G4Media.ro

Ministrul Educației, despre rezultatele PISA: Nu trebuie să ne îngrijorăm, evaluarea nu…

Ministrul Educației, despre rezultatele PISA: Nu trebuie să ne îngrijorăm, evaluarea nu pune accentul pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete

Declaraţie uluitoare a ministrului Educaţiei, Monica Anisie, despre rezultatele slabe obţinute de România la testele PISA 2018. Oficialul a declarat că „nu trebuie neapărat să ne îngrijorăm de această evaluare a testelor PISA, e o evalare internaţională. Accentul la aceste evaluări internaţionale nu cade neapărat pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă”, a spus Anisie pentru Digi24.ro.

Oficialul a adăugat că Ministerul Educaţiei trebuie să găsească soluţii astfel încât să nu ne mai aflăm în astfel de situaţii: „Intervenţia trebuie să fie rapidă prin programele pe care Ministerul Educaţiei ar trebui să le dezvolte în cadrul şcolii, în această perioadă în care atâţia miniştri s-au perindat”.

 

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

63 comentarii

  1. O declaratie mai proasta decat asta ar fi fost ca se bucura de rezultate.

    • E doar inca un exemplu de analfabet functional. De data asta fix in varful ministerului :))))

      Nu poate procesa informatia primita asa ca zice doar ca nu trebuie sa ne ingrijoreze :))))

    • Nici Andronecu nu era capabila de o asemenea imbecilitate. A spart toate recordurile!

    • Pamflet
      Cand spuneam ca nisie e o pesedista care are in cap fix ideile ecaterinei andronescu si ale lui liviu pop, mi se spunwa ca sunt postac pesedist. Acum aveti o mostra de responsabilitate. Exact asa a spus si abramburica si liviu pop cand au aflat rezultatele.
      Toti ministrii educatiei nu cauta decat sa se puna bine cu profesorii si cu sindicatele prin mariri de sporusi si salarii fara masura, cu parintii si elevii prin eliminarea orelor , a materiei si prin examene ultrausoare si cu fabricile de diplome prin promovarea tuturor elevilor si legislatia permisiva care permite tot felul de matrapazlacuri cu diplomele, certificatele de studii si atestatele

    • E asa cum zice si M, inca un analfabet functional in persoana doamnei ministru. Pai tocmai situatiile concrete de viata sint alea care conteaza mai mult, doamna ministru pare a nu intelege aspectul asta.

    • Excelenta remarca!
      Din pacate, iata ca un profesor de limba romana nu straluceste deloc( asta ca sa nu spun altfe) la capitolul logica a exprimarii.
      O alta varianta, la fel de neplacuta, e ca …..IQ doamnei e nesatisfacator.
      As fi propus dnei ministru(poate si noua) sa sustina si domnia sa acest test.
      La cum pune problema, cred ca s- ar inscrie in media rezultatelor PISA- cele care nu „trebuie sa ingrijoreze”.
      Acum vad ca a inceput o conferinta la Min. Educatiei….sigur o sa ne spuna dna ministru ca nu s- a inteles corect ce a vrut sa glasuiasca. Deocamdata, e la capotolul „tehnice” o alta doamna. Competenta, nu ma indoiesc.
      Doamna ministru, daca acesti copii nu pot aplica in practica ceea ce teoretic invata, atunci de ce mai invata?
      Ca sa avem inepti/ idioti (cer scuze pt termen)cu diploma/e?
      In cazul acesta, mai curand stiu unde ma regasesc in fata unui tinar care a renuntat la scoala si care nu pretinde ca stie ceea ce, de fapt, nu a inteles (mai) nimic.

    • Vorba aia: ” We have no more stupid people in this country. Everybody has a „learning disorder”. Or he’s „minimally exceptional”. Imagine being told that about your child. „He’s minimally exceptional.” Oh, thank God for that!” [George Carlin]

      Aici: https://youtu.be/vuEQixrBKCc?t=377

  2. „evaluarea nu pune accentul pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete”
    Tocmai acolo e problema, degeaba stii tot daca in viata esti idiot. Tocmai asta e definitia analfabetismului functional, pana si Viorica a facut o facultate si are niste cunostinte acumulate dar cand nu esti in stare sa le aplici esti inutil societatii.

