G4Media.ro

Mircea Miclea, reacție dură la Raportul lui Iohannis pe Educație: Este atât…

Mircea Miclea, reacție dură la Raportul lui Iohannis pe Educație: Este atât de vag, încât nu va produce niciun fel de soluție concretă

Raportul România educată lansat ieri în dezbatere de președintele Klaus Iohannis “este atât de vag, încât nu va produce niciun fel de soluție concretă”, estimează fostul ministru al Educației Mircea Miclea. Contactat de Edupedu.ro, Miclea a declarat că “dacă prezinți 2 scenarii de organizare a ciclurilor de studii care sunt diametral opuse (…) practic nu propui niciun scenariu, ci o temă de discuție. Or noi avem nevoie de o soluție, nu de o temă de discuție. Din păcate, raportul abundă în teme de discuție, și nu în soluții”.

 

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

24 comentarii

  1. Din câte ştiu eu, o soluţie este găsită în urma unor discuţii, cu cât mai largi discuţiile, cu atât mai bună soluţia. Dacă Preşedintele venea direct cu soluţia, se găseau alţi câţiva ‘foşti’ care să reproşeze diferite carenţe ale soluţiei. E mai corect aşa cum a procedat Preşedintele.

    • Raportul asta vine dupa doi ani de discutii si o gramada de evenimente/mini congrese etc. El listeaza o suma de „realitati” care sunt in general stiute iar multe sunt simple analize statistice. Aanaliza e buna, dar nu aduce nimic nou, este un dat.
      Raportul, mai fixeaza obiective generice si termenele la care se vor indeplini. In fine, este o introducere/motivatie extinsa cu obiective si termene limita. Daca ne-am referi la infrastructura, s-ar traduce cu: avem infrastructura proasta, ne mor 5000 de oameni/an pe sosele si ne propunem ca pana in 2030 sa avem infrastructura buna „in primele 30 de pe mapamond”.
      Altfel spus, asa cum spune Miclea, nu da solutii concrete. Raportul umbla la structura invatamantului, introducerea salarizarii diferentiate, baga teze nationale dar nu se atiunge nimeni de cauza (e.g. finantare, dotare, siguranta, conditiile sanitare, pregatire profesori, mod de predare etc.).
      Nu ca evaluarile nationale ar fi rele, dar ele ar trebui sa fie pentru evaluarea sistemului, scolilor, cadrelor didactice si nu ca sa zdrobim visurile copiilor. Prin teze nationale pentru admiterea la liceu, automat se face un clasament al copiilor care nu le face bine. Lasati copiii sa viseze cat mai mult, vor merge la scoala mai motivati si mai interesati. Copiii sa vorbeasca despre ce au invatat si nu despre nota la teza din urma cu 3 ani.
      In plus, tezele nationale fie vor aduce costuri suplimentare (e.g. daca corectarile se vor face cu profesori externi), fie vor incuraja micile aranjamente locale ca sa iasa scoala bine si copiii potentatilor locali sa ajunga la licee mai bune.
      Tezele standardizate, in opinia mea, ar fi bune pentru identificarea lipsurilor si pentru a dezvolta programe de pregatire a profesorilor si nu pentru a pune presiune pe copii sau pe profesori (sa nu uitam de nevoia de cadre didactice din sistem). In fine, sunt multe de spus despre sistemul de educatie din Romania, iar raportul asta nu aduce solutii.

      PS. sa nu uitam ca raportul nu e a lui Iohannis ci a unei parti din sistem (mii de oameni teoretic inplicati). Sistemul este resistent la schimbari peste tot si nu e de blamat, dar personal ma asteptam mai mult de la Iohannis, care mi se pare din pacate sters si fara idei. scoatem scoala profesionala-bagam scoala profesionala-…..

      Si sa nu zica ca il doar critic, ce-ar fi sa inceapa cu 6% finantare, scoli cu avize de functionare in regula, dotari minime/standard in laboratoarele de stiinte, fiecarui copil sa i se ofere posibilitatea sa invete sa cante la un instrument in timpul orele de muzica, lectii de inot si de mers pe bicicleta…..

