G4Media.ro

Metroul din Cluj. O asociere de firme din România, Italia și Franța…

Metroul din Cluj. O asociere de firme din România, Italia și Franța a câștigat contractul în valoare de 30 de milioane de lei pentru studiile de fezabilitate

Primăria Cluj-Napoca a anunțat astăzi câștigătorul licitației care va efectua studiile pentru realizarea metroului și trenului metropolitan, transmite transilvaniareporter.ro

Astfel, asocierea SWS ENGINEERING SPA-SYSTRA-METRANS ENGINEERING SRL a câștigat contractul având ca obiect “Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și studiile conexe viitoarelor obiective de investiții”.

Asocierea formată din firme din România, Italia și Franța a avut o ofertă de 30,186 milioane de lei și a obținut un punctaj de 98,94 puncte.

”Experiența similară a fost demonstrată de către ofertantul câștigător prin următoarele contracte semnificative prezentate de asociatul SYSTRA:

– Proiectare preliminară (studii tehnice de fezabilitate) pentru obiectivul “Toulouse Aerospace Express” – Linia de metrou 3 din Toulouse cu lungimea de 28 km;

– Studiu de fezabilitate pentru “Sistemul rețelei de metrou din zona metropolitană Tel-Aviv” care presupune 3 linii automate de metrou care totalizează 140 km.”, se arată în anunțul făccut de municipalitatea clujeană.

La licitație au depus oferte 5 asocieri de firme din România, Italia, Franța, Marea Britanie și Japonia. Două dintre acestea au fost declarate inacceptabile de către comisia de evaluare și totodată respinse, din cauza neîndeplinirii cerințele de calificare solicitate în documentația de atribuire.

Participanții au trebuit să ofere soluții pentru implementarea unui sistem de transport rapid metropolitan, constând din:

– transport feroviar pe infrastructura existentă-Tren Metropolitan;

– construcția unei linii de metrou pe principala axă vest-est a zonei metropolitane (Gilău – Florești sud – Mănăștur – centru – Mărăști)

Citește integral pe transilvaniareporter.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

12 comentarii

  1. Ce ? Iar facem metrou in cluj exact in preajma alegerilor?

    • Ce vină au oamenii că alegerile pică aproape de sărbătorile de iarnă? E cadou de Crăciun nu de alegeri. :-)))

    • Ati citit articolul inainte de a comenta? Au fost desemnati castigatorii licitatiiei pentru studiile de prefezabilitate si fezabilitate. Primele 2 etape mentionate de lege pentru desfasurarea unui proiect de aceasta anvergura.

  2. Cresc treptat ofertele pentru mutarea Capitalei mai spre Occident, chiar dacă Firea se preocupă de transporturi.

  3. Foarte bine că au înțeles utilitatea trenului metropolitan.

    In țările din vest, tendința celor din clasa medie care au familii e de a se muta mai departe de oraș unde e mai mult spațiu, proprietățile sunt mai ieftine, au curte, aer curat, conexiuni bune cu orasul.

  4. Felicitări bă! Cât l-au înjurat ei pe piticul Boc uite câtă muie le dă el acum! Oare cum o fi arătat Clujul condus de un pesedist?

    • Dupa ce se finalizeaza proiectul il poti lauda. Studii a mai facut. Pana acum Boc a asfaltat, si a dat autorizatii de constructie fara studii de impact si foarte multe cu derogari de la lege. #numazic

    • Sunt multe probleme in Cluj-Napoca:
      – refuz de adaugare linie de autobuz catre Tetarom pe motiv ca nu este interes, desi au autorizat companii care au adus in total 2000 de locuri de munca; linia 37 nu este sificienta. Strazile Taietura Turcului, Corneliu Coposu si Romulus Vuia sunt sugrumate.
      – Lipsa trotuarelor si a masinilor parcate pe aceastea; in centru pare sa fie in regula, in cartiere este dezastru (Boc lucreaza doar la imagine)
      – Proasta inspiratie de a incepe lucrarile la strada Fedrinand in septembrie (este dezastru in centru)
      – strazi neasfaltate si fara fundatie buna: General Dragalina, Al Vlahuta, Bucuresti

      Se poate continua, dar trebuie sa fiu si corect si sa spun ca nu avem pe cine alege. Pana acum Boc pare sa fi fost un primar mai rasarit daca tinem cont de ce citim prin presa si mai ales de lipsa de interes a lui Funar care a tinut orasul in loc multe mandate.

  5. lolol… cum ati pus botu’ la stirea asta… Sau ati uitat ca pnl a pierdut alegerile europarlamentare la Cluj?! Si ca orasul asta e controlat de tripleta baptisto-penticostala Bene-Ghise-Boc?! Pana sa faca metrou… sa puna mana Boc si sa asfalteze, sa curete Somesul care e groapa de gunoi a orasului. Si s-o lase mai moale cu pubele alimentate solar si cu festivalul gogonelelor de toamna, ca nu nu-s decat praf in ochi.

  6. Iară vin alegerile, iara facem Metrou în Cluj!
    Oare nu ar trebui interconectivitate directă cu Râșca? Numa întreb…
    Plus că ambele vor să se intersecteze la IRA, cu „trenul personal călători de persoane de la Apahida”! Cu dn 1 acces la aeroport + nod rutier cu …sprezece supermarketuri, cu un pod mare peste linia ferată… Cu un spatiu de aducțiune relativ mic pentru , posibil, mulți oameni, nu mai zic de parcări pentru cei ce vin la” gura” metroului..
    La Selgros?
    Ideea este sa vină omu’ cu mașina, să o parcheze cu un cost rezonabil ( nu cu 7 -10 lei/oră!) Și să plece în pana lui cu metrou in oraș!
    E o panarama electorală!
    Las-o jos că măcăne! Miau, miau…

  7. Mai era un primar la Cluj care promitea tunel pe sub Feleac, trendul acum e”Metrou Metropolitan” pentru fraieri merge!!! Bravo Boc

  8. Yeee!

    Ce ma bucur ca singura firma romaneasca care a proiectat un metrou : Metroul SA a fost eliminate de la licitatie!
    Bravo Boc pentru alocarea contractului firmei francize Systra! Te astept la Monaco!

    Francezul

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.