  3. Veorica, tu esti?

    • Imi olace tipa. E echilibrata. Romanii, negativisti, ca de obicei. Andronescu parca era la sedinta de partid

  4. Afară cu proastele sekuriki din viața publică!

  5. Genial…
    Doamna, ceea ce „stiu” elevii este secundar aplicarii in situatii concrete!
    Ceea ce „stiu” elevii este doar o repetare papagaliceasca de formule sau comentarii de opere literare. Acest „stiut” are un singur scop particular, sa departajeze elevii la examene. Dar scopul final trebuie sa fie „aplicarea cunostintelor in situatii de viata”. Ca de asta mergem la scoala, sa invatam, nu sa trecem examene!

  6. Guvernarea erodează și tot erodează ! Ce erodează guvernarea ? Erodează așteptări și speranțe, erodează voturile date pentru a pune în operă promisiunile electorale. Dar pentru politicieni promisiunile electorale sunt praf în ochii alegătorilor fără să mai vorbim de promisiunile imbecile, pentru că, nu-i așa, există și un electorat imbecil, care este cel mai ușor de prins în plasa de … promisiuni .

  7. Nici nu stiu ce sa mai zic…
    Doamna ministru , dati-va demisia!
    Imediat…dar imediat!!
    Nu ai voie sa spui asa ceva in calitate de ministru al invatamantului…
    Sus e cam tare…”aerele”!?

  8. mare e gradina lui dumnezeu..

  9. Uau, ce relicva comunista!

    Deci nu stiu sa aplice nimic in realitate… dar nu trebuie sa ne ingrijoram?

    Tot tocilari am ramas, la coada Europei.

  10. „Sa nu ne ingrijoram”, fix dintre astia a rasarit Vasilica Veorica, de multe ori ea, sarmana, habar nu avea ce citea…

  11. Doamnă, matale ești zdravănă la tărtăcuță? Înainte să faci o declarație atât de cretină, ai fumat ceva? Cum să nu fim îngrijorați, tocmai că toate aceste teste efectuate au rolul de a scoate în evidență agerimea elevului, cunoștințele sale și rapiditatea sa în gândire, altfel, ne întrebăm cu toții, ce rost ar avea, care ar mai fi utilitatea lor, ce s-ar viza de fapt, dacă nu toate aceste aspecte. Nu vă pot înțelege, ce naiba se produce cu voi în momentul în care sunteți numiți în fruntea acestui portofoliu? Mă raportez la cei care au un cap pe umeri, puțini de altfel, pentru a mai și gândi, nu ca element de decor, să nu-i plouă în gât. Cu o astfel de gândire sau atitudine dorești dumneata să însănătoșești sistemul educațional românesc? Din capul locului vă spun, fără a mai depune eforturi în acest sens, nicio șansă. Dacă s-a schimbat doar titularul, iar gândirea, abordarea și mentalitatea au rămas la fel, nu se arată nimic de bun-augur, care să dea speranțe, care să readucă ordinea și logica în sistem. Debutul este cât se poate de bun, doamnă, țineți-o tot așa, veți înregistra niște rezultate similare cu ale celorlalți „corifei” trecuți pe la educație, fără a sfârși mai educați și fără a educa sistemul în bine. Haideți să sperăm că este o declarație nefericită, aveți șansa de a o combate prin fapte, succes!

  12. Ramane cum am stabilit de la USL: PNL e un fel de PSD, dar mai bine marketat. Daca nu ar fi cei doi primari care sa faca treaba prin tara, vai vai . . . (Cluj si Oradea).
    Mai am doua avertizari din partea unui alegator constient:
    – inteleg sa fac deosebirea dintre PSD si PNL, deci nu avem aceeasi mizerie
    – USR, voi reprezentati penalizarea PNL, daca o apucati pe orgolii si radicalisme, penalizarea va fi oricine altcineva inclusiv un vot nul. Ex concret Nicusor Dan la Bucuresti . . nu am nik cu omul, dar ce vina am eu daca nu convinge pe constructie, am inteles pe stopare, BRAVO e k, dar noi ne dezvoltam si noi in secolul asta ?!?

    PS: tanti de la minister daca eu am cunostine ca tb sa nu fur dar nu aplic in situatii concrete, se pune ca trec PISA ?

