G4Media.ro

Ministrul Mediului: Măsura luată de Blue Air a fost absolut nejustificată/ O…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Ministrul Mediului: Măsura luată de Blue Air a fost absolut nejustificată/ O companie serioasă nu suspendă zborurile la o executare silită, în jumătate de oră după primirea veştii de la bancă

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, cataloghează drept ”imensă” suma de peste 28 de milioane de lei datorată de compania Blue Air bugetului Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), afirmând că ”niciun funcţionar public nu-şi permite să nu ia măsuri de notificare, de punere în întârziere şi, dacă nu răspunde compania, să meargă până la capăt cu executarea silită”. El aminteşte că Blue Air a mai avut conturi blocate de AFM, dar nu a sistat zboruri, transmite News.ro.

”Repet ce am spus atunci: măsura luată de Blue Air a fost absolut nejustificată. Au mai fost executări silite împotriva Blue Air în trecut, de către AFM. Nu s-au suspendat zborurile atunci. O companie serioasă nu suspendă zborurile la o executare silită, în jumătate de oră după primirea veştii de la bancă. A doua zi, avioanele ar fi putut zbura, din punctul meu de vedere. Blue Air nu a contestat creanţa niciodată, discuţiile sunt de luni de zile, s-au purtat corespondenţe pe solicitare de documente pentru a porni un proces de eşalonare, aceste documente nu au venit la AFM. Au ajuns imediat după ce a făcut acel apel să se adreseze AFM, să aducă documentele, să ceară şi s-a aprobat o eşalonare şi au fost deblocate conturile a doua zi”, a afirmat ministrul Mediului, miercuri, la Digi 24.

El a amintit că este vorba despre eşalonarea unei datorii de 28,7 de milioane de lei pe o perioadă de un an, catalogând suma drept ”imensă”.

”Niciun funcţionar public nu-şi permite să nu ia măsuri de notificare, de punere în întârziere şi, dacă nu răspunde compania, să meargă până la capăt cu executarea silită”, a adăugat ministrul.

El a vorbit despre ”un mod ciudat de a pune problema” şi ”o încercare de a da vina pe statul român”, considerând ”aberantă” discuţia potrivit căreia s-ar încerca scoaterea de pe piaţă a companiei aviatice Blue Air.

Mai multe curse TAROM au preluat, în ultimele zile, pasageri români cu bilete rezervate la compania Blue Air, care a suspendat cursele aeriene, săptămâna trecută, după ce autorităţile au blocat conturile companiei, din cauza datoriilor pe care aceasta le are către Administraţia Fondului de Mediu.

Compania aeriană low-cost Blue Air a anunţat vineri că îşi propune să reia zborurile începând cu data de 10 octombrie 2022. Decizia de reluare a zborurilor are în vedere în mod decisiv posibilitatea societăţii de a rambursa tuturor pasagerilor afectaţi sumele datorate şi de a achita tuturor partenerilor comerciali costurile serviciilor prestate în favoarea companiei. Compania le transmite pasagerilor cu zboruri programate până în data de 10 octombrie 2022 să nu se mai prezinte la aeroporurile de plecare, aceste zboruri neputând fi operate. Mai mult, societatea nu dispune în acest moment de fondurile necesare plăţii combustibilului şi celorlalte cheltuieli operaţionale, necesare pentru zborurile planificate începând cu data de 12 septembrie, dată la care anunţase iniţial că va relua zborurile.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Citește și...

7 comentarii

  1. O companie serioasă mai umflă datoriile prin rostogolire la fel ca și Guvernul din care faci parte. Problema este că nu ați fost în stare să recuperați pasagerii, la fel de bine cum puteați prelua cotă parte din acțiuni în contul datoriilor.

    • 1. Pasagerii au fost preluati (cei care trebuiau sa se intoarca in tara)
      2. Sa stii ca si statul analizeaza daca sa se bage in ceva sau nu. Cu ce era bun sa ia actiuni in contul datoriilor la o companie falimentara de ani de zile?

    • @G – Vezi ca nu prea se pupa cu realitatea – „o companie falimentara de ani de zile” – Daca era o companie falimentara de ani de zile, si se stia asta, de ce pana mea i-a mai dat statul imprumuturi garantate tot de stat? Mie imi miroase aici a sifonare grava de bani din bugetul statului, bani impartiti intre politicieni mafioti si patronii blue air.

  2. Nu are BlueAir chiar cele mai bune practici, dar putem spune si Tanczos Barna „a ajutat” Wizz sa umple golul generat. Spre exemplu pe ruta București Bruxelles, de o saptamana Wizz opereaza cate doua zboruri pe zi.

  3. Problema este ca ai urmarit sa o scoti de pe piata ca sa favorizezi compania similara maghiara.Asa ati distrus totul in Romania si asa procedati in continuare.Cat comision ai luat ca sa faci asta? Cu cine din Guvern l-ai impartit? Asta sa ne explici! Si nu ne explica faptul ca ai dormit din mai pana in august, nu ai facut nimic si ti-a venit, asa, dintr-o data, grija de banii tarii! In perioada de concedii, cand stiai ca multi oameni, nu asa bogati ca tine, isi iau bilete mai ieftine in statiuni din Grecia,Cipru,Turcia…. Halal om esti. Sau, de fapt, esti un executant perfect si nu ai nevoie de minte!

    • @ Geo – Cred ca ar trebui sa te intrebi cu cine din guvern a impartit blue air banii din imprumutul primit de la stat in 2020, imprumut garantat, culmea, tot de stat. Sau poate n-ai auzit inca de din 2021 toate ratele care ar fi trebuit platite de blue air sunt platite de ministerul finantelor, adica din bugetul statului?

  4. Cam miroase a puscarie. Si pentru guvernul corupt, si pentru conducerea terorista a unei companii care arunca mii de pasageri in haos.
    Dar cum, cu justitia sub papucul lui Predoi si Savonea?