G4Media.ro

Mircea Miclea: Primii responsabili de frica elevilor sunt părinții, nu școala. Să-i…

Foto: Pixabay

Mircea Miclea: Primii responsabili de frica elevilor sunt părinții, nu școala. Să-i învățăm să facă cât mai multe lucruri cu capul și cu mâinile lor, vor deveni mai autonomi, deci mai puțin anxioși

Frica unui copil este în primul rând responsabilitatea părinților, spune psihologul Mircea Miclea, fost ministru al Educației și profesor universitar. Acesta a explicat într-un interviu pentru TVR Cluj că prin creșterea autonomiei unui copil, acesta poate deveni mult mai rezistent, mai rezilient la ce se întâmplă în școală.

”Dacă eu îi aranjez patul, îi pun farfuria în față, îi iau farfuria din față, îl duc până în buza școlii, îl iau din buza școlii în automobilul meu personal, îl pun la masă, îi pun totul pe masă, el nu are nici o responsabilitate”, a exemplificat Miclea.

Acesta a vorbit și despre rolul școlii: ”modul în care interacționează profesorul cu elevii, aici este o a doua sursă de anxietate majoră”.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Şcoala românească e inutilă. 30 de ani aţi votat pentru şpăgi, nu pentru educaţie.

    • @Aveti ce votati, subscriu. Perfect adevarat.
      Pamflet
      -Scoala romaneasca nu e pentru elevi.
      -Scoala romaneasca este ppentru profesori care defapt sunt niste ASISTATI SOCIAL carora li se asigura un VENIT SIGUR in schimbul VOTURILOR.
      -Scoala romaneasca e si o vaca de muls, un mod de a transfera bani publici catre FIRMELE SMECHERILOR PARTIDULUI prin oferirea de afaceri pe tava, prin programe ca MASA CALDA, si AFTER SCHOOL

    • @ABClaWC:
      Te-ai demascat, tovarase! Dusmanul scolii! Clar, pesederast! Omuletz verde sovietic, interesat sa ne tina prosti ca sa ne domine piticul fascist de la Kremlin!
      Daca te examinam pe toine vedem clar ca scoala Romaneasca este inutila!

  2. Am văzut cum unii sunt învatati de mici sa faca autostopul pentru ca nu exista transport in comun in sat la ei.
    Pentru cine e articolul asta? Pentru cei care nu-l citesc? Sau e pentru anxioși?

  3. Bai, daca aveti ceva de comentat, comentati acolo unde este articolul intreg, nu aici.

  4. Legat de dezvoltarea copilului Ministrul cam are dreptate.
    Dar părinții fac educația copilului punându-i tableta sau telefonul in fata lasandu-l la butonat.
    In timp ce ei socializeaza tot pe telefon pe net.
    Si asteapta ca scoala sa-i faca educatie!
    Nu ca ar avea mari preocupări dar cam tot asa au crescut si ei.
    Scapă doar copii a caror părinți sunt preocupati si se ocupa ca cei sapte ani de acasa sa fie cei 7 ani de acasa.
    Si doresc ca acel copil sa performeze!
    Daca nu acum se vad rezultate:masa critică de copii copy&paste.

  5. Comentariul profesorului Miclea e valabil pentru modul de organizare si structura scolii romanesti,care are cele mai slabe performante din Europa.Nu ma refer aici la olimpici(caci acestia sunt un procent infinitesimabil de mic in ponderea populatiei scolare), ci la analfabetismul functional si la testele PISA.
    Intr-o scoala ca cele din Estonia si Finlanda de exemplu,nu parintii au responsabilitatea principala pentru anxietatea elevilor,ci,daca exista asa ceva-responsabila nu poate fi decat scoala prin modul ei de organizare.Pentru ca intr-o scoala normala,performanta ca in tarile respective ,totul se desfasoara intr-un circuit integrationist in interiorul scolii incepand de la predarea si evaluarea digitalizate,servirea mesei/meselor(cel putin cea principala) in comun,ingrijirea medicala si hobbyurile, elevii fiind impartiti periodic in grupuri de interactiune adeseori diferite,inclusiv in ce priveste petrecerea timpului liber sau activitatile recreative, totul fiind pentru invatamantul public gratuit.Si atunci elevii printr-o astfel de organizare reglementata si naturala a activitatii scolare interactioneaza firesc intre ei,devin solidari, sunt inclinati sa lege prietenii si sa se sprijine reciproc in procesul de invatare,servire a mesei,petrecere a timpului liber, de ingrijire medicala, cu alte cuvinte devin responsabili prin modul de organizare si reglementare a activitatii scolare.
    Nu mai e nevoie sa-i ia parintii acasa cu masina personala din buza scolii si nici sa-i aduca acolo pentru ca pleaca sau vin impreuna cu colegii de la ultimul atelier de lucru cu care au fost in echipa, ori cu cei cu care au stat la pranz la masa, cu care au fost impreuna la cabinetul medical cand elevul Y ce are o boala cronica si-a administrat tratamentul sau i s-a urmarit evolutia medicala, cu cei cu care au impartasit pasiuni comune la o disciplina aplicativa,practica(nu teoretizata la extrem ca la noi).E nevoit elevul sa-si ia singur de pe banda de la cantina scolii mancarea,sa serveasca masa acolo in scoala si sa se incadreze in timp caci dupa masa are alta ora,ii suna clopotelul.Devine deci elevul responsabil prin organizarea si reglementarea activitatii scolare. Nu parintele trebuie sa-i aseze masa.Si atunci in scoala si nu acasa se pun premisele sociale ale incluziunii scolare, ale responsabilizarii elevului,ale diminuarii fenomenului de bulying scolar.
    In scoli organizate ca cele din Estonia, Finlanda ,SUA etc parintii sunt chemati la scoala doar atunci cand elevul face vreo fapta iesita din comun pentru a fi informati de acest lucru ori cand profesorul sau dirigintele ori chiar conducerea scolii gaseste ca e necesara prezenta parintilor pentru a ajuta la modelarea in sens pozitiv, a elevului.Dar in rest nu.Responsabilitatea pentru anxietatea elevului in procesul interactiunii scolare o are in mod natural scoala,prin modul ei de organizare. E o paleativa a educatiei scolare, ca o componenta a educatiei in general.
    Si nu intamplator in Esstonia rezultatele la testele PISA sunt acelea care sunt,adica cele mai bune din lume.