G4Media.ro

Grindeanu: România vrea să ceară despăgubiri pentru pierderile transportatorilor din cauza neaderării…

Foto: Dreamstime

Grindeanu: România vrea să ceară despăgubiri pentru pierderile transportatorilor din cauza neaderării la Schengen. Pagubele, evaluate la 2% din PIB

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunţat că România doreşte să ceară despăgubiri pentru pierderile transportatorilor din cauză că ţara noastreă nu a intrat în Schengen, fiindcă Austria s-a opus aderării, şi a menţionat că impactul financiar pentru acest lucru este de 2% din PIB, relatează news.ro.

Grindeanu nu a precizat însă sub ce formă va cere România despăgubiri, cărei instituții – dacă se va îndrepta împotriva Austriei sau unei instituții comunitare și dacă acest lucru va însemna deschiderea unei acțiuni în justiție.

„Am cerut colegilor mei şi până mâine la prânz să îmi prezinte o situaţie şi voi cere şi aceste sume sau statul român cred că ar fi bine să le ceară legate de costurile pe care le-au avut transportatorii pentru că nu am intrat în Schengen. Înţeleg că au fost nişte deştepţi în trecut, care au fost miniştri ai Finanţelor şi apoi prim-miniştri şi apoi s-au angajat la nişte ţinte de deficit pe care greu poţi să le atingi, asta fiind într-o perioadă de pandemie.  Suntem singura ţară în acea procedură de deficit excesiv la nivel de UE. Omul critică, dar el e responsabil. La Cîţu mă refer. A venit peste noi şi conflictul din Ucraina. Nu poţi să compari costurile pe care România le are fiind la graniţă şi având cea mai mare graniţă cu Ucraina şi impactul pe care acest război îl are asupra României şi să încerci să rămâi în acele ţinte de deficit. E absolut imposibil”, a afirmat Grindeanu.

El a fost întrebat cum a calculat estimarea pierderilor pentru că România nu a intrat în Spaţiul Schengen.

„O să o calculeze colegii mei, discutând foarte mult cu operatorii.  Le-am cerut de la jumătatea săptămânii care se încheie astăzi, iar mâine la prânz îmi vor prezenta din punctul de vedere al operatorilor de transport pentru că îmi este greu să fac calculele pe ce înseamnă taxe, e treaba Vămii, orele pierdute în Vămi”, a mai precizat Grindeanu.

Întrebat dacă au înţeles cei de la Comisia Europeană problematica Schengen, ministrul Transporturilor a răspuns: „Discuţiile le-a avut primul-ministru şi ni le-a transmis nouă mai departe, da. Impactul pe neintrarea noastră în Schengen este la 2% din PIB”.

Grindeanu a vorbit și despre banii ceruți de România la UE pentru menținerea drumurilor utilizate de transportatorii de marfă din Ucraina.

„Am avut o discuţie zilele trecute cu comisarul european Adina Vălean şi am spus că noi am băgat foarte mulţi bani, de exemplu, în întreţinerea drumurilor naţionale din zona respectivă. Dacă mergeţi acum pe DN2 spre Suceava, Siret, pe lângă Bacău, Focşani, o să vedeţi că e TIR lângă TIR, de Ucraina, ceea a dus totuşi la o degradare a acestei reţele şi am cerut bani. Per total, am trimis aceste cereri, nu doar pe rutier, ci şi pe CFR, pe naval – două miliarde de euro”, a declarat Sorin Grindeanu, duminică la Prima News, referitor la faptul că România intenţionează să ceară despăgubiri şi pentru faptul că reţeaua de drumuri a fost degradată de TIR-urile venite din Ucraina.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

32 comentarii

  1. Bună dimineața, ministrul, oricare ai fi tu!

  2. Vrabia malai viseaza..

  3. Dar lipsa de autostrăzi din țară, după 30 de ani de ”democrație” pesedistă, câte pierderi a produs ? Cine plătește nefolosirea banilor gratuiți puși la dispoziție de UE ?

    • De aia nu se vorbeste!

    • Ca in bancul cu romanii din iad, in cazanul cu smola. Spre deosebire de altii, ei nu trebuie paziti. Cum scoate unul capul, imediat altul il impinge in cazan.
      Nici mie nu-mi place Grindeanu, dar nu e acum momentul sa-l ataci.

    • si vrei sa ul pupi?
      1. Sorin Grindeanu a anunţat că România doreşte. El e Romania?
      2.” impactul financiar pentru acest lucru este de 2%”-„O să o calculeze colegii mei”- e 2 dar nu e calculat
      3. „e treaba Vămii” – adica nu e treava lui dar isi da cu parerea, ca a terminat toate problemele de la transport.
      4. „TIR lângă TIR, de Ucraina, ceea a dus totuşi la o degradare a acestei reţele” – tirurile din afara tarii nu platesc rovigneta? (exceptand transporturile umanitare)
      5. nu doar pe rutier, ci şi pe CFR, pe naval – sa inteleg ca astia din ucraina nu platesc nimic, prin bunavointa statului roman? atunci de s-au scupiy toate serviciile portuare?
      Asa ca acum poti sa il ataci cat vrei,

    • Dar când o fi momentul?!!!

