G4Media.ro

Miza Schengen: europarlamentari români și bulgari, transportatori și oameni de afaceri din…

Sursa foto: FADEL SENNA / AFP

Miza Schengen: europarlamentari români și bulgari, transportatori și oameni de afaceri din cele două țări au discutat la Kozlodui despre veto-ul Austriei

O masă rotundă pe tema aderării la Schengen a reunit europarlamentari, autorităţi locale şi mediile de afaceri din Bulgaria şi România, pe nava-Muzeu Naţional „Parahod Radeţki” de la Kozlodui, transmite radioul național bulgar, citat de Rador.

Participanţii la dezbatere şi-au exprimat sprijinul pentru intrarea în Spaţiul Schengen al celor două state, în acelaşi timp, până la sfârşitul anului.

Ședința a avut loc la doar câteva zile după ce ministrul austriac de Interne a declarat la București că România mai are ”cale lungă” până la ridicarea veto-ului austriac.

Ideea întâlnirii pe vasul istoric cu aburi „Radeţki” aparţine europarlamentarilor bulgari Andrei Novakov şi Emil Radev. Andrei Novakov a declarat: „Şi este pentru a arăta că Bulgaria şi România sunt inseparabile în drumul lor către Schengen şi că întrebarea nu este dacă – ceea ce este ofensator pentru noi, care îndeplinim de mult timp criteriile de intrare în Schengen -, ci când. Ambiţia mea este ca acest lucru să se întâmple măcar până la sfârşitul anului. Pentru asta lucrăm”.

Europarlamentarul bulgar Emil Radev a adăugat: „Cu siguranţă, ar ajuta să avem un guvern cu drepturi depline. Mă bucur că vedem şi din partea română un astfel de sprijin. Sunt şi transportatori din România, reprezentanţi de la Giurgiu, din Călăraşi, colegul nostru Marian-Jean Marinescu de la Parlamentul European”.

Directorul executiv al Camerei Transportatorilor Rutieri de Marfă, Dimităr Dimitrov, a explicat motivul pentru care aderarea la Schengen este importantă pentru afaceri: „Este importantă pentru afaceri, este importantă pentru oameni. Toţi transportatorii care traversează această graniţă suferă pierderi uriaşe – aproximativ o oră de şedere a unui autovehicul greu de marfă la frontieră echivalează cu 10 euro şi/sau 240 euro pe zi pentru fiecare camion. Şi, în plus, sectorul transporturilor are de suferit şi din punct de vedere al problemelor pur umane pe care le au, aşteptând la această graniţă, fără condiţii elementare sanitare şi de igienă”.

”Împreună cu primarii din Kozlodui, Vraţa, Călăraşi, Giurgiu, şi cu reprezentanţi ai mediilor de afaceri şi ai camerelor de comerţ de o parte şi de cealaltă a Dunării, vom discuta toate aspectele pozitive ale admiterii celor două ţări în Schengen. Când cele două ţări lucrează împreună, există şanse mult mai mari de succes, astfel încât, până la sfârşitul acestui an, să putem finaliza această bătălie de mulţi ani – deja 12 – a Bulgariei şi a României pentru admiterea lor în Schengen”, a declarat Emil Radev. (Traducere: Daniela Dumitru)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. „Participanţii la dezbatere şi-au exprimat sprijinul pentru intrarea în Spaţiul Schengen al celor două state, în acelaşi timp, până la sfârşitul anului.”

    Se înțelege că câțiva parlamentari (exprimare intenționată) din cele mai sărace și neînsemnate state membre ale UE au convenit „să fie bine ca să nu fie rău”.

    Despre „Miza Schengen” are însemnătate să vorbească ministrul de interne olandez, nu câțiva parlamentari din Bulgaria și România care s-au întâlnit în weekend la o Kamenitsa pe malul Dunării.

    Până când ministrul de interne al Olandei nu va declara că votează favorabil aderării la Schengen a celor două state membre UE, Bulgaria și România, oricare alte discuții, la orice nivel, sunt apă de ploaie!

  2. Pai vedeti,dacă il invitau si pe Simion,asta le scotea „prostiile”astea din cap.Cum sa cedam suveranitatea granitelor noastre?!Sa intre prin ele „dusmanii” familiei traditionale!?