  13. ,,Accentul la aceste evaluări internaţionale nu cade neapărat pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă”. Și „nu trebuie neapărat să ne îngrijorăm”?!
    Pe bune, tovarășa ministru? Au cumva performantu’ minister liberal pe care cu cinste mare îl conduceți pregătește elevii ca să devină asistați social?!
    Uite cu-așa specimene alimentăm misoginismul… că așa o declarație nu poa’ să fie decît acompaniată de-o demisie.

  14. Doamneeeeeee……in a doua telectuale ca asta si psd-ul revine:))))

  15. „Moarte intelectualilor”, s-a strigat in ’90.
    Iata ca s-a intamplat!

  16. Daca eu stiu sa conduc masina, dar nu stiu sa aplic in situatii concrete, Politia trebuie sa-mi dea carnetul fara sa-si faca griji, by tanti de la ministerul cu Invatamant ceva . .

  17. Dublati numarul orelor de religie si rugati-l pe taica parintele sa arunce cu aghiasma peste testele PISA!

  18. Va grabiti sa dati cu bolovani. Ce spune e ca trebuie sa tratam cauzele si nu efectele.
    Copiii astia nu mai fac nimic decat matematica si (un fel de) romana.
    Ca sa nu mai avem analfabeti functionali este necesara cultura generala GENERALA !!!! Nu matematica si nici comentarii copiate la indigo de intreaga clasa, scoala, generatie, ca sa le fie usor unor profesori roboti sa cuantifice daca au memorat sau nu au memorat copiii limba de lemn.
    Trebuie invatati sa gandeasca singuri.
    Nu olimpicii ne definesc, ci marea masa de oameni care trebuie sa inteleaga mesajul unui text dincolo de cuvinte si lozinci.

  19. Ce nu inteleg comentatorii de pe G4media: doamna vorbeste corect intr-un anumit sens. Ea spune simplu ca evaluarea din Romania, spre deosebire de testele PISA, nu se uita la modul in care elevul aplica ceea ce invata, ci la capacitatea de a reproduce din memorie un text al carui continut poate fi variabil – Geografie, Fizica, Matematica etc. Doamna ne spune sa stam linistiti pentru ca continutul predat copiilor nu este destinat aplicarii practice ci memorarii si regurgitarii pe hartie sau la proba orala dupa care sa uita si se face loc pentru aberatiile viitoare. Asadar, totul e in regula – profesorii predau, iau salarii, copiii sunt paziti sa nu stea pe strazi, parintii pot merge la servici stiind ca copilul este intr-un mediu in care siguranta fizica nu-i este periclitata de cele mai multe ori. Jalnic! Jalnic! Demisia! PNL-ule, asa ai inceput sa te duci in cap!

  20. Cand la testarea nationala te roaga sa evaluezi 2*3-1 , apoi aceeasi intrebare o regasesti si la BAC, nu mai are nici un sens sa vb de educatie pe bune. Incepand cu 2010 intrebarile la testarile nationale au inceput sa scada in dificultate an de an pentru a da scoruri cat mai mari la promovabilitate. De fapt cunostintele elevilor scazand an de an. Madama nu cred ca va face reforma ( doar e profa de romana ) .

  21. Explicatia e simpla.
    90% din copii de azi nu au citit o carte , din proprie initiativa (a lor sau a parintilor), iar pt cele obligatorii la scoala, copie de pe internet un rezumat. Asta , impreuna cu statul cu ochii in telefon p medie de 6 ore pe zi, au dus la situatia actuala . Sa vezi ce „distractiv” e cand trebuie sa lucrezi cu ei, la primul lor job.

    • Eu intalnesc inca romani care se crucesc atunci cand le spun ca nu am televizor (si nici Netflix/Hulu, etc. nu trisez) si ca ma uit la TV fix o data pe an cand e Turul Frantei pe Eurosport. „Pai si ce faci seara acasa cu familia?” Le spun ca mama abia a terminat generala si a spalat scari de bloc multi ani dar m-a invatat sa scriu si sa citesc la 5 ani pe revistele ei de Integrame. Cand am plans ca noi de ce n-avem bani de cablu’ sa vad si eu generatia PRO si nu Viata Satului ca ma plicti, m-a dus de mana la biblioteca prafuita cu zdrahoaica de bibliotecara care se uita la noi ca la niste gandaci urat mirositori si a zis sa imi iau carti pana imi trece plictiseala. Am dat peste Vol de nuit de Saint Exupéry si mi-a schimbat pentru totdeauna viata. Reactia unei rude cand i-am relatat cele de mai sus: „…bah, da’ nici macar Netflix?”

