G4Media.ro

Mecanicul de tren acuzat că a produs accidentul feroviar de la Roșiorii…

Foto: Captură Știrile TVR

Mecanicul de tren acuzat că a produs accidentul feroviar de la Roșiorii de Vede a fost plasat sub control judiciar de procurori, după ce inițial a fost reținut de polițiști

Mecanicul de tren acuzat că a produs accidentul feroviar de la Roșiorii de Vede a fost plasat sub control judiciar de procurori, după ce inițial a fost reținut de polițiști, au declarat pentru G4Media.ro surse judiciare.

”La data de 16.03.2023, fiind în continuarea cercetărilor în dosarul penal privind accidentul feroviar, din data de 13.03.2023, din stația Roșiori Nord, polițiștii din cadrul Biroului județean Poliție Transporturi Teleorman au dispus reținerea mecanicului de locomotivă al unui tren, pentru 24 de ore.

Acesta a fost prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Roșiori de Vede, