G4Media.ro

Metrorex: Risc major de insolvenţă, din cauza cheltuielilor mari. Propuneri: scumpirea biletelor,…

Metrorex: Risc major de insolvenţă, din cauza cheltuielilor mari. Propuneri: scumpirea biletelor, fără angajări pe posturi vacante sau suspendarea creșterilor salariale

Compania Metrorex estimează pierderi de 230 de milioane de lei în 2021, cu 63 de milioane mai mult faţă de pierderile de anul trecut (167 milioane lei în 2020), pierderi ce ar putea genera un deficit de numerar de 100 de milioane de lei, potrivit unui document consultat de Economedia, care vine cu câteva propuneri pentru reducerea cheltuielilor sau creșterea veniturilor.

Proiectul de buget (BVC) a fost prezentat în ședinţa Consiliului de Administraţie din 30 martie 2021, iar CA-ul a concluzionat că există „un risc major de insolvenţă ca urmare a imposibilităţii acoperirii cheltuielilor companiei”.

Ca urmare, la nivelul direcţiilor de specialitate din Ministerul Transporturilor se analizează propuneri precum:

  • ajustarea tarifară începând cu luna iunie 2021, care ar conduce la creşterea veniturilor (n.r. ultima majorare a preţului la cartele şi abonamente a fost în martie 2015);

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

32 comentarii

  1. Poate cineva sa opreasca delirul asta capitalist, ca sa cobor la prima? Una la mana, ca Metrorex nu trebuie sa produca bani niciodata. „Produsele statului”, fie ele transport in comun, drumuri, spitale, scoli, pompieri, politie, etc pot si trebuie sa mearga in pierdere. Platim taxe, concesionam petrol si exportam cherestea ca sa existe aceste servicii.

    Doi, metroul parizian a primit 1,4 miliarde de euro subventie in septembrie. Metroul londonez a primit 1,8 miliarde lire in vara, desi bugetul lor erau de regula 50% subventii de la guvern. Metroul new yorkez a primit 4 miliarde dolari la stimularea lui Bideu de luna trecuta si va mai primi 6 daca se aproba legea stimularii suplimentare. Zece miliarde, ba! Dar metroul bucurestean trebuie sa iasa pe plus? Ce ccat fascist mai e si asta?

    Si trei, culmea, de vreo 15 ani incoace, indiferent de partid, guvernul Romaniei a dat bani pentru afaceristi. Adica tarabagiul, latifundiarul, aitistul si mai nou patronul de pacanele au voie sa mearga in pierdere, subventionati fiind de stat, dar cand vine vorba de transportul in comun, suntem capitalisti.

    Parca o ardeam ecologist, iar UE conditiona fondurile de ecologizare. Parca o ardeam tara lucrului bine facut, nu al celor mai lungi 10 kilometri din Europa.

    • auzi, vezi ca mirosi a „spor de tunel”

    • De unde bre ideea ca Metrorex nu trebuie sa produca bani? Cumva ne-am obisnuit cu mocangeala? Batrani si elevi inteleg dar tu ce handicap ai? O sticla de ulei din partea paridului nu vrei la urcarea in tren? Toate companiile de metrou de mai sus enumerate de tine au primit subventii pentru a acoperi pierderile provocate de pandemie. In Londra transportul in comun e unul din cele mai scumpe din lume.

    • 5 lire biletul. Ar putea fi ușor 10 lei la București, la salariile bucureștenilor!

    • Marcele, daca tot faci tu socoteli pe banii altora, de ce nu faci socoteli si pe costul vietii?
      Cat te costa pe tine o chirie, la tine-n localitate?
      Cat te costa un litru de lapte? Cat te costa o masa la restaurant? Cat te costa scoala copiilor tai? Cat te costa parcarea? Ce impozite platesti? Cat… cat… cat…?

      Tu faci socoteli pe salariul din Bucuresti, dar cheltuit in Bargaia din Deal. Nu crezi ca totusi compari mere cu pere? Ca asa vin si eu si spun ca nu pricep de ce te plangi ca n-ai bani, ca doar chiria la tine-n catun e la o zecime fata de Cluj, de exemplu.
      Ia incearca sa faci comparatii procentuale la cat cheltuiesti tu si cat cheltuieste altul, si dupa aia da-ti cu parerea, dar la tine in casa. Lasa-i pe altii sa se descurce cum stiu ei, bine?