      Apropos, cand a cumparat nustiuce miliardar ProTV-ul au curs lacrimi de sange pe aici iar domnul Tapalaga ne-a relatat pe un ton elegiac cum a invatat dumnealui valorile democratiei occidentale din serialele americane si pop cultura in general. oh em atheist gee

      Scuze pentru divagatie. Dependenta de cutia prostului a adultilor nu avea cum sa rezulte in parinti care, acum ca traiesc mai bine ca generatia anterioara si isi pot permite o carte, sa le citeasca plozilor sau sa le cumpere carti in loc de iphoane. Nu ca am fi noi vreo exceptie, cam asta e traiectoria tuturor popoarelor tinute in frig si mizerie, se imbuiba prima generatie in pantofi cu caloriile goale ale consumerismului, apoi o parte din generatia urmatoare ii vor dispretui si isi vor dori mai mult.

      PS: propun ca in loc de blec fraidăi si xmas seils sa importam o sarbatoare islandeza ca simbol al statutului de nou imbogatit. Ce ziceti de Jólabókaflóðið la tot poporul?

    • Jormania, stimabile, gogosile le poti vinde in piata.

  22. Copilul meu invata de patru ani argumentari la genuri literare, intr-un limbaj aproape de neinteles.Cand era clasa a cincea am citit pentru prima oara o astfel de argumentare si am inceput sa rad.Mi se parea o gluma.Din pacate era real..polologhia respectiva urma sa fie data la teza, deci in scurt timp, copilul meu care abia terminase clasele primare, trebuia sa scrie folosind o limba care nu mai parea limba romana…
    Patru ani s-au pierdut concentrandu-ne sa invatam sa ne exprimam in aceasta ” noua limba”.
    Se pune mereu accentul pe exprimarea in termeni de specialitate.
    Nu in ultimul rand, totul se concentreaza pe examenul de clasa a opta.Nimeni nu este preocupat de altceva.Sunt ani pierduti de pomana.

    • Eu imi „mituiesc” nepoata de 12 ani cu carti carate din strainatate, bilete de avion, tabere, vizite la muzee pariziene, Prado, etc. Acum e la stadiul de fascinatie cu pictura, a ramas cel mai impresionata de Tamara de Lempicka. Vorbim de un copil care creste intr-un sat fara canalizare si cu apa „trasa” in casa pe cheltuiala familiei, suntem toti constienti ca e un privilegiu pe care nu il au multi din clasa ei (desi majoritatea au rude in strainatate si o duc destul de bine, doar ca nu ar da banii pe asa ceva).

      Avem o intelegere: scoala e un sistem paralel in care trebuie sa treci prin tot felul de teste cretine pana iei BACul si te inscriem la o facultate in strainatate. De educatie ne ocupam acasa, cu literatura citita de placere. Vorbim de chestiile astea deschis, impreuna cu parintii. Pentru ca un copil care citeste e un copil care gandeste, ii e un pic mai usor sa treaca prin tampeniile cu care o incearca scoala. Stie ca eu am supravietuit citind carti de la biblioteca sub banca in timpul orelor, i-am povestit cum ma certam cu dirigintele PRM-ist din liceu care obliga fetele sa se imbrace in fusta si ne santaja la note sa invatam poezii patriotice, etc. Ne luptam cu balaurul cum putem…

    • Jormania, povestile despre familie se spun intre prieteni, daca ai.

  23. Adica stiu multe dar nu vor sa spuna Eu nu ma ingrijorez deloc de aceste rezultate M-am ingrijorat insa rau de tot cind in autobuzul comunal am deschis un anumit subiect cu vreo 6-7 elevi Felul lor de a ma privi asa lung din care eu intelegeam ca ei nu inteleg nika m-a ingrijorat teribil .