    • Bineinteles, se gasesc intotdeauna fosti care sa spuna ce lucruri grozave ar fi facut daca mai erau…dar DE CE NU AU FACUT EI MAI BINE CAT AU FOST IN FUNCTIE, NU I-A LASAT IOHANNIS SAU PROPRIILE LIMITE ,LIPSA DE VIZIUNE? Ei, cum sa recunoasca aceste „genii”neintelese ca au limite sau ca sunt ofticati ca nu mai sunt ce erau odata,adica sefi !

  2. Pai tocmai asta e idea. Sa avem o discutie sanatoasa si sa venim cu cea mai buna solutie, ca solutii din burta am vazut in fiecare an cu fiecare „reforma” a învățământului.

  3. Pai solutiile tre sa le gasiti voi hotii pesedisti dar nu aveti cum. Cum plm sa ai tupeul asta de borfas infatuat sa spui asa ceva. Pai voi pe ce mortii vostri luati bani?

    • Vită, Mircea Miclea nu e în PSD și nici nu a fost. Dar ce să stie o vita incaltata ca tine?….

  4. Si as completa: atata timp cat nu vii cu o solutie, esti parte a problemei.

  5. Cu tot respectul cuvenit persoanei care a identificat corect pb „invatamantului” rumunesc si a indraznit sa propuna solutii corecte: nea’ Mircea, nu te-am auzit sa te revolti cand s-a asomat/impus (re)fo’ma dreptaca. Desi era la fel de gaunoasa/p*litruca, plina de abureli si divergenta de solutii-concrete. Ba chiar ne-a pus (again) in Guiness-book in sectiunea: Don’t do it.
    Probabil ca inca esti tributar benzionarului-de-lucs-ex-„capitan-de-vapor”… dar, (pt comparatie) oare ce „solutii” a propus raportu’ despre comu’izm cetit in „plenu-parlavramentului”?

    • Cu tot respectul, articolul este despre Raportul lui Iohannis si despre parerea lui Miclea despre continutul lui. Nu analizam persoanele, doar textul lor…. 🙂

    • versus doi
      tomnai ca n-am propus pirsuane… ci faptili lor, adicatilea… stropitu’ faiantei din bai
      desi,
      deferenta ie griea domn’e pt „emeriti” d-astia din gamma horror-docso-socializd-comuizda
      adicatilea, d-a(ia/lea) care crede (parol, na turbinka) ca ie unii care nu ne lasa

      auzi bah asta care ti criezi un(u/ic)
      or’ ai acsolvit invatamantu (re)fo’mat de alde-funebru
      or’ ai un handicap, din nascare

  6. Inițiativa a aparținut președintelui. Raportul este rezultatul muncii unui colectiv format din specialiști din domeniu educației. Domnul Miclea (nu-mi aduc aminte ceva notabil din perioada când a fost ministru) are posibilitatea să participe la dezbateri și să propună și soluții. Este foarte bine că raportul este pus în dezbatere publică.

    • Scopul marturisit al raportului este de a provoca discutia, ceea ce e necesar ba chiar indispensabil.
      Partea proasta este ca media nu se poate abtine sa nu promoveze o imagine de adversitate: „reacție dură la Raportul lui Iohannis pe Educație”. (a mai fost saptamana trecuta tot asa ce-a zis ciolos, cum o sa se certe cu usr si pnl si tot asa, orice e bun de bagat zazanie)
      Deci, nu se poate exprima o parere contrara sau neconcordanta, fara ca asta sa insemne „razboi”?
      Si asa, opozitia este atat de imprastiata, mai este nevoie si de amplificarea unor (pana la urma) simple diferente de opinie?
      Nu aveti liniste daca nu-i vedeti incaierandu-se? („ai vazut sefu’ ce-a zis ala despre matale? asa ceva, zau nu se iarta…”)
      Pai e foarte bine, ca in psd este o unitate de monolit! Strans uniti in jurul conducatorului iubit. Ura ura ura si ura!

  7. Stie omul, a fost ministru al educatiei aproape un an. N-a lasat el mari urme, dar ca orice basist care se respecta te musca de cur de nu te vezi.

  8. La ce consilieri are presedintele este clar si ce proiect s-a facut! Toata lumea este desprinsa de realitate si nu vor sa auda darmite sa mai accepte solutii sau critici din partea celorlalti. Tinerii pregatiti in afara granitilor vor ramane tot pe acolo pentru ca , in realitate, Romania este ocupata deja de posesorii de diplome cumparate la kil de la universitati obscure!