    • Ascundeti faptele sub vorbe goale.

      Povestea e simpla: compania Metrorex a scapat de sub control de mai bine de 10 ani. Cheltuielile au crescut an dupa an, sub presiunea sindicatului condus de Radoi, evident in intelegere cu clasa politica ce l-a tolerat. Nota de plata a fost mereu si mereu acoperita din banul public si pe nimeni nu a interesat pana acum cat e nota aia. Compania cerea bani, guvernul ii dadea. Si evident ca nimeni nu avea curaj sa mareasca pretul la bilete, sa nu se supere cumva electoratul bucurestean.

      Rezultatul? Salaraiile medii in Metrorex sunt duble fata de ce se ofera pe piata, la functii similare. Iar subventia din banul public a crescut de la 100 de milioane de lei la 200 de mlioane de lei, apoi la 600 de milioane de lei (2020), apoi la UN MILIARD de lei, in 2021. Asta face cam 20% din tot bugetul ministerului transaporturilor. Atat ar fi daca nu s-ar reduce in niciun fel cheltuielile si s-ar accepta cresterea salariala cu 18%, crestere negociata in plina criza economica si medicala, cu metroul functionand la nivel de avarie si cu un deficit public urias, de 10% din PIB.

      Pana unde poate duce dementa asta? Asta nu e vorba de „delir capitalist”, aici e vorba de o risipa groaznica a banului public, adica a taxelor platit de fiecare dintre noi.

      P.S. Lasati dezinformarea cu cifrele alea scoase din burta.

      Pana in anul 2020, cand pandemia a schimbat total lucrurile, metroul din Londra a avut PROFIT OPERATIONAL. Isi acoperea cheltuielile de exploatare cu 68% din vanzari! Mai jos e declaratia din 2017, care spune ca nu au profit pe hartie, pentru ca reinvestesc in continuu in dezvoltarea retelei.

      Mark Evers, director of customer strategy at TfL, clears up matters. ‘Transport for London, which includes London Underground, doesn’t make a profit,’ he says. ‘We reinvest all our income in running and improving transport in London.’ He adds that for every pound the Underground receives, 68p is spent on the everyday running costs of the network (staff costs, electricity, cleaning up sick and so on). The remaining 32p is spent on modernising and expanding the network and making it more accessible for the capital’s growing population.

    • Oaie, esti analfabet secundar. Zice „Transport for London, which includes London Underground, doesn’t make a profit” – adica nu face profit.

      Zice „He adds that for every pound the Underground receives, 68p is spent on the everyday running costs of the network… the remaining 32p is spent on modernising” – deci explica cum se impart cheltuielile. Dar tu intelegi „Isi acoperea cheltuielile de exploatare cu 68% din vanzari”, adica pasamite restul de 32% sunt bonus. Ori, asta nu e in nici un caz o descriere a surselor de venit. Veniturile nu sunt cheltuieli.

      Articolul citat de tine e din 2017. Ce spune bugetul Londrei pe 2017: „The Mayor’s forecast for TfL’s gross revenue expenditure for 2017/18 is £6,978.0 million. After deducting fare income, fees, charges, other income and its planned use of reserves, the Mayor proposes that TfL’s net revenue expenditure for 2017/18 is £1,155.5 million.” Deci in 2017, primaria Londrei decarta 1,115 din 6,978, adica 16% din bugetul TfL.

    • Da băi Dacian Julian Zoios, când o să avem și noi nr. de angajați/km cât are Londra sau Viena sau oricare oras vrei tu atunci să fie finanțat de stat. Ia vezi băi zoios câți km de metrou are Londra sau NY și cate treburi si ce servicii, apoi compară cu București. După ce afli toate astea dă-ți două palme poate-ți revii.

    • Toți fac socoteli pe banii altora! Chiria nu mă costă pentru că sunt proprietar. Sunt proprietar pentru că am muncit până la epuizare 35 de ani și am avut cu ce să mi-o cumpăr. Locuiesc în cătunul 3 din Capitală. Altceva, ce mai doriți, sire?!

    • Viena nu mai e ce a fost. Multi traiesc in case monofamiliale ca in Urlati.