  24. non scholæ sed vitæ discimus

  25. Păi tanti,ministru, atunci pt ce mai fac copii scoala? Nu să îi pregătiți pt viață și situațiile practice?
    Aveam mai multe pretenții la exprimare, având în vedere că sunteți profesor de limba română, daca am inteles bine! Si nu e prima dată când o dati cu muci’n fasole…Sa intelegem ca de asta v-ați tras secretari de stat dubioși ( gen volaboratoarea lui Cunpanasu)? Aveti gtija, societatea este f atentă la ce faceți, are anumite așteptări de mai bine..
    Deci, ce să înțelegem? Să nu ne ingrijoram, copiii nu sunt prosti, ci doar needucati cum trebuie??
    Asa, și?? Ce facem? Aveti soluții să îi aduceți pe linia care trebuie, macar pe cea de plutire? Nu de alta, dar să nu mai pierdem timpul si banii pe scoala, daca tot nu ies pregatiti pt viață reală și nu le foloseste la nimic…
    Ce faceți sa ii valorificati ( mai ales că la grădiniță sunt printre cei mai isteți, rezultatele încep să se deterioreze pe masura ce trec anii de școală), sa nu mai ramana ca niste plante neingrijite??? Rog să începeți cu începutul și să evaluati și re-instruiti și profesorii…macar asa, catinel, dar mișcați ceva..
    Si aveti grija la exprimări, u mai avem nevoie de ascunderea gunoiului sub preș!

  26. Concret, scoala te invata nimic.

  27. Ne imaginam la ce nivel sunt profesorii, daca d-na ministru e atat de jos. Faceti scolarizarea cadrelor didactice in primul rand, invatati-i metodologie, psihologie aplicata, sa stie cum sa lucreze cu elevii. Copiii nostri nu sunt prosti, sunt proaste cadrele didactice. Uitati-va la copiii romanilor plecati din tara, sunt printre primii in clasa.

  28. Cum adica sa nu ne ingrijoram??Daca nu sti cum sa aplici cunostintele pe care le ai atunci degeaba ai acele cunostinte!!!Asta se intampla cand sistemul te pune sa memorezi mecanic fara sa gandesti.

    • Doamna ministru (profesoara de romana, dna @GabrielaConstantinescu!) se ingrijoreaza de copii, nu de rezultate: sa nu cumva sa invete mai mult decat ii duce capu’, dracu’. Lasa sa memoreze ca reportofonu, ca minte multa nu se cere; doar forta bruta si „expresii frumoase”.

  29. Cam dubios articolul…
    Elevii romani care pleacă cu părinții în alte tari europene, sunt trecuți cu o clasa mai sus și chiar și cei slabi la învățătura în România, sunt în Germania, Anglia, Austria, printre cei mai buni din clasa.
    În State la fel.
    Asa ca, indiferent de rezultatele acelor îndoielnice teste Pisa, elevii romani au potențial remarcabil.

    • Deșteaptă-ne, rogu-te, pre noi, prostimea: unde ai găsit statisticile astea?

    • Potențialul ființei umane de naționalitate română e remarcabil.
      Problema e ca scoala il ucide treptat si sigur.
      Asta e ideea.
      Cand copiii ăștia ajunga in America, Anglia, etc, si sunt tratați ca niște potențiale ființa umane valoroas3, nu ca niște surse de bani si saci de box, dau tot ce au mai bun in ei.
      Asta e rolul unei școli normale : sa descopere la ce esti bun si sa te invata sa dai ce e mai bun di tine.
      Adică tot ce nu face scoala roamneasca.

    • @ alexandru
      Asa e, elevii nostri au un potential remarcabil: se nasc talente, trec prin scoala si mor sperante.
      Ai uitat sa zici de olimpici.

  30. Cu alte cuvinte, recunoști că tot ce le băgați pe gat elevilor, este o umplutură stufoasă și inutilă menită sa amăgească societatea ca”vai, nene, uite cât învață copiii! „. Care mai e rostul copilariilor furate dacă, în viața de zi cu zi, efectul învățământului e zero? Si mai și recunoști(sau nu-ți dai seama?) cu atâta serenitate. Sau ești o dancila undercover?

