G4Media.ro

Modificări la Codul Rutier: limită de viteză de 30 km/h pentru biciclişti…

Modificări la Codul Rutier: limită de viteză de 30 km/h pentru biciclişti şi interzicerea utilizării telefonului mobil pentru pietonii care traversează strada

Ministerul de Interne vrea să modifice Codul Rutier astfel încât sâ limiteze la 30 km/h viteza cu care circulă bicicliștii și să amendeze pietonii care folosesc telefonul mobil în timp ce traversează strada, afirmând că „convorbirile palpitante” la mobil distrag atenţia pietonului.

MAI a pus în dezbatere publică un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru modificarea şi completarea Regulamentului de aplicare a Codului Rutier.

Printre modificările principale se regăsește interzicerea unor activităţi care să distragă atenţia pietonilor atunci când traversează şi anume folosirea telefonului mobil.

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

45 comentarii

  1. O sa inceapa sa amendeze pietonii,ca daca te omoara unul pe trecere,stim ca ala scapa.Asa ca politia te amendeaza pe tine.In curand o sa ne puna sa mergem cu Nike Air pe trotuar ca sa poti fugi de bombardierii care intra cu Rangeul pe trotuar.Ca aia sunt sfinti,nu le fac nimic alora,doar tu esti vinovat.

  2. N-am vazut in viata mea militian pe bicicleta, poate de aici vin propunerile astea stupide, unice pe planeta noastra.

    • Ai dreptate! „Desteptii” de la Ministerul de Interne cred ca bicicletele au vitezometru, ca si motocicletele.

    • Mai stupid este ca vor sa amendeze pietonii ca se uita la telefoane, dar vor sa oblige ciclistii fie atenti la vitezometre (care pot fi chiar telefoane montate pe ghidon) si nu la trafic.

      Cu ciclistii de performanta care se antreneaza si depasesc 30km/h oare ce vor sa faca?

    • Se pare că mă pot lăsa de ciclismul de performanta și mă apuc de alergat… Sper sa nu depășesc 20 km la ora:)))

  3. Si o sa fie amendati si arestati la fel ca biciclistii care nu se dau jos de pe bicicleta la trecerea de pietoni, sau ca soferii care dau prioritate biciclistilor care isi pastreza directia atunci cand autoturismul vireaza la dreapta?!? Ati vazut voi un hastagrezist care se da jos de pe bicicleta pe trecere?!?

    • Darea pe jos la trecerea de pietoni e o tâmpenie inventata de cei care nu înțeleg cum trebuie amenajata o strada pentru o circulație omeneasca și care nu s-au suit în viata lor pe o bicicleta.
      Ca și masurile astea.
      Mai bine ar ancheta ministrul ala care și-a pus șoferul SPP sa meargă ca nebunul pe sens opus pe la Dealul Negru.

    • da, eu am vazut o groaza de biciclisti care se dau jos pe trecere. dar in strainatate nu se formalizeaza nimeni cu tampenia asta. cat timp vii de pe trotuar si te asiguri nu vad de ce sa te mai dai jos. problema e sa nu vii de pe sosea si brusc sa virezi pe trecere ca pietonul, ca e caz de accident. dar in rest, chiar nu intelegi cum sta treaba cu bicicleta.

    • daca ai avea ceva experienta la volan (nu doar cu permis degeaba in buzunar) ai sti ca la majoritatea trecerilor de pietoni nu este semafor, iar daca strada are mai multe benzi (2+) si sunt ocupate, obstructionand astfel vizibilitatea, atunci cand se angajeaza in trecere cativa pietoni, venind de pe trotuarul opus sensului tau de mers, le poti anticipa viteza de deplasare, dar cand un biciclist da pedala si trece pe langa ei mai repede e foarte usor sa nu-l observi, sau sa-l anticipezi si eventual tu, sau cel de pe banda 1 va dori sa-si continuie drumul crezand ca pietonii sunt pe banda 1 sau 2 de pe sensul opus (deci are timp sa treaca si nu e obligat sa astepte), dar ce sa vezi, apare zmeul in colanti si poc pe capota. de aia te dai jos de pe bicicleta cand traversezi 😉

  4. Da, lumea e neatenta, mai ales bizonii cu BMW si telefonul in mana.

    • Pieton de meserie, asa-i?