      In general, tu participi la o alta discutie. E posibil ca in Londra sa fie mai putin angajati pe kilometru decat in Bucuresti. Dar aici e o problema de principiu: in Romania, unui serviciu public i se reproseaza ca face „pierderi” (prima propozitie a articolului), in vreme ce occidentalii dau miliardele de euro fara discutii.

    • Marcele, daca l-ai votat pe papagalul ala de Negoita n-am ce sa-ti mai zic. Esti deja batut de soarta mai mult decat trebuie.

      Si ca tot vorbesti de „catunul 3”, ce parere ai de schimbatul diafragmelor roz? Esti de acord cu aruncatul banilor publici in functie de cum i se scoala analfabetului ala dimineata? Iti aduc aminte de cum isi lauda prostiile tembelul acum cativa ani, cand le-a lansat, iar acum afirma senin ca nu mai sunt bune si ca trebuie schimbate??
      Vai de voi, catunari din 3, cu asemenea votati.
      „Cui nu-i convine, n-are decat sa se mute!”, zicea papagalul. Si dupa asemenea vorbe nu l-ati luat in furci?

      PS. „Altceva, ce mai doriți, sire?!”
      Sa inveti sa pui virgula, „sire”!

  2. Intr-un oras hipersufocat de traficul de suprafata scumpirea biletelor la metrou ar indemna si mai multi oameni spre suprafata. Asa ca lasati voi scumpirile si mai taiati din miile de angajati. Sunt convins ca se vor gasi vreo 500-600 de persoane de care se poate lipsi. NUUUU? Atunci mai reduceti mai nene din salarii ca a ajuns metroul mai ceva ca aviatia.

    • Cred ca biletele ar putea fi scumpite pana la 5 lei. Nu cred ca e o suma mare. Ar mai trebui taxati cei ce folosesc masinile pt ai convinge sa foloseasca metroul sau bicicleta. Oricum trebuie facut ceva ca a ajuns captala ca vai de ea, iar profitori gen Radoi sunt garla.

  3. Mi se pare mie sau Ministrul Drula va da inapoi…

    Documentul de la MT spune:
    „Ca urmare, la nivelul direcţiilor de specialitate din Ministerul Transporturilor se analizează propuneri precum:
    – SUSPENDAREA aplicării majorării salariale de 18% pe o PERIOADA de 4 luni începând din luna mai.”

    In 27 Martie 2021, Ministrul Drula declara batos: „Dumnealor solicită să meargă totul aşa cum a fost până acum, adică cu acelaşi număr de personal şi aceleaşi salarii, lucru care este IMPOSIBIL în contextul Legii bugetului de stat, care prevede că Bugetul salarial pe 2021 NU poate fi mai mare decât cel pe 2020, or cu creşterea de 18%, matematic, NU se poate”, a declarat ministrul.

    Dupa ce in 4 Martie 2021 tot Drula a spus:
    „Pe 4 martie, Cătălin Drulă a anunțat că vor avea loc concedieri la Metrorex dacă nu se reduc salariile. Ministrul spunea atunci că negocierea dintre conducerea Metrorex și sindicat privind creșterea salariilor cu 18% putea să nu aibă loc anul trecut. ”Legea 55/2020 spune limpede: contractele colective de muncă se prelungesc automat pe perioada stării de alertă (legea menționată nu interzice organizarea de negocieri, ci stipulează că, dacă acest lucru nu este posibil, se vor prelungi automat contractele – n.red.). Cu toate acestea, Consiliul de Administrație de atunci a dat mandat nelimitat de negociere unei comisii de 15 oameni din care 10 erau membri de sindicat. Raportul notează că aceștia nu aveau cum să reprezinte obiectiv interesele companiei”, se arată în postarea ministrului.
    El susținea că în negociere NU au fost utilizate datele economice la zi ale companiei, ”ceea ce a permis manipularea de cifre în așa fel încât creșterea de salarii să încapă scriptic în bugetul de venituri și cheltuieli”. Potrivit ministrului, statul NU va acoperi diferența de cheltuieli din 2021.”
    Si tot Drula: ”Dacă Metrorex nu va prezenta un Buget pentru anul acesta cu Cheltuielile salariale la NIVELUL Bugetului aprobat în 2020, atunci acesta NU va fi avizat. Raportul Corpului de Control spune că nivelul crescut al salariilor NU poate fi menținut decât dacă Metrorex își reduce personalul”, se mai arăta în postarea de pe Facebook a ministrului Transporturilor.