  4. Şi cred figuranții de politicieni din actualul parlament / guvern, ca-i baga cineva in seama?
    Inainte treb sa dovedeasca, apoi sa ceara! Până si-n afara tarii se stie ca sunt funduri de palarie…

    • Ca in bancul cu romanii din iad, in cazanul cu smola. Spre deosebire de altii, ei nu trebuie paziti. Cum scoate unul capul, imediat altul il impinge in cazan.
      Nici mie nu-mi place Grindeanu, dar nu e acum momentul sa-l ataci.

    • Când e momentul?!

    • Nu te-ai săturat de securici?!!!!

  5. „pagubele” despre care vorbeste hotul asta sint din cauza juntei militaro-mafiote care a acaparat si jefuieste bestial tara asta de 33 de ani.

  6. Daca o face, jos palaria!
    M-am saturat sa fim mamaligile Europei.

  7. Sa- ceara lui Iohanis

  8. Da tirurile alea nu platesc vigneta? Parca banii aia pentru drumuri erau.

    • Probabil nu plătesc. In plus, sunt supraincarcate iar daca le oprești sa le dai amenda te uracheste kuleba.

  9. Dar noi cui cerem despagubiri pentru timpul pierdut cu fentacii si hotii pesedisti?
    Mergeti si cereti despagubiri de la hotii pe care partidul PSD i-a sustinut timp de atatia ani!
    Mai mult decat atat, cu ce se alege omul de rand din aceste despagubiri in caz ca le si obtineti?
    Cu minciuni pe net si la tv de la platitii partidului?

  10. grindeanu e chiar nesimțit.se împăuneaza cu ce au făcut alții (usr) înaintea lui.

  11. Ar fi suficient sa dea copiilor cu biciclete (copiilor) acces în metrou macar în timpul vacantei de vara, când toată lumea e plecata și metroul gol. Pe timpul zilei când ți se face rău afara, nu noaptea când n-au ce cauta pe drum.

    Și sa deschidă toate casele Metrorex pentru abonamente de elevi, nu doar Unirii. Nu visam la aplicație.

    Încă o data, casele de la celelalte statii sunt închise pentru abonamente. În prima săptămână de scoala.

    În prima zi de școală metrourile spre unele din cele mai mari campusuri sunt pline de reclame la energizante. Felicitări drag stat roman! Salvezi buzunarul cum salvează suedezul Coranul în CharlieHebdo saptamana așat.

    Dispreț de la minister la conducerea metrorex și la me rii aga pentru călători și elevi

    • Cam ingalati astia de la marele metro national specializat mai mult in inchirierea de spatii comerciale pentru merdenele si ciunga decat in transport persoane.

  12. Marele Grindeanu, noul zeu al transporturilor din Romania, se plictisea pentru ca toate merg in regula si s-a gandit el cum sa il ajute pe colegul de suferinta Ciolacu. Si s-a gandit sa ceara el in numele acestei tari demne europene vreo 2 miliarde de euro despagubiri pentru Schengen. Iar media romaneasca specializata in copy paste indiferent de calitatea materialului s-a grabit sa republice aberatiile primului ministru din lume care a fost demis de propriul lui partid.

  13. Nu există la nivel de legislație europeană responsabilitate civilă stabilită pentru deciziile politice luate luate la nivel comunitar motivate într-un fel sau altul de unul sau mai multe state membre,dacă nu se demonstrează că decizia luată a avut ca scop deliberat cauzarea vreunui prejudiciu(observ că se avansează estimări înainte de a începe procedura de calculare a unui eventual prejudiciu).Dacă ar fi așa s-ar crea un precedent în sensul că niciunul din tratatele UE nu ar mai sta în picioare, astfel că soluția consistă în modificarea acestor tratate, prin înlăturarea regulii unanimității și înlocuirea ei cu cea a majorității în luarea deciziilor (o astfel de reformă a tratatelor UE,dar și a celor care fundamentează ființarea organizațiilor și instituțiilor internaționale fiind imperios necesară).

  14. Mi se pare că pagubele neintrării în Schengen – reale, dealtfel, drept pentru care ar trebui evaluate cât mai serios – încep să fie folosite în scop electoral de ”deștepți” ( ca să folosesc expresia lui Grindeanu). Nu e greu de cerut, mai puțin ridicol și poate cu mai multe șanse de reușită ar fi ca pagubele să nu fie supte din deget. În prezent, concursul de licitație a pagubeleor este condus de Vlad Gheorghe care conduce cu 11 miliarde de Euro ( în jur de 4 % din PIB ). În schimb modul în care a făcut-o – printr-o factură ”emisă” în nume personal către statul austriac miroase a gest electoral de la o poștă. Nici Grindeanu nu se dă bătut – nu știe el mare lucru, dar 2 % din PIB i se pare corect. Ceva mai multă seriozitate nu ar strica, dacă chiar se intenționează abordarea subiectului.

    • Evident, în ipoteza neverosimilă că s-ar accepta orice despăgubire, presupun că modul de compensare al transportatorilor care au suferit pierderi ar urma
      o altă etapă sinuoasă și neluată în calcul în acest moment.

  15. Mari patrioti. Atentie la mangla cea de toate zilele : Grindeanu zice ca „vrea sa ceara”, nu ca o sa ceara, nu ca a cerut. Cu asta cred ca am asezat stacheta la nivelul corect.

  16. Eu zic să cerem PSD-ului despăgubiri pentru toate daunele aduse României în ultimii 30 de ani și să le cerem înapoi șpăgile date (din buzunarul nostru) tuturor hoților care se cred politicieni. Ia zi, Ciolacule, te bagi?