    • Sau cum vor scapa cei care lovesc oameni pe trecerea de pietoni, pe motiv ca pietonii aveau telefonul in mana. Ca il foloseau sau nu va fi luat in considerare in funcție importanța șoferului.

    • Poate e mai bine sa tina telefonul in buzunar sau geanta cand sunt pe strada. Poti sa astepti 5 minute pana traversezi ca sa afli daca fosta prietena iti da like sau nu (probabil nu).

  5. poate ne va spune cel care a propus legea cum vor sti biciclistii sa mearga sub 30 km/h, isi pun vitezometru la bord? sau cum?

  6. Pun limitatoare de viteza la biciclete!
    Bonus: daca eu merg pe bicicleta cu 20 km/h si ma loveste o masina iar din izbitura depasesc 30 km/h fac si puscarie!

  7. Bode, pe langa faptul ca doarme pe bancheta din spate, a rezolvat restul problemelor din MAI si a trecut la folosirea telefoanelor pe trecerea de pietoni??? 🙂
    Dupa Transporturi, unde a frecat menta anul trecut, incompetentul de Bode a trecut acum la MAI. E ministru de profesie? Pe asta nu-l vede Catzu cat e de catastrofal si sa-l demita?

  8. Lucian Bode mănâncă ciorbă cu furculița

  9. Daca nu conduceti nu comentati. I-ati vazut pe jmeckerii pe trotinete cu 70-80 la ora?
    Nu ai cu sa te asiguri de unul de asta ca nu apuci sa il vezi si nu face zgomot. Acum e in zare si in 2 secunde iti e pe capota.
    Si nu sunt obligati sa poarte nici casca nici vesta.

    • Exagerezi, o singura data l-am vazut pe unul cu o trotineta cu 50, in rest marea majoritate merg cu 25-30. Problema nu este la bicicleta/trotineta ci la masinile care schimba benzile aiurea, problema pe care o am si cand sunt in masina nu doar pe bicicleta.

    • Dar pe “jmecherii” care merg prin oras cu masina cu peste 60 la ora i-ai vazut? :)) sau daca esti cu masina ai voie sa incalci reguli, sa respecte.

    • Dar pr “jmeckerii” care merg cu masina prin oras cu peste 70-80 la ora i-ai vazut? Cu astia nu ai o problema? Cum e cu dublul standard?

      Daca iti sare unul pe trotineta pe capota isi pune propria viata in pericol, in schimb in sofer care loveste la viteza mare cu masina un pieton, biciclist sau chiar alta masina la viteza mare poate pune viata altora in pericol. Dar cu ei nu are nimeni nicio problema.

    • Pentru SOFERII care depasesc viteza in localitate SUNT deja legi.
      Sa ne referim la aceasta propunere.
      Stim cu totii cum se conduce in Romania, si cum sunt aplicate legile… chiar nu pot enumera aici toate abaterile vazute.
      Ma refeream numai la cele nou propuse.
      Sunt si sofer dar si pieton.

    • Aia cu „sunt si pieton” e ca si cum ai zice sunt si om.

  10. Principala utilitate a legii va fi pentru scăparea celor care lovesc pietoni pe trecere de răspundere. Se va găsi un telefon pe jos când e cazul

  11. In Bucuresti se incalca reguli mult mai importante si politia nu face nimic. Se trece pe rosu ca si cum nu ar exista semafoare, iar de prioritate nici nu are rost sa mai vorbim.

    Sunt curios cum vor face, acum vor obliga toti biciclistii sa instaleze un vitezometru si ii baga la puscarie daca nu il au?

    Ii si vad stand cu radare sa prinda biciclisti vitezomani. Probabil e facuta legea sa ii scape tot pe soferi, carora li se cuvine tot in tara asta, se va constata ca biciclistul depasise limita legala de viteza.