    Ei, uite ca „se poate”, asa-i Cataline?!
    Acum, conducerea Metrorex(cu acordul lui Drula care a numit noul Director General, Stefan Paraschiv) pare ca a cedat…
    Astept finalul: Bugetul pe 2021 cu Cheltuielile salariale la Metrorex va fi mai MIC decat pe 2020??!!

    • Doar un pic, așa….

    • Conducerea Metrorex trebuie sa se incadreze in prevederile bugetare stabilite prin Legea Bugetului de Stat. Evident ca exista o anumita flexibilitate in stabilirea masurilor de incadrare in limitele impuse, de aici impresia de „cedare”.

    • Doamna @lili,
      Drulă este informatician și mintea lui operează după scheme logice și cifre, deci nu se emoționează la șantaje sindicale bazate pe argumente emoționale.

      Lucrurile sunt clare dacă ne uităm la cifre și la fapte:

      – Drulă a spus clar că NU va aloca de la stat (prin MT) un buget (de fapt este ajutor de stat) mai mare de ~ 600 milioane de lei pentru METROREX S.A. în 2021;

      – Ca să acopere creșterile salariale de 18%, METROREX S.A. are nevoie de un ajutor de stat total în valoare de 1,04 MILIARDE de lei, deci vorbim de o diferență de ~400 milioane lei care nu este acoperită de venituri din nicio sursă.

      – Prin simplul fapt că NU renunță la creșterile salariale de 18%, oamenii își decid viitorul și scenariul în care va intra Metrorex SA: INSOLVENȚA!
      Compania de stat nu se va încadra în limitele bugetare (efectiv nu vă mai avea de unde să plătească salariile), DECI va intra în insolvență. În insolvență pot să facă restructurări și să implementeze reformele.

      P.S. V-am răspuns și la replica de la celălalt articol.

    • Iată ce v-am răspuns și se pliază inclusiv pe tema asta:

      Doamna @lili, Nu vă contrazic per ansamblu. Doar vin cu mențiunea că:

      Unii miniștrii vor realiza mai mult, alții mai puțin. Din moment ce a început mandatul în forță, estimez că Ministrul Cătălin Drulă va continua în același ritm, cu rezultate vizibile … chiar dacă acum are un stres în plus cu conflictul cu Sindicatul condus de Rădoi. Cred că nici ministrul Năsui nu va dezamăgi. Mai sunt si altii cu potențial.

      Însă un ministru competent și dedicat jobului/mandatului nu este suficient pentru a reforma complet un minister și a câștiga lupta anti-hoție.

      Chiar și când se înconjoară de profesioniști de încredere în cabinet și numește Directori Generali & membrii CA relativ okay prin companiile din subordine – ministrul tot nu va implementa reformele! De ce? Pentru că orice strategie, obiective și inițiative strategice (programe, proiecte) din programul de guvernare se implementează prin oameni, pe toate nivelurile organizaționale, nu doar la top.
      Sesizați ce lipsește aici?  :

      Atât timp cât se păstrează salariile pilelor și amantelor de la stat care freacă menta pe bani mulți – aceasta bugetărime clientelară, numeroasă și ineficientă (estimata la +10% din angajatii la stat) care consumă 1 MILIARD de RON lunar din taxele colectate de la romani  – nu putem vorbi de REFORME ci doar de „vrăjeli”!

      Problemele astea majore trebuiau ADRESATE din start printr-un AUDIT inițial și EVALUĂRI ALE ANGAJAȚILOR urmate de restructurări de personal și inserarea în contractul de munca a obiectivelor și indicatorilor de performanță individuali aliniați cu strategia departamentala. Strategia asta (conforma cu REFORMELE  asumate in programul de guvernare) trebuia cascadata de la nivelul ministerului, pe toate unitățile din subordine, până la nivel de echipe și angajați, că degeaba au ei la nivel înalt strategii frumoase, dacă angajatul de la nivel operațional habar nu are de ele.  
       = > Atât timp cât se amână aceste etape importante, furtul va continua!!! <=

      La fel ca și în cazul guvernelor anterioare, si guvernului actual ii lipsește capacitatea de a executa programe de guvernare.  
      Nu vor realiza mare lucru pentru că există un decalaj major între 1. aspirațiile trecute în programul de guvernare sub formă de  obiective și 2. capabilitățile lor de a executa (prin angajați) pe acele obiective. Când 50% din angajați freacă menta = este o problemă.
      Hint: Nu au cum să dezvolte capabilitățile necesare dacă nu parcurg pașii de mai sus.

