Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Ministerul Transporturilor propune continuarea Magistralei de metrou M6 până la Otopeni, un memorandum pentru deblocarea investiţiei urmând să fie prezentat premierului în foarte scurt timp, a anunţat secretarul de stat în ministerul de resort Ionel Scrioşteanu.
Invitat la B1 TV, Scrioşteanu a confirmat că s-au cheltuit pe studiile necesare Magistralei M6 aproape 130 de milioane de lei (după cum a arătat Economica.net aici) şi încă nu este niciun contract semnat. În plus, el a invocat necesitatea consolidării relaţiilor diplomatice cu Japonia de la care România a primit acum un deceniu un împrumut de peste 300 de milioane de euro pentru întreaga Magistrală M6 (anul acesta s-a aniversat şi împlinirea a 100 de ani de la stabilirea relaţiilor diplomatice româno-nipone).
Pentru continuarea metroului până la Aeroportul Otopeni, Scrioşteanu a argumentat că noua linie va deveni de fapt o diametrală Nord-Sud. „În această dimineaţă, am semnat ca propunere pentru Guvernul României, un memorandum prin care solicităm deblocarea proiectului şi continuarea metroului M6 aşa cum a fost gândit până la Otopeni. Îl prezentăm astăzi sau când va ieşi din circuitul de avizare. Vreau să dau câteva detalii, aşa este s-au cheltuit nişte bani dar linia nu o să fie doar între Gara de Nord şi Otopeni ci între Sudul Capitalei, Piaţa Progresu, intersecţie cu celelalte magistrale deci va fi o axă. Nu se va opri la Terminalul 1. Când construim şi noul Terminal va fi continuat şi va funcţiona ca legătură între cele două Terminale. Este decizia premierului, sper să fie de acord. Avem o relaţie cu Japonia şi trebuie s-o consolidăm”, a explicat Scrioşteanu.
Citește integral pe economedia.ro
Pai de ce sa ne ghidam dupa rentabilitatea economica…
Daca va pasa de relatia cu Japonia, in primul rind, va purtati cum trebuie cu Shinzo Abe, voi si tovarasii vostri de la PSD.
Sărac cu duhul ești cosmin. Voi usr auro adepții misa habar nu aveți ce e aceea rentabilitate economica.
Zdrulă ? Un analfabet !
Marș la spirală usr ist prost!
Le trec caile ferate prin Otopeni si cu banii cheltuiti doar pe hartiile de fezabilitate Otopeniul putea sa aiba deja peroane in Odai si pe linia de centura ambele cu sosire in 10 min in Gara de Nord si Basarab poate chiar direct in Pipera vs Podul CFR Baneasa. Daca era cineva care la poata si sa vrea in Primaria Otopeni cat si printre liberalii din Guvern. In loc De fantezii pentru Romania in 2050.
Contează jocurile imobiliare, nu restul Capitalei, îndeosebi subdezvoltarea Sudului.
Metroul se face pentru 20-30 de ani in viitor, nu pentru acum. Daca faci metroul vei avea si densitate de populatie. Bucurestiul se extinde.
Bravo. Si intretinerea pe astia 20 ani o platesti tu?
Drula cand a facut studiul de rentabilitate nu a zis sa nu se construiasca, a spus sa sunt alte zone, deja sufocate, unde metroul ar ajuta oamenii _azi_ si unde efortul bugetar pt exploatare ar fi mai mic – gen continuarea M4 catre Pantelimon.
Nu-i mai logic să te ocupi întâi de zonele unde ai deja densitate, decât cele unde poate vei avea in 20-30 de ani ?!
Nu fiți măi răi, nu vedeți că gândește guvernul pe termen lung? :))
e deja tren spre aeroport.
mai bine prelungesc magistrala Preciziei pana la Chiajna, nu ar trebui decat 2 statii
mai oportuna ar fi prelungirea magistralei 2, de la Pipera la aeroport.
@Dan Ai adus in discutie un aspect f important. O magistrala spre aeroport inceputa de la Chibrit (pe unde nu circula mai nimeni, trebuie sa schimbi 2-3 metrouri sa ajungi acolo), dublata de o linie de tren denota o lipsa absoluta de strategie. Daca proiectul curent nu e viabil, asta nu inseamna ca alte proiecte nu pot fi. Dar pentru „alte proiecte” nu avem nici macar un studiu, din pacate.
Acum ai o densitate uriasa in unele zone ale Bucurestiul. Acum, nu peste 20 de ani.
Investitiile trebuie facut cu prioritate, pe baza unor evaluari tehnice seci, nu dupa cai verzi pe pereti. Ochiometric, eu as zice ca M4 trebuie dus in Pantelimon. Daca ai resurse, poti trece la magistrala M7 – Bragadiru-Voluntari, care acopera Bucurestiul din sud-vest in nord-est, acoperind cartiere mari, extrem de dense, care nu au metrou (Rahova, Ferentari, Colentina, Lacul Tei)
Dar, repet, discutam vorbe. Totul trebuie sa reiasa din calcule. Politicienii romani sunt invatati sa ia decizii din burta, dupa cum le suna mai bine.