    • Mai sunteți proști mulți, bă? Cine a zis că bicicliștii vor fi obligați să-și instaleze vitezometre? Legea zice că nu au voie să depășească 30km/h. E treaba biciclistului să se asigure că nu va depăși 30km/h, indiferent de mijloace.
      Ăia deștepți se vor descurca fără vitezometru, doar imbecilii își vor monta unul sau vor circula pe biciclete tandem, cu un deștept în spate.

  12. imi iau detector de radar si il pun pe ghidon :))

  13. Nascuta-n cotiga motorizata, Andreea noastra, sora cu xlink, are o problema cu #-ul!
    Daca-i fi iesit vreodata din gunoiul ala de oras in care traiesti (trecand granita de vest a RO), ai fi vazut (si poate ai fi inteles) ce inseamna piste pentru biciclete si cum sunt ele gandite astfel incat sa nu „incomodeze” traficul!
    Sa-i amendam deci pe biciclistii care-i sar in fata, pe trecerea de pietoni, Andreei care la volan fiind, e ocupata sa-si faca boticu’, sa-si faca un selfie, sa puna pe insta, numa’ sa fie atenta la trafic, nu!
    Dar asta nu e vina Andreutei, care asa a fost educata….e vina alora de i-au dat permisul…
    Care-i obligatia soferului cand ajunge in apropierea unei treceri de pietoni? Sau cand semaforul tau e pe rosu, si-al pietonilor e pe verde, cu ce te deranjeaza pe tine ca biciclistul trece pe bicicleta si nu pe langa ea?
    Problema e intradevar cu acei trotinestisti care merg cu > 30 km/h … si cu pietonii neatenti.
    Problema e cu aia parcati cate 5 pe o trecere de pietoni si cu autoritatile care nu fac nimic!
    Pentru > 30 km/h pe bicicleta trebuie sa ai: 1. Bicicleta; 2. Conditie fizica… altfel ai sanse sa atingi viteza asta doar la vale!
    Si din nou ajungem la lipsa infrastructurii… nu ai unde,in RO, posibilitatea sa te urci pe o bicla si bagi 100-150 km pe zi, in conditii de siguranta!!
    Dar iata, o avem pe Andreea! Sa ne traiasca…sau mai bine nu!!

    • Andreea este exemplu de giboniţă aflată la volan, care are drepturi exclusive pentru că plăteşte impozit greu pentru troacă. Pentru ea şi armata de maimuţe pentru care maşina este cea mai mare realizare a vieţii lor semaforul este doar un stalp cu nişte becuri imbecile care-şi schimbă culoarea exact atunci când se grăbesc mai tare, la fel, trecerile pentru pietoni nu pot fi observate la timp pentru că ei spre deosebire de pietoni au afaceri de care depinde economia mondială, trotuarele sunt locurile create special de primărie în care pot să-şi expună ostentativ sexoşeniile cu patru roţi, condusul preventiv cu siguranţă se referă doar la fraierii care merg pe jos pentru că aşa merită, iar bicicletele şi trotinetele sunt asociate cu rezişti şi alţi obosiţi care de fapt sunt nişte inadaptaţi. Aştept cu interes şi măsuri reale care să descurajeze traficul auto, să reducă poluarea, să educe particianţii la trafic. Cât despre cel care a emis prostia cu viteza bicicletelor nu trebuia să semnalizeze, ştiam ce poate. Pentru cei care au nelinişti, am maşină, bicicletă, trotinete, şi încă mai ştiu să merg şi pe jos.

