare rapida pana in 20 min si pret pana in 20000 de Euro cu subvariante mai mici de motorizari pentru oras pana in 10000 Euro. Daca bateria rezista garantat la 7000 de cicluri, adio motoare termice!!!

    • Noi inca avem w.c. uri in fundul curtii in orase chiar
      Deci ne incadram la modelul tarilor africane fara energie electrica,fara asistenta medicala,fara locuri de munca,fara perspective imbucuratoare
      Avem dictatura (nu intru in detalii,polemica)
      Asa ca putem linistiti sa ne pastram masinile cu motoare termice.