  9. Pentru toti marii stiutori, comentatori de nimic aflati in treaba si pe acest site, tip fauche le vent… Habar nu aveti ca Miclea chiar a facut multe ptr invatamintul romanesc . Aci link ca sa nu mai mancati castane….2007.
    Daca stiti sa cititi si sa retineti vreo idee. http ://ziarullumina.ro/raportul-miclea-este-de-fapt-un-indemn-la-trezire-nationala-66602.html. Legat de intiativa lui Klaus este strict politica, pica bine, caci marota invatamintului aplicata celor din guvern acu, poate fi perceputa ca bau-bau. La asemenea prostie generalizata, cavalerul fizicii da bine. Ce nu intelegeti e ca s-a dat startul la campania electorala din 2019…cu domn’ profesor… Ce campanie?….Dragii mosului… Fraierul ala care se ia de basisti, sa dea Dumnezeu sa ai si tu un ISBN ca Miclea pehlivane, in Biblioteca Congresului Statelor Unite, in afara de icterul ala afisat pe forumul asta. Ca sa traduc… nu te-am injurat.

  10. invidia ca nu a fost cooptat?
    ma surpinde faptul ca se critica un demers pozitiv, in loc sa spuna concret imbunatatori. e critica politicianista pe care o suspectez de invidie intrucat si d Miclea a facut un proiect similar pe vremea lui Basescu, dar nebagat in seama de nimeni

    • @adi, nici pe departe !
      De ce ar fi invidios ? Miclea si-a prezentat parerea vis a vis de invatamantul romanesc la solicitarea lui Basescu si a facut un Raport exceptional de coerent de practic si totodata de vizionar. In mod normal acel Raport ar fi trebuit sa stea la baza cercetarii si analizei facute de noua comisie !

      Pai Dl Presedinte deschide doar punti de discutie, da posibilitatea unor profesionisti sa inceapa sa dezbata asupra unei chestiuni care trebuia sa fie transata !

      PS. Am o intrebare : Dl Iohannis a mai creat comisii si in alte domenii ? 😉

  11. Bine ca e Miclea destept!

  12. Eu cred ca Iohannis crezuse ca lumea a uitat de ceea ce promisese el in campanie si se pregatea sa livreze alte alea, cand au inceput sa se agite pesedistii si sa-l atace pe tema asta si atunci a dat ordin : Am nevoie de liniste acum, dati drumul Programului.
    I s-a spus de catre consilieri : Domnu’ Presedinte, pai deocamdata nu ne-am hotarat care varianta e mai buna, nu le-am detaliat ca lumea, mai dureaza”. Iohannis nu a fost de acord si atunci a aparut chestia asta, in legatura cu care Miclea are perfecta dreptate.

    Fara suparare, dar Basescu in domeniul acesta a avut consilieri mai buni, specialisti mai destoinici si o viziune practica (desi lui nu prea i-a placut scoala) mult superioara pt ceea ce poate livra acum fostul profesor care are sotie o profesoara in activitate !

    PS. Sunt curios cui va incerca sa-i raspunda Presedintele (nu neaparat personal) : profesorului Mircea Miclea sau profesorului Liviu Pop ? :))

    • … mult superioara pt ceea ce poate livra acum fostul profesor care are sotie o profesoara in activitate !… desigur ca poate, in activitate fiind.

  13. Multi nu au inteles cum functioneaza democratia cu adevarat.Se aduc idei, se dezbate deschis cu societatea, apoi expertii in domeniu fac o analiza serioasa asupra impactului pe termen scurt,mediu,lung, si apoi se face o lege care se aplica adevarat.Tot acest proces trebuie sa ramana intr-un termen rezonabil.Iohannis procedeaza exact asa ca in toate democratiile adevarate.
    Noi nu avem experti in domenii, nici clasa politica, si mai putin se practica democrati adevarata. adevarata.Cu cine sa practice Iohannis democratie ?? Romanu este invatat sa i se bage prin gat toate.

  14. Bine, că când (intenționat cacofonie) ai fost tu ministrul educației în guvernul Tăriceanu (pt cine a uitat), ai făcut rahatul praf!

  15. OANA MORARA edupedu.ro/ despre-proiectul-lui-iohannis-pe-educatie-un-document-neambitios-cu-surprinzator-de-mult-mult-limbaj-de-lemn/