G4Media.ro

UPDATE Ministerul Transporturilor: 61% din rețeaua rutieră are durata de funcționare expirată.…

UPDATE Ministerul Transporturilor: 61% din rețeaua rutieră are durata de funcționare expirată. CNAIR: Banii necesari pentru întreținerea drumurilor în 2020: 3,7 miliarde lei

Compania de Administrare a Infrastructurii vine cu precizări după ce Guvernul avertiza în proiectul bugetului Ministerului Transporturilor că 61% din rețeaua rutieră are durata de funcționare expirată.

„Bugetul estimat pentru necesarul lucrărilor de întreținere, pentru anul 2020 este de 3.751.290.000 lei cu TVA . Din aceasta sumă, 955.604.000 lei reprezintă lucrări de întreținere și reparații curente pe o lungime de 2542 de kilometri (adică dublu față de cât s-a reușit în acest an, n.red). Menționăm că diferența de bani dintre bugetul total și cel aferent lucrărilor de întreținere și reparații curente reprezintă valoarea lucrărilor de întreținere a rețelei rutiere pe timpul iernii”, a precizat instituția prin intermediul unui comunicat de presă.

Potrivit CNAIR în 2019 bugetul total prevăzut pentru lucrările de întreținere a fost de 1.726.510.949 lei. Compania nu precizează, însă, cât din această suma s-a cheltuit efectiv. Spune doar suma cheltuită pentru lucrări de întreținere periodică și reparații curente la rețeua de drumuri și autostrăzi, executate pe o lungime de 1.191 de kilometri: 410.440.301 lei.

Cele mai importante lucrări de întreținere curentă executate în 2019, de Compania Națională de Infrastructură Rutieră reprezintă:

  • lucrări la partea carosabilă pentru întreținerea platformei drumului
  • toaletări și igienizări
  • asigurarea scurgerii apelor din zona drumului
  • lucrări privind întreținerea plantațiilor rutiere
  • lucrări de întreținere curentă a podurilor, pasajelor, podețelor și tunelurilor, cât și lucrări care vizează siguranța circulației

Potrivit CNAIR, ponderea cea mai mare o au lucrările la partea carosabilă: bugetul total prevăzut pentru lucrările de întreținere este de 1.726.510.949 lei.

  • plombări de gropi
  • repararea suprafețelor burdușite
  • badijonări pe suprafețele poroase
  • colmatări fisuri la îmbrăcăminți asfaltice
  • colmatari crăpături și rosturi la îmbrăcăminți cu lianți hidraulici

Știrea ințială

Guvernul atrage atenția că mai bine de jumătate din rețeaua rutieră a României este expirată și are nevoie de reparații. Suma care trebuie alocată anual pentru lucrări de întreținere și reparații trece de un miliard de lei, potrivit proiectului de buget al Ministerului Transporturilor pentru anul viitor.

„Compania Națională de Administare a Infrastructurii Rurtiere (CNAIR) asigură în prezent administrarea și întreținerea unei rețele de 17.740 km din care 824 km de autostrăzi și 16.916 km drumuri naționale, rețea care este dezvoltată pe întreg teritoriul României. Menționăm că peste 61 % din rețea are durata de funcționare expirată”, scrie în documentul citat.

Durata normală de funcționare a unui drum poate fi prelungită dacă se fac constant lucrări de întreținere periodică (tratamente bituminoase, straturi rutiere subțiri, covoare asfaltice, reciclări în SITU) și reparații curente (ranforsări sisteme rutiere).

„Față de cele prezentate, rezultă că, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA are nevoie anual de alocarea de la bugetul de stat pentru activitatea de întreținere a infrastructurii rutiere de fonduri financiare în valoare de cca. 1.047 milioane lei (1,047 miliarde lei n.r)”, se precizează în documentul citat.

În același document se atrage atenția asupra faptului că „neasigurarea unui buget corespunzător pentru execuția acestor tipuri de lucrări până la construirea rețelei de autostrăzi va conduce la distrugerea întregii rețele rutiere din administrare, iar costurile de remediere ar fi mult mai mari, deoarece lucrările de modernizare, respectiv reabilitare implică costuri mult mai mari (ex. un km de drum modernizat/reabilitat costă cca 800.000 euro).”

Prin proiectul de buget pentru anul viitor, Guvernul propune alocarea a 3,48 miliarde de lei pentru Programul de modernizare, dezvoltare, reparații, consolidare și întreținere a infrastructurii rutiere.

