G4Media.ro

Metroul din Cluj, încă un pas: costul de 2,1 miliarde de euro…

sursa foto: Pexels

Metroul din Cluj, încă un pas: costul de 2,1 miliarde de euro și studiul de fezabilitate, aprobate de Consiliul Local / Proiectul va dura peste 10 ani

Cel mai scump proiect local de infrastructură în transporturi, metroul clujean, a mai făcut un pas. Proiectul în valoare de aproape 2,1 miliarde de euro a trecut luni de votul consilierilor municipali, care au aprobat studiul de fezabilitate, transmite Agerpres. Spre comparație, bugetul municipiului Cluj pe anul 2021 este de 433 milioane de euro.

„Durata de realizare a investiţiei va fi de 128 de luni (10 ani și 8 luni – n.red.), iar finanţarea obiectivului va fi realizată din diverse surse: PNRR, fonduri europene, alocări de la bugetele naţionale şi locale, dar şi alte surse de finanţare identificate pe parcurs”, a declarat primarul Emil Boc.

„În şedinţa extraordinară a Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca a fost aprobat proiectul privind Studiul de fezabilitate (documentaţia tehnică şi indicatorii tehnico-economici) pentru obiectivul de investiţii „Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea şi a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiţii” – componenta investiţională Magistrala I de Metrou. Opţiunea de traseu recomandată prin acest studiu este: Floreşti – Piaţa Unirii – Piaţa Mărăşti – Muncii / Europa Unită – Depou Sopor. Traseul va avea o lungime de 21,03 km şi va dispune de 19 staţii”, a anunţat primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc.

Potrivit primarului, investiţia totală este în valoare de 2,05 miliarde de euro. (sursa foto: Pexels)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Era bine macar daca se hotarau: pe sub pământ sau pe deasupra?

    • N- are a face cu metroul, care probabil ca va circula peste vreo 4 cincinale, dar piticul si mafia doreau cu ardoare sa dea firmei de casa cateva milioane bune de euroi pentru … studiul de pre – furabilitate, ca asa se joaca !

  2. Mai slăbește ne om micuț….

  3. Ala micu nu are nici cea mai mica idee cit costa sa exploatezi un metrou dupa ce o sa fie construit.

  4. 🤑🤑🤑🤪🤥🤥🤥🤥🤥🤥🤥🤥

  5. 🥂🥂🥂🥂 🤥🤥🤥🤥🤥

  6. Boc escrocul mafiei pdl-pnl-psd: sper sa îl rejecteze populația din Cluj din functia de primar!

  7. Cel mai probabil, cu un sfert din banii ăia se puteau repara/moderniza toate străzile din Cluj, cu alt sfert se putea face o centură adevărată. Cu încă un sfert se puteau face creșe, grădinițe și școli iar celălalt sfert se putea investi în infrastructura CFR existentă, care se și putea extinde eventual, ca să acopere ruta ‘metroului’. Sau, cu ultimul sfert putea să plece Boc acasă și nu se supăra prea multă lume. Așa, o să rămânem cu un studiu de fezabilitate FARAONIC, dacă mă-nțelegi ce vreau să zic.

  8. N- are a face cu metroul, care probabil ca va circula peste vreo 4 cincinale, dar piticul si mafia doreau cu ardoare sa dea firmei de casa cateva milioane bune de euroi pentru … studiul de pre – furabilitate, ca asa se joaca !

  9. 10 Ani? Pai nu au zis ca se incinge planeta si gata o mierlim cu totii, ce ne trebuie metrou peste 10 Ani? Mah astia au mintit cu incalzirea planetei…