  14. abia astept sa ma ia radarul pe bicla ca merg cu peste 30, ca asa merg de regula. nu in oras, dar pe afara asa merg. o sa pun wazeul sa ma anunte 🙂 🙂

  15. O mizerie fara noima chestia cu bicicletele. In Bucuresti soferii conduc cum ii doare-n cot ca politia este practic inexistenta. De obicei freaca duda prin intersectii si atat. Problema e intr-o parte, iar ei cauta solutii in alta parte. Jenant

  16. Întreb și eu ca prostul, cum poți aplica o limitare de viteză asupra unui mijloc de deplasare care nu-și poate măsura viteza? Devine vitezometrul obligatoriu pentru biciclete? Sau trebuie să ghicească biciclistul cu cât merge în timp ce polițistul îl măsoară cu radarul? În realitate, majoritatea bicicliștilor nu pot merge cu mai mult de 35 că nu-i țin picioarele, decât la vale. Putea să le dea prin cap să separe bicicletele normale de alte mijloace cu propulsie autonomă sau asistată. Să facă vitezometrul obligatoriu pe biciclete și trotinete electrice și să lase bicicletele în pace. Ce se poate introduce fără nicio problemă e infracțiunea de „reckless cycling”, care se evaluează calitativ și presupune slalom în trafic sau pedalat agresiv în zone aglomerate cu pietoni. Aia n-are legătură în primul rând cu viteza ci cu comportamentul și creierul ciclistului.

  17. O propunere stupidă limitarea vitezei la bicicliști la 30 km! Ce facem cu bicicliștii care fac antrenament pe cursiere!?

  18. @redactia; @economedia:
    Cred ca v-ati asezat pe filtru si l-ati blocat. Nu mai trece nimic de voi, pudicilor!

  19. Limitarea la 30 km/h are noima doar in centrul localitatilor. Altfel e aiurea pentru ca sunt ciclisti de performanta care au nevoie sa se antreneze.

  20. Zău mai oameni buni?’! Nu ca mai enervați reciproc! Trăim in România- legile sunt făcute pentru a fi făcute! Zilnic in trafic văd cam 75-80 % din șoferi ca își butonează Tf sau tipa la cineva la Tf! Ii amendează cineva?! Zău? Așa o sa fie și cu noile reguli.., in trafic trebuie sa tii ochii tot timpul mari, chiar dacă ai luat carnetul pe bune, știi legea și regulile… ceilalți, foarte mulți au luat carnetele la Pitești, Suceava sau te miri unde ( cumpărare in Ucraina ), pietonii trec pe principiul lui Dan Pulea chiar și fără Tf… așa ca?!!!

  21. Am citit dar tot nu inteleg, cu cursiera mea am voie sa merg in afara localitatii cu 45 km/h sau nu? Nu sunt in stare militienii astia sa faca si ei o lege coerenta. Am vazut ca in ultima vreme lumea o da cu piste de biciclete, in Oras sunt utile pentru cei care vor sa mearga la munca sau o plimbare usoara. Daca bicicleta mea a fost vanduta de producator ca si bicicleta de sosea eu pe unde ar trebui sa merg? In Anglia daca depasesti la distanta mica un biciclist iei amenda. La noi iti recomanda, analfabetii depasesc cand tu vii din sens opus. Ce este clar este ca ne trebuie educatie atat populatiei cat si functionarilor care duc o lipsa acuta de aceasta.

  22. vine cam asa…”Depasirea vitezei legale cu 10- 20 km pe ora se sanctioneaza cu…Deci, intre 30 si 39.9 km/ora nu se intampla nimic… Cati puteti merge cu peste 40 km/h pe bicicleta?

  23. Lingeamar în răspăr jos.Au terminat toate problemele avem piste de bicicleta, legislație, indicatoare…tot, acum ne baga limitari de viteza.

  24. Nimic despre obligatia soferilor de a pastra o distanta de minimum 1.5m ladepasirea unui ciclist pe sosea?
    Dar despre ocuparea completa a trotoarelor de catre masini astfel ca pietonii trebuie sa mearga pe carosabil?
    Dar despre claxonarea pe sosea in dreptul ciclistilor?
    Legi facute numai pentru cei co bani.

  25. Nimic despre obligatia soferilor de a pastra o distanta de minimum 1.5m la depasirea unui ciclist pe sosea?
    Dar despre ocuparea completa a trotoarelor de catre masini astfel ca pietonii trebuie sa mearga pe carosabil?
    Dar despre claxonarea pe sosea in dreptul ciclistilor?
    Legi facute numai in avantajul cocalarilor.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.