    • Doamna lili: Ne obosim prea mult pe tema aceasta.

      Dacă ar fi să calculăm cât am scris fiecare pe subiectul Metrorex și MT la toate articolele de pe G4Media, cred că ar fi cel puțin 20 de pagini de word, font Arial 10, numai în ultimele 7 zile, de fiecare. Eu cel puțin scriu tot de la mine, arareori citez (și atunci menționez sursa), deci este o investiție considerabilă de timp din partea mea. Soluțiile elegante sunt toate in comentariile articolelor anterioare.

      Ce vedem este absolut dezamăgitor: CA-ul METROREX S.A. subperformează într-o fușăreală de soluții banale venite cu încetinitorul (până și un student mediocru din anul II de ASE se mișcă mai repede),, mulți angajati pe pile nu lucrează,
      toți au salarii de la stat și nu performeaza suficient de bine ca să acopere nici macar 10% din costul cu salariul lor, ministrul nu lucrează în weekend și nu se strufocă pentru binele patriei cum o facem noi acum, își vede de familie
      ==> rezultă că noi exageram in mărinimia noastră si am făcut mai multe pentru stat decât transferă acești indivizi bani de la stat din salariile lor (cam nesimțite și fară rezultate) la x, y, amante, concubine și alea pe care le ut, care n-au făcut nimic pentru stat, care doar profită din toată povestea,
      plus cat se indoapă pilele, escortele și amantele/ amantii care’s direct angajati la stat si freacă menta pe bani mulți.

      O nesimțire! O redistribuire permanent mârlănească a banilor publici spre: corupți, leneși și profitori, o incorectitudine și furt care cerșesc o karma pe măsură asupra acestor mârlani care sunt conștienți că ceea ce fac nu este corect și nici moral si nici nu iau măsuri corective, mai ales când li se da mură în gură tot ce trebuie să facă!!!

      – Programul de guvernare este contractul semnat cu electoratul care i-a ales!

      – Electoratul i-a ales pentru că a fost convins de obiectivele și reformele pe care si le-au asumat in programul de guvernare.

      – x% din electorat s-a mai implicat inclusiv pro-bono (în timp ce ei erau plătiți) ca să crească probabilitatea ca anumite obiective din programul de guvernare sa fie atinse.
      => Dacă nu îndeplinesc obiectivele din programul de guvernare, le dăm cu el în cap!

      Jur că dacă am trăi în altfel de sisteme economice și structuri sociale,, 50% din taxele pe care le-am plătit și le voi plăti lunile viitoare le-aș vira înspre dvs și alti activiști care dedică timp prețios și skills-uri de valoare pentru țara asta pro-bono, decât înspre 50% din administrația publică angajată pe pile care freacă menta și nu produce nimic pentru țară și de care, iată, nu se atinge nicio guvernare!!!

    • @Diana Rd – respect!

  4. afara pilele, taiati salariile la sefime (unde nu merit), dati afara din personalul inutil (traducator etc)

  5. Pai ia sa vedem…
    Cate doi mecanici care conduc metroul. Unul (sau niciunul!) de ce nu se poate?
    O armata de plictisiti in haine de agenti de paza, care motaie prin trenuri sau pe peroane. La ce folosesc atatia bate-garduri?
    O armata de vanzatoare de cartele, care dubleaza automatele.
    Mai continui? Ia uite cati puteti „disponibiliza”.

    Apoi, salariile. Vanzatoarele alea de cartele au 5000 (cinci mii!) lei net. Pentru ca freaca telefoanele si, din cand in cand, mai vand cate-o cartela.
    Mai taie din ele, da-le…

    Si apropo de Metroflet si cartelele reincarcabile, care cartele, conform propriilor declaratii, ar fi trebuit puse in vanzare catre calatori „pana la sfarsitul primului trimestru”. Primul trimestru s-a terminat pe 31 martie, cartelele n-au aparut. Sunt inca „in teste” la studenti?
    Am intrebat una din vanzatoare, si m-a luat la sentiment, ca, vezi Doamne, cartelele reincarcabile COSTA (!!!!), pe cand alea de carton… nu (?), si ca, de fapt, nu stie cand vor fi puse in circulatie. De parca imi dadea cartela aia pe gratis…
    Mi s-a oprit in gat s-o intreb ce teste face Metrofletul pe niste cartele folosite deja pe tot mapamondul si chiar si la concurenta STB, si cum de la greve stiu toti unii de altii dar la calatori nimeni nu mai stie nimic.