În ceea ce privește construcția de autostrăzi, proiectele considerate prioritare și propuse la finanțare sunt:

Lista principalelor proiecte de construcție autostrăzi:

– Autostrada Lugoj–Deva (sector Dumbrava-Deva);

– Autostrada Sebeș–Turda;

– Autostrada Suplacu de Barcău–Borș;

– Autostrada Câmpia Turzii–Târgu Mureș;

– Autostrada Varianta de ocolire Bacău (profil de autostrada) ;

– Drum expres Craiova–Pitești; – Autostrada de centura Sud a municipiului București, inclusiv intervențiile privind centura existentă (Lărgire la 4 benzi de circulație a Centurii București intre A1–DN 5, DN 2–A2 și A1– DN 7, pasajele Berceni, Domnești, Oltenița și Mogoșoaia);

– Autostrada București-Brașov tronson Comarnic-Brașov sector Predeal–Cristian;

– Podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila; – Autostrada Sibiu–Pitești secțiunile 1,4 și 5.

Proiectele de autostrăzi în pregătire:

– Elaborarea/ completarea studiilor de fezabilitate pentru autostrăzile Sibiu–Făgăraș, Târgu Neamț–Târgu Mureș,

– Elaborarea studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice pentru Autostrada   Brașov – Bacău și pentru drumurile de mare viteza Ploiești–Buzău–Focșani–Bacău–Pașcani.

Proiecte în etapa de pregătire/ atribuire în vederea elaborării documentațiilor tehnicoeconomice sau proiectării și execuției:

– Autostrada Sibiu–Pitești Secțiunile 2 și 3;

– Autostrada de centura Nord a municipiului București;

– Autostrada Nădășelu-Suplacu de Barcău (proiectare și execuție);

– Drum de legătură Centura Oradea (Girație Calea Sîntandrei) – Autostrada A3 (Biharia) la nivel de drum expres

– Drum Expres Brăila-Galați (proiectare și execuție);

– Varianta de ocolire Galați (proiectare și execuție la profil de drum național) ;

– Elaborarea/completarea studiilor de fezabilitate pentru Autostrada Timișoara-Moravița; –

– Elaborarea/completarea studiilor de fezabilitate pentru Autostrada Făgăraș-Brașov;

– Elaborarea studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice pentru drumurile Expres Craiova- Târgu Jiu, Ovidiu-Tulcea, Bacău – Piatra Neamț, Brăila–Tulcea, Brăila-Buzău, Focșani-Brăila, Pașcani-Suceava-Siret; Găești-Ploiești și Legătura dintre A3 și Aeroportul Henri Coandă;

– Elaborare studiu de fezabilitate pentru drum expres Tișița–Albița;

– Elaborarea/completarea studiilor de fezabilitate pentru Drum expres/ Autostrada Nordului (Drum expres Oradea-Satu Mare-Baia Mare și Autostrada Baia Mare-Dej-Bistrița–Vatra Dornei– Suceava și analiza conexiune Cluj-Dej; include și varianta de ocolire Dej);

– Completarea studiului de fezabilitate pentru drum expres Arad-Oradea.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

13 comentarii

  1. … din partea mea … să ia de la „APĂRARE” … din pensiile speciale ale militarilor …
    Și așa … sunt bani aruncați !

    • DE LA 1 IANUARIE TOȚI DIN 1992 ,PRIMARI, VICEPRIMAR, PRESEDINTE DE CONSILII JUDEȚENE SI VICEPREȘEDINȚI, PRIMESC PENSII SPECIALE, LEGE DATĂ DE DĂNCILA IN MAI 2019.

  2. E prea mult,
    Ganditi-va cate pensii poti mari cuc banii astia.

  3. Ai naibii exploatatori nu ar recunoaste ca taxa de pod de peste Dunare pentru persoane fizice e ilegala. Banii ăia sunt colecati de un sistem mafiot

  4. Întrebarea mea este simpla pt Ministerul Transporturilor: ce se întâmplă cu banii colectați din vignete, având în vedere că România este în mare o uliță?
    Cine susține diferit, ori e idiot, ori nu a ieșit în viața lui din tara.