  31. N-am crezut ca am ajuns sa avem iarasi un ministru total pe dinafara problemelor de invaamint. Cum naiba nu-i grav!
    (eu ca votant Iohannis sunt mai mult decit dezamagit )

  32. Am 21 de ani si am trecut prin sistemul roman de educatie. Eu consider clar ca o urgenta institutionala trebuie sa fie initiata pentru intregul sistem de educatie. Este pur si simplu o bataie de joc. Din prostul „peste fortat sa urc un copac” am devenit un Inginer IT – Cine da explicatii pentru asta?
    Personal am ramas marcat foarte negativ de educatia romaneasca si pe 1.01.2020 am planificata relocarea permanenta in Olanda. Sper ca nimeni din familia mea sa mai aiba vreodata o experienta atat de urata in sistemul asta jegos.

    • stimabile, se pare ca intr-adevar scoala mai mult te-a chinuit, decat te-a pregatit: adjectivul negativ are conotatie de superlativ absolut, deci … fara foarte !

    • @Gramatikus
      Subscriu, prea multi analfabeti

  33. Ce sa mai spunem cand Minsitrul Educatiei SPUNE in clar si confirma ceea ce NOI STIM: In Romania Educatia elevilor in Sistemul de INVATAMANT(de la Verbul A INVATA!) public e INUTILA!
    Ceea ce se chinuie Elevii Romaniei sa INVETEsau ar TREBUI sa INVETE, de la Verbul A INVATA!) NU e pentru „aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă”, ci numai sa MEMOREZE informatii care NU le ajuta la NIMIC „in situatii concrete in VIATA”!
    Cum sa spui asa ceva in gura mare?!
    Monico, ma intreb ce naiba SCOALA ai facut, ai Absovit si tu vreuna dintre fabricile de Diploma PSDiste, unde sunt „scoliti” 99% dintre PSDeii semianalfabeti?!
    NU, Monica asta a Absolvit pe bune Facultatea de Limbi si literaturi straine, Universitatea Bucuresti in 1996!
    Dar NU a inteles NIMIC, rusine!!!
    O ametita vai de ea, produs al Sistemului public de INVATAMANT inutil, ineficient si esuat in scurt timp!

    Si-acum sa radem, ce ne spune Site-ul Ministerului Educatiei:

    „MISIUNEA Ministerului Educației Naționale este să asigure un mediu educațional care să asigure dezvoltarea armonioasă a tuturor beneficiarilor săi, prin promovarea excelenței și asigurarea accesului egal la educație.

    VIZIUNEA noastră este de a oferi tuturor beneficiarilor (preșcolari, elevi, studenți etc.) accesul la o educație de calitate, care să facă posibilă atingerea potențialului maxim pentru fiecare dintre beneficiari, în vederea PREFATIRII lor pentru COMPETITIVITATEA GLOBALA. Ne dorim să asigurăm recunoașterea și garantarea drepturilor beneficiarilor de a-și păstra, dezvolta şi exprima identitatea etnică, culturală, lingvistică şi religioasă.”
    https://www.edu.ro/misiune-viziune-valori-0

    V-ati linistit, asa-i?!
    Dna Monica, va rog sa TRADUCETI, in cuvintele Dvs, Cuvintele subliniate de mine cu MAJUSCULE!

  34. Ministru : ”Nu trebuie să ne îngrijorăm, evaluarea nu pune accentul pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă”- parca as auzi fostii ministrii PSD-isti…
    Pai pentru ce mama ei de treaba fac elevii scoala? Pentru viata sau pentru niste examene nerelevante? Imi pare rau sa va spun, dar aveam asteptari mult mai mari de la dumneavoastra! Ati spus o enormitate!
    Una din solutiile pentru invatamantul romanesc!
    Materia din clasele V-VIII trebuie extinsa pana in clasa a X a, cu accent pe aplicabilitate. Materia care se studiaza acum in clasele a IX a si a X a ar trebui dusa in clasele terminale de liceu! Notiunile stiintifice de nivel superior trebuiesc facute in invatamantul universitar! Pregatim elevii pentru viata, nu ca sa ne batem noi cu o caramida imaginara in piept ca avem o scoala buna!

  35. Daca tacea, filozof (filozoafa) ramanea! Asa, a mancat-o limba si-a devenit o filfizoana!

    Inca un exemplu de om nepotrivit la locul nepotrivit!