    Cat despre „mirositorii de tunel” de mai sus…
    Bre fratilor, transportul public este, prin definitie, subventionat. Nu ai cum sa faci profit in domeniul ala, pentru ca-ti pierzi clientii.
    Ca sa faci profit la metrou, ar trebui sa cresti pretul calatoriei cam pe la etajul trei. La asa preturi, cei fara bani nu vor mai circula, iar cei cu bani vor lua masina personala. Asta inseamna ca Metroflet va da faliment.
    Da, mai poti creste un pic preturile, mai poti da afara pe unii grevisti, mai poti reduce din salariile unor directori… dar nu poti veni cu talambenia de „profit” pe servicii publice.

    Este oarecum echivalent cu a face profit in sanatate. Daca ai bani, te poti trata in spital, daca nu, mori mai incolo.

    • Prietene, transportul public este si taximetrul, trenul sau transportul aerian, de unde ideea ca e prin definitie subventionat? Ca ne-am invatat noi este altceva. Sa compari sistemul medical cu metroul e de rasul curcilor. Daca voiai sa spui serviciu public… apa, curentul, gunoiul… tot servicii publice si le platesti. De ce in alte tari metroul este profitabil si la noi nu? Conform Metrorex, doar 700k-800k bucuresteni fol. metroul deci cam 30% din bucuresteni. De ce trebuie sa plateasca restul de 70% gaurile lui Radoi? Sau mai rau, de ce sa plateasca ala din Iasi sau Timisoara?

    • @mazarica
      Asa nume.. Asa creieras. Pai ba dacă aia 700 800k o sa meargă și ei pe la suprafață o sa te dai cu capul de volan când o sa faci 2h de la unirii la Victoriei și o sa ți se scurgă putina materie cenușie pe care o ai. Și stai tu liniștit ca nu plătește nimic timișoreanul ptr bucurestean. București și Ilfov înseamnă 25 la suta din pibul României deci lăsați vrăjeala asta cu timișorenii și clujenii ca banii vin de la București spre provincie nu invers.

    • Mazariche: „Prietene, transportul public este si taximetrul, trenul sau transportul aerian, de unde ideea ca e prin definitie subventionat?”

      „Prietene”, taximetrul este un serviciu particular.
      Trenul si transportul aerian primesc subventii de te ia ameteala. Sau tu crezi ca studentii sau pensionarii sunt platiti de undeva, dintr-un fond separat, fara legatura cu bugetul? Asta la transportul terestru, ca la cel aerian te las pe tine sa gasesti subventiile acordate de tari companiilor nationale.

      Si mai lasa-ma cu timisoreanul care plateste transportul bucuresteanului.
      Ia explica-mi tu, daca o luam asa, de ce bucuresteanul trebuie sa plateasca autostrada Turda-Sebes, de exemplu. Ca banii pentru autostrada aia vin SI de la bucuresteni, si nu i-am auzit sa se planga de asa ceva.
      Dar tu ai voie sa te plangi, ca ai trei oua, nu?

      Deci. La buget contribuie toata lumea, iar banii se duc unde e nevoie de ei. Daca nu mai ai chef sa contribui la buget, spune asa si nu mai contribui, dar nici sa nu incepi sa urli ca nu ti se face autostrada cine stie pe unde sau ca transportul in comun capata pret de taximetru sau ca rosiile sunt mai scumpe decat daca ar fi fost crescute pe Luna. Ca doar din banii tai iti pot garanta ca nici sa treci strada n-ai fi in stare, dar propagi in nestire (sau voit, troll ce esti), ideile autonomuiste ale Moskvei si ale satelitului BudaPest.
      Aceleasi subventii le acorda chiar si UE, la un nivel mai mare. Ai auzit de POST, Programul Operational Sectorial Transport, de exemplu? Prin intermediul lui, UE da bani (subventioneaza) retele de transport pe teritoriul UE. Adica niste nemti/slovaci/italieni/etc fraieri, de exemplu, iti platesc tie autostrada. Dar tu nu vezi asta, ti se pare ca e dreptul tau sa primesti. In schimb observi ca platesti si tu, la randul tau catre altii. Si asta iti agita spiritul tau de troll moskovit…