  5. Solutiile sunt extrem de simple:
    1° Constructia/repararea/intretinerea soseleleo, facute 100% de straini. Orice companie straina din UE, cu 100% personal strain. Daca pe santier, apare un singur lucrator roman, santierul se strica.
    2° Elaborarea unei strategii plurianuale. Facuta de un caninet strain din UE, cu personal strain. Depusa la Comisie si cerut finantare europeana. Comisia va acorda finantare. Nu 100%, bineinteles, insa majoritara.
    3° (neobligatoriu) Privatizarea autostrazilor. Insa, Romania nu poseda in ziua de astazi absolut nici o autostrada. Ceea ce se numeste pompos autostrada, este de fapt un drum expres de amre vitzea. Pentru a fi autostrada, trebuie absolut sa posede borne SOS si toalete. Nu masini care circula pe banda de urgenta (o erezie) si toalete „écologice”, care nu sunt altceva decat simple toalete pentru muncitori, pe santier.

    Este foarte clar, ca romanii nu stiu, nu pot, etc, sa construiasca drumuri. Nu este grav, de aceea exista societati straine. Absolut oricare este mai buna decat cea mai „buna” romaneasca. Iar cel mai important lucru: zero muncitori romani, altfel, „doreii” vor face exact ceea ce se intampla din 1990 pana astazi

    • Sa faca strainii? La ei chiar asa bine e? Atunci sa stai la ei sa nu mai calci in Romania! Sa faca nemtii … uite vw diselgate! Am fost in Franta, Italia, Germania atat cu masina cat si cu avionul! Iti place ca pe fiecare autostrada din Franta sau Italia platesti?
      Sa faca romanii, pt ca daca vreau pot face licruri f bune!
      Sa stai in strainatate, sa nu mai calci in Romania, daca nu vrei ca romanii sa munceasca n tara lor!

    • In Italia, in Franta, in Spania, platesc. Insa locuitorii, nu mai finanteaza tronsoanele private. Ele sunt reparate, construite, imbunatatite de proprietarii privati. Asta, in plus fata de pretul platit la achizionarea concesiunii (numarul anilor) pretul platit, ducandu-se la bugetul statului.

      Deocamdata, tu nu circului pe absolut nici o autostrada, in Romania. Circuli pe drumuri expres cu 2×2 benzi, cu separator intre sensuri. Nu sunt autostrazi, cum sunt numite pompos.

      Ia arata-mi tu un drum bun, construit de romani, cu conceptie romaneasca, cu utilage, inginerie, materiale si mana de lucru 100% romaneasca. Un singur drum expres de mare viteza.

      Romanii nu se pricep la asta, se pricep la alte lucruri bune, insa nu la conceptie/constructie de drumuri. De aceea si exista societati capabile sa o faca. Insa, daca tu preferi sa fie 100% romanesc, cu buget, conceptie, constructie si intretinere romaneasca, iti urez succes. In 30 de ani, se merge pe autostrazile lui Ceausescu. Se locuieste in blocurile lui eausescu, etc.
      Extrem de putin construit dupa. Ungaria a facut-o, Polonia a facut-o, Cehia, Slovacia, Slovenia, Croatia, Lituania, Letonia, Estonia, au facut-o. Singuri romanii si bulgarii, au ramas sa circule pe putinele lor drumuri expres si sa se schilodeasca, sa moara, pe 2×1 benzi, in rest.
      Este o infamie facuta ocuitorilor!

    • Cat despre restul comentariului tau nationalist… parca esti CV Tudor 😀

      Romanii lucreaza foarte bine, insa in strainatate. Avand colegi straini, sefi straini, utilaje straine, conceptii straine, inginerie straina si mai ales… fiind obligati sa respecte process-urile straine. Se obisnuiesc dupa ceva timp, sa nu mai „merge si asa”, „stiu eu mai bine”, „daca vreau o fac” si alte „doreli”.
      De aceea, atata timp cat nu vor fi facute de straini (pe banii lor, nu pe banii romanilor) vei avea aceleasi istorii, peste alti 30 de ani 🙁

  6. Cat la suta sunt salariile ?
    Taxele se duc in mare parte pe salariile, sporurile si privilegiile celor de la „stat” ?

  7. desfiintarea urgenta a CNAIR-ului… gaura neagra a infrastructurii rutiere… cu banii disparuti se construiau cel putin 1000 km de autostrazi…

  8. Cele mai importante autostrăzi sunt cele care vor produce venituri: Autostrada Pitesti-Sibiu, drumul expres Craiova-Pitești și tronsoanele de autostradă rămase de executat din zona Transilvaniei. Probabil că la banii alocați prin buget se adaugă fondurile europene. Sper să fie alocați bani și pentru întreținerea drumurilor județene pentru care de trei ani nu s-a făcut nimic. Sunt in continuare pline de gropi în localitățile cu primari PSD.

  9. These highways won’t be built because all the best Romanian workers are here in London picking our pockets on the tube.