G4Media.ro

Modernizarea căii ferate Craiova – Caransebeș ar putea costa patru miliarde euro,…

Sursa foto: Pixabay

Modernizarea căii ferate Craiova – Caransebeș ar putea costa patru miliarde euro, cu peste 50% mai mult decât era estimat inițial / Trenurile circulă pe aici cu o viteză medie de 50 km/h

Ministerul Transporturilor a modificat indicatorii pentru modernizarea liniei ferate Craiova – Caransebeș, rezultând o valoare cu peste 7 miliarde de lei mai mare față de cea la care fuseseră lansate anterior licitațiile ce au fost anulate din lipsă de ofertanți, informează Agenția de presă Rador care preia Club Feroviar și Radio Reșița. Trenurile circulă cu o viteză medie de 50 km/h pe această distanță.

Costurile totale estimate sunt de peste 20 miliarde lei. Între cele două orașe de pe magistrala feroviară 100 sunt aproape 230 km, dar restricțiile de viteză și linia în stare precară fac ca durata unei călătorii să fie de peste 4 ore și jumătate. Nouă trenuri de călători circulă pe zi, cel mai lent făcând 4 ore și 43 de minute.

Linia este într-o stare precară și majoritatea structurilor sunt aproape de limita duratei tehnice de viață.

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost postat, în consultare publică, proiectul de Hotărâre de Guvern privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Reabilitarea liniei feroviare Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneean”, lucrare de utilitate publică de interes național”.

Studiul de Fezabilitate realizat de Asocierea Italfer – Italrom – ISPCF analizează traseul căii ferate existent care începe de la stația Craiova de la km 248 + 760 și se termină înainte de intrarea în Stația Caransebeș, la km 474 + 925. Lungimea totală a liniei de cale ferată în cadrul acestui studiu este de 226 km, fiind linie electrificată pe toată distanța, linie dublă electrificată Craiova – Strehaia (60 km) și linie simplă electrificată Strehaia-Caransebeș (174km).

Date fiind valoarea lucrărilor, lungimea traseului și complexitatea lucrărilor, a fost aleasă soluția împărțirii proiectării și execuției în șase loturi, cu lungime cuprinse între 32 și 47 km.

Asocierea Italfer – Italrom – ISPCF a înaintat devizul general actualizat pe total obiectiv de investiții, precum și devizele aferente celor șase loturi la data de 6 noiembrie 2023.

Soluțiile tehnice s-au schimbat față de soluțiile stabilite la faza studiului de fezabilitate, fiind făcute adaptări minore pentru câteva aspecte ale proiectului.

Au apărut o serie de modificări de preț. În prima variantă, valoarea fără TVA era de 10,50 miliarde lei, iar cea cu TVA de 12,49 miliarde lei.

Valoarea actualizată fără TVA este de 16, 9 miliarde de lei, iar cu TVA de 20,10 miliarde lei, adică aproximativ patru miliarde de euro. Lucrările de construcții-montaj sunt acum evaluate la 16,98 miliarde lei.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. dar ma intreb, sa o construiasca de la zero cam cat ar fi costat? 40 de miliarde de euro? si 100 de ani??