      Sunt de acord ca Radoi ala e un mare mafiot tinut in brate de toti politicienii pana azi (sa vedem ce face ministrul Strula…), dar asta nu inseamna ca tu platesti pentru orice e in orasul ala. Sa stii ca si bucurestenii isi platesc taxele, si SI din taxele lor s-au mai facut lucrari in tara.
      Nu esti doar tu singurul care contribui la buget, Bilgheit de Rromania ce te crezi!

      „Prietene”…

  6. Soluția e simplă : concediați toți angajații si închideți metroul , eventual inundați toate galeriile , puteti să închideți si stb-ul oricum nu mai are lumea serviciu , merg mai mult goale .

    • Ce rețea bună și nouă de apă calda și căldură s-ar putea trage prin tunelurile METROREX! Chiar e genială închiderea Metroului și preluarea lui de către Termoenergetica!!

  7. Ceva micșorări trebuie făcute . Pe bune ??? 5000 sau mai mult o casiera ,. Pai o casiera la Market trage de produse ,greutăți și ia maxim 3000

  8. @Diana Rd: Diana, dincolo de comentariile noastre de pe forumuri, eu citesc ce spun analistii financiari: Reformele complexe promise au incetinit, coalitia nu mai vorbeste deloc de acele Reforme complexe promise in Programul de guvernare iar Presedintele Romaniei, foarte vocal pe subiect pana la alegerile din Decembrie 2020, a incetat si el sa mai vorbeasca depsre REFORMELE care urmau sa rada raul lasat de PeSeDe pe pamantul romanesc, parca s-a „retras” in palatul de la Cotroceni, e tot mai putin vizibil, ceva festivisme inutile in aceasta perioada!
    Ideea lor generala e: astfel de Reforme complexe DACA nu le incepi din primul an de guvenrare, NU exista nici o sansa sa poata fi finalizate in cein 4 ani de guvernare!
    Iar declaratiile lui Rares Bogdan si Vasilica Catu, cum ca „nu a existat vointa politica” pentru eliminarea Sporurilor(si nu numai!) ridica semene de intrebare ingrijoratoare cu privire la REFORMELE promise in Programul de guvernare…
    INTREBARE: Care sunt REFORMELE marete demarate si anuntate de aceasta coalitie in Anul 2021, cu SANSE de reusita!??!
    Sper ca G4media sa invite fiecare Minsitru la un interviu si cu Programul de guvernare in mana sa puna INTREBARI fiecarui Minsitru!!
    Niciodata un Minsitru NU e intrebat cu Programul de guvernare in mana!!
    Cand sunt invitati bat campiile, dar NIMIC concret din ce au PROMIS in acel Program VOTAT in Parlament, care e Contractul dintre alianta si votantii care le-au dat voturile!
    NU s-a schimbat nimic din acest pdv in 30 de ANI: nici un Minsitru sau politician nu e intrebat cu Programul de guvernare in mana, 1 data pe An invitat fiecare Minsitru la interviu!

  9. E exagerat sa numim reforme acest șir lung de tăieri

    • Nu cere nimeni sa taie, cerem sa IMPLEMENTEZE maretele reforme promise in Programul de guvernare, reforme care urmau sa EFICIENTIZEZE Companiile de stat aflate pe pierderi uriase de ani de zile, pierderi COMPENSATE an de an de la Bugetul de stat, sa Restructureze si sa Modernizeze+Digitalizeze Admisnitratia publica plina de clientela politica analfabeta si incompetenta, sa CONSTRUIASCA Autostrazile moderne promise, Spitalele moderne promise, Scolile si Gradinitele si Cresele moderne promise, etc!
      Sa ia Programul de guvernare VOTAT in Parlameent si sa BIFERE punct cu punct!
      Asta inseamna reforme!!
      Ce au PROMIS in acel Program de guvernare de 269 de pagini, l-ati citit?!
      Succes!!!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.