  36. La asemenea sistem, un ministru pe masura!!! Pai normal ca ea este sefa analfabetilor functional, de la varf se da tonul!!

    Vreau si eu sa stiu cand vor raspunde toate loazele care s-au perindat in fruntea acestui minister al prostiei nationale? De ce nu sunt urmariti penal ca ucid viitorul copiilor? Ca isi bat joc de el? De ce nu exista raspundere in acest domeniu??? Acesta este un domeniu strategic!!!

  37. Alooo, tanti Anisie, putin bun simt si da-ti DEMISIA!!!! Rapid!!! Nu ai ce cauta acolo, iesi si apuca-te de crosetat!!!

    Auziti minunati din PNL??? DEMISiA, zburati-o pe tantica asta de acolo, daca sunteti cu ceva mai buni decat aia de i-ati inlocuit!!!

  38. Lol, tocmai că trebuie să ne îngrijorăm.

  39. Sigur ca – la circa 1 luna de cand e in functie -d.na ministru nu poate fi responsabila de „performanta” sistemului de educatie, gestionat dezastros de psd in ultimii ani.
    Daca se citeste o grila de test PISA , se poate intelege ca metodologia are scopul de a masura capacitatea de A INTELEGE si A REZOLVA situatii concrete de viata.
    Nu acesta ar trebuia sa fie scopul scolii ? : pregatirea pt viață a tinerilor.
    La acesta întrebare ar trebui sa raspunda d.na ministru

    • NU spune nimeni ca ea e RESPONSABILA pentru situatia dezastruoasa a sistemului de Educatie, dar e RESPONSABILA pentru declaratia initiala INADMISIBILA: „„nu trebuie neapărat să ne îngrijorăm de această evaluare a testelor PISA, e o evalare internaţională. Accentul la aceste evaluări internaţionale nu cade neapărat pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă”!
      Adica, zice Ministresa ca in Romania ceea ce INVATA Elevii Romaniei la Scoala NU are accentul pus pe „aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă”(adica, pe VIITORUL lor ca OAMENI ai societatii!), ci numai sa MEMOREZE informatii care NU-i ajuta cu NIMIC „in situatii concrete in VIATA”!
      Cum sa spui, ca Miniistru al Educatiei, in gura mare o asemenea enormitate?
      Atunci, o intrebam: Dar in ce SCOP, stimata dna Minsitru, INVATA Elevii Romaniie in Scolile din Romania, daca NU pentru a APLICA IN SITUATII CONCRETE de VIATA”, adica in Viitoarea meserie, in Viata lui de dupa Scoala!????!
      Scopul scolii e de a oferi copiilor SUPORTURILE elementare, de baza, pentru OCUPATIILE lor viitoare.
      De exemplu, n-ai cum să ajungi să-ţi doreşti să fii chimist dacă nu te-ai întâlnit niciodată cu chimia, dacă n-ai avut ocazia să fii cucerit de experienţe sau de logica după care se compun moleculele diferitelor substanţe.

  40. Ba , ar trebui sa fie ingrijorata de rezultatele slabe de la testele internationale PISA ! La romana cel putin, aceste teste presupun citirea fluenta a unui text ,intelegerea mesajului transmis si eventual, capacitatea de a formula o idee despre ceea ce se transmite in acel text, care poate fi literar sau nonliterar . Faptul ca rezultatele sunt slabe ne spune ca e nevoie de mai multe ore de limba romana , de o reformare a sistemului, de profesori itineranti pentru elevii slabi , de clase mai putin numeroase, de numeroase exercitii care vizeaza intelegerea mesajului unui text dat etc . La mate am inteles ca situatia e si mai grava . Din cate am inteles Finlanda se situeaza frecvent pe primele locuri. Ar fi bine , cred eu, ca ministerul sa observe care sunt diferentele dintre cele doua sisteme de invatamant . Si tot bine ar fi ca sa se gaseasca solutii pentru implicarea totala a dascalului ca si a elevului in aceasta privinta .Nu ne putem ascunde dupa deget si nici nu putem minimaliza aceste rezultate care ar trebui sa ne puna pe ganduri in mod serios !

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.