Bai , dar lasati-ma cu Drula asta . Auzi , ca Drula nu a zis sa nu se construiasca, sunteti fumatori de ierburi? Mai ginditi-va si la viitor! Si nea Nicu cind a facut metroul poate nu era rentabil pe toate liniile, si uite acum! Useristii se dovedesc acceasi oameni lipsiti de viziune, gata sa-ti demonstreze ca albul este de fapt negru. Eu as zice sa-i dam uitarii,oricum sunt morti. Citule, sa stii ca ai face greseala vietii sa-i mai bagi pe astia in seama. Faci cit poti pe guvern minoritar si cu asta basta. Se pot face destule la citi abni sunt acum
Ciocoii au ramas singuri pe CIOLAN, praduiesc la greu.
Totul pt ei, nimic pt oameni.
Oamenii sunt in Sud, in Nord sunt Ciocoii.
Ce-i aiureala asta cu consolidatului relațiilor cu Japonia?! Ăsta e criteriu pe baza căruia se decide dacă se face o investiție?
După Băneasa e o zonă cu densitate mică a populației, metroul va circula mai mult gol.
Trenul pentru aeroport e bun și se poate îmbunătăți prin repararea liniei, creșterea frecvenței, rame noi…
Mai bine s-ar ocupa să lege Drumul Taberei de Universitate, Piața Iancului.
E investitie publica, deci trebuie sa deserveasca publicul. Adica sa ofere acces la aeroporturi, la ambasada SUA etc… daca era vorba numai de profitabilitate atunci cel mai profitabil ar fi ca Statul sa nu ne mai ceara si impozite deloc. Nici spitalele nu sunt profitabile, deci dupa mintea lui Drula le-am putea inchide.
Ba da esti P R A F, ai teren de vandut in zona ?!?
Spitalul nu e profitabil DAR E UTIL.
Care e utilitatea metroului in Otopeni in comparatie cu utilitatea metroului in alte zone MULT MAI DENSE.
La aeroport ai transport in comun.
Dupa ce facem toate metrourile cu adevarat utile venim si la tine acasa sa-ti facem statie de metrou la poarta pana atunci avem mii de oamenii in sute de blocuri care nu au metrou.
Te pup Ciocoiule 😉 hai PNL!!!
Zici Drulă și tragi apa.
Radoi se bucura pentru ca se vor mai angaja o mie de oameni sa aiba grija de un metrou gol. #PNL dezvolta Romanika #hai_cu_subventia 😂
Indiferent ce a spus Drula, mi se pare normal ca o metropola sa aiba legatura cu aeroportul iar ce s-a facut prin CFR este o gluma.
Nu e chiar deloc o gluma. Daca ajungi in gara de la Otopeni legat la ochi nici prin cap nu iti trece ca te afli in Romania. In schimb sunt foarte putini calatori pe ruta asta, desi trenurile merg bine si sunt punctuale. Daca ar exista trafic mai mare, ar fi fezabil sa puna trenuri din 20 in 20 de minute, nu la 40 de minute. Daca Drula spune ca nu e fezabil financiar, atunci probabil chiar nu este. In schimb ruta Pantelimon – Eroilor chiar ar ajuta cateva cartiere bune.
Si ca sa completez, si la Viena tot cu trenul pleci de la Aeroport. Nu mai zic ca probabil 50% din suprafata totala metroul merge pe la suprafata.
Sa ascultam ce a zis Drula. Mie mi se pare de bun simt. Cand nu te scalzi in bani, trebuie sa iti alegi prioritatile.
„Se pune problema daca aceasta investitie de 700 de milioane de euro (linie de metrou pana la Otopeni – n.r.) este utila in aceasta forma, mai ales ca Bucurestiul are mare nevoie de alte linii de metrou. E vorba de linia M5 care traverseaza de la est la vest Bucurestiul, apoi continuarea spre sud a liniilor 4, chiar si pe linia M7 din Colentina pana in Rahova.
Toate acestea sunt linii necesare care unesc cartiere cu densitate de oameni. Densitatea zonei de la (statia, n.r.) Tokyo pana la Aeroportul Otopeni este cea mai mica din Bucuresti. Sunt paduri acolo. Toate acestea ridica semne de intrebare asupra fezabilitatii. O linie de metrou nu costa doar constructia, costa operarea foarte mult.
Linia deschisa in Drumul Taberei ne costa 175 de milioane (de lei – n.r.) pe an. Recuperam 25 de milioane din bilete, deci 150 de milioane este subventie. Cred ca trebuie sa investim cu cap. Expertii Bancii Europene de Investitie ne ajuta sa investim cu cap. In ceea ce priveste Clujul, in PNRR in discutiile actuale, sunt prevazute 300 de milioane de euro si alte 300 de milioane de euro pentru Bucuresti”.
O plecat Drula, rasar iar, ca ciupercile dupa ploaie, doar Citi si Boci.
Si subventiile le vor plati in continuare toti. Hai sa imprumutam iar bani, sa facem metrou prin boscheti. Ma uit la harta.
Sa nu se supere Japonia. Ca platim noi imprumutul, ce conteaza? Romanii nu se supara, ei sunt mai prosti. Dar care e disperarea cu statiile astea? Ceva interese imobiliare?
Cat despre gluma de la Cluj? Sa fim seriosi! Aia’s deja bani pierduti din PNRR.
Titlul articolului ar putea sa fie altul: „Ca urmare a cotizatiei la partid a rechinilor imobiliari, interesati de cresterea valorii terenurilor din nordul Capitalei, Ministerul Transporturilor propune…”
Dar tu ai creier de guvide.
E vreun teren ieftin in Bucuresti?
Indiferent daca se face pana la Mall sau pana la aeroport plecati frate de la Aviatorilor sau Victoriei, ce aberatia aia cu plecat de la 1 Mai sau Basarab, nu o sa foloseasca nimeni, o sa fie mai ok sa iei STB.
Exista deja un tren care face legatura intre Aeroport si Gara de Nord.
Era mai bine daca de la Piata Montreal continua spre sud la arc si apoi la Piata Victoriei.
Ba astronautilor …un oras modern are.metrou la aeroport ,elimina traficul ,trenul este 0 ni se interswcteaza cu nici un metrou decat la.gara de nord ….
Gandire de roman neaos, care nu-si da curu jos din masina: „trenul este 0”
Vezi solutie data de Dan mai sus, se poate face linie de metrou catre aeroport continuand de la statia Pipera. Traseul ar fi 90% prin zona neconstruita si deci nu trebuiesc platite despagubiri. Cu buget limitat se pot face multe, trebuie doar sa vrei.
In munchen am fost cu trenul la aeroport, deci sa inteleg ca nu e oras modern? Mai aveau si parcari supra etajate in statii. Singura diferenta de bucuresti e ca erau vreo 3-4 statii comune metrou tren.
Ati vazut ce trafic este pe DN1, indiferent de ora in ambele sensuri?
In prezent DN este blocat de la 8 la 10 si de la 15 la 19 bara la bara, accidente sunt in fiecare zi…
Stiti cat se construieste in Corbeanca si Balotesti? Nu e mai simplu sa faci parcare mare si sa vina navetistii cu metroul in centru? Asa e in toata lumea, si nu inventam noi nimic!
Nu e vorba numai de pasageri, pentru ca multi vor contimua sa vina cu masinile, mai ales cei cqre au bagaje mari sau cei din provincie.
Este vorba de navetistii din comunele limitrofe!
În sfârșit o opinie clară și corectă. Numai gigi gică diana contra pe aici , să se facă dracului o dată indiferent pe unde numai să înceapă lucrările ca de 30 de ani nu se face nimic .
Bai , dar lasati-ma cu Drula asta . Auzi , ca Drula nu a zis sa nu se construiasca, sunteti fumatori de ierburi? Mai ginditi-va si la viitor! Si nea Nicu cind a facut metroul poate nu era rentabil pe toate liniile, si uite acum! Useristii se dovedesc acceasi oameni lipsiti de viziune, gata sa-ti demonstreze ca albul este de fapt negru. Eu as zice sa-i dam uitarii,oricum sunt morti. Citule, sa stii ca ai face greseala vietii sa-i mai bagi pe astia in seama. Faci cit poti pe guvern minoritar si cu asta basta. Se pot face destule la citi abni sunt acum
1. Din partea mea poate sa va faca Citu metrou la fiecare scara de bloc. Dar nu ma pune pe mine de la Cuca Macai, sa suport costurile de mentenanta pentru tichia de margaritar. Pe acelasi principiu, hai sa facem metrou in toata tara, pentru fiecare comuna de 20000-30000 de locuitori, nu?
Sa fim seriosi, exista metrou in multe alte zone, dar smardoii si bizonii din trafic tot nu renunta la masina personala. Se vede asta in traficul din Bucuresti.
2. Asta nu se face din bani existenti. Ne imprumutam iar, ca prostii, sa platim un moft, in timp ce exista multe alte prioritati.
3. Drula zice ca „se pune problema utilitatii acestei magistrale, deoarece in forma in care a fost proiectata nu face legatura cu viitorul terminal al aeroportului”. Asta imi aduce aminte de proiectele cu partii de schi si telegondole de la Cucuietii de Munte, construite in zone pustii, tunurile de zeci de milioane de euro date de Elena Udrea.
4. Citu si-a tot aratat nemultumirea pentru ca nu a vazut planuri de reforma si de reducere a cheltuielilor la CFR, metrou, aeroport. Sa-ti traduc din Citzeasca. Vrea sa le falimenteze si sa le vanda pe toate la preturi de nimic. Costica, de ce joci rolul de aplaudac pentru caricaturile astea de Citi si Boci, mai Costica?