G4Media.ro

Ministerul Transporturilor cere la rectificare o suplimentare de 2,9 miliarde de lei…

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Ministerul Transporturilor cere la rectificare o suplimentare de 2,9 miliarde de lei pentru căi ferate, drumuri și investiții în companiile subordonate

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a solicitat la rectificarea bugetară o suplimentare de 2,9 miliarde lei, potrivit unui răspuns al instituției la solicitarea G4Media.ro.

Sumele reprezintă creșteri față de alocarea inițială din bugetului anului 2021 la patru capitole:

– Întreținerea infrastructurii feroviare

– Întreținerea infrastructurii rutiere

– Investiții de capital în companiile subordonate pentru eficientizare și redresare după pandemia COVID-19

– Obligații de plată

Ministerul Transporturilor are o execuție bugetară pe fondurile de la bugetul de stat de 93% pe primul semestru al acestui an, potrivit răspunsului citat. În ceea ce privește investițiile din fonduri europene, ministerul a înregistrat o creștere de 35% față de semestrul I din 2020 și de 285% față de aceeași perioadă din 2018.

Alocarea bugetară pe 2021 la capitolul Transporturi a fost de 14,1 miliarde de lei, mai mare cu aproape 10% față de execuția bugetară din anul precedent. (Foto: Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor. Sursa: Inquam Photos / Octav Ganea)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

16 comentarii

  1. Sa ia de la PNDL… daca vor primarii sa le treaca trenul prin sat.
    Carutele merg si fara asfalt de calitate…

    • Sunt necesare și alte căi ferate noi ce vor scurta distanțele între localități si magistrale:
      București și Alexandria via Ghimpati, Pitești și Râmnicu Vâlcea, Râmnicu Vâlcea și Târgu Jiu, Piatra Neamț și Gheorghieni/Toplița, Târgoviște și Sinaia, Târgu Mureș și Sighișoara, Bacău și Moinești, Iași și Botoșani via Hârlău, etc.

      Se mai pot construi linii simple pentru navetă între București și localitățile apropiate: Chiajna (magistrala 900) – Bolintin Vale – Cartojani – Fierbinți, Voluntari – Tunari – Căciulați, Afumați – Sinești – Movilița, Glina – Dorobanțu, Buftea – Crevedia – Butimanu, Snagov – Olari – linia feroviară 701, etc.

    • Investitiile din PNDR nu inseamna neaparat un lucru rau, sunt gradinite sau scoli in comune suburbane…drumuri judetene, poduri, retele de canalizare, ca tot e infringement pe zona asta…. Banii ar trebui sa vina din restructurare, economii la salariile bugetarilor,…. Drula tata, era vorba ca desfiintezi Agentia de reforma feroviara, aia chiar toaca banii de pomana, mai unestele putin pe celelalte….claimurile trebuiesc platite…Fidic rosu din contracte e in favoarea statului, dar greselile de proiectare din SF-uri costa, nu face nimeni munca voluntara,….exemplu personal?….pe un tronson de autostrada, dupa proiectare au aparut 2 poduri noi, plus parapeti sa nu intre popandaii pe autostrada, specie protejata in UE, dar la noi sunt populatii excedentare, ca la urs, aia au exterminat tot, daunau agriculturii, iar prostii de romani trebuie sa conserve specia citeelus citelus, ca asa ii zice la popandau…..nu e normal sa ceri bani in plus?….treaba cu popandaii a aparut dupa aprobarea proiectarii, la interventia unui ONG in dezbaterea publica pe Avizul de mediu….Orice ar fi, mori cu zombilica de gat Drula tata, ne mai certam noi, dar esti ministrul cel mai implicat, sa inteleaga si profanii, proiectele sunt intarziate din cauza slabei finantari si a prostiilor din SF-uri, orice constructor serios nu pierde timpul pe un santier, daca sunt bani, se lucreaza zi lumina, nu sunt muncitori, aducem din Turcia sau India, Vietnam….noi avem romani din Ucraina

    • @Dorele, sa le faca din fonduri UE sau din programe cu criterii macar asemănătoare daca nu identice cu cele de la fondurile UE. PNDL-ul a fost o plin de spagute si criterii politice in loc de criterii de eficientă si necesitate a comunității!!!

  2. Sa traducem: „obligatii de plata” inseamna claimurile contractorilor castigate in instanta. Decat oameni competenti in ceneaire 😂

  3. Corect, că am auzit că renii au invadat căile ferate!

  4. Nenea asta trebuia sa fie prim ministru

  5. Un om incorect.

  6. Caz concret: centură Mihăilești (fără care faci cam 2,5h 80 km Buc – Alexandria în zilele aglomerate și 1.5h vinerea și duminicile, coloane de 10-15km la ordinea zilei ), un răhățel de 3km, început pe vremea mustăciosului, termen pe 2017. Din 2017 e făcut doar stratu de suport și a rămas așa. Doar 4 ani. De 4 luni deja s-a asfaltat jumătate. Puneți-l pe Drulă și la sănătate, poate-i arată imbecilului ăla vândut și lu Inghinală că poți să-ți tragi și lovele, dar să rămână și ceva făcut.

  7. De ce nu se atinge Drula de CFR ?!
    Acolo e plin de nesimtiti si constipati mintal care nu ar fi in stare sa isi cistige piinea in mediu concurential .
    De ce nu sint eliminati casierii din gari ?
    De ce nu li se da controlorilor in tren case de marcat pentru eliberare de bilete ?
    De ce trebuie o armata de capuse ordinare in CFR ?
    Vreau sa fie eliminata subventia pentru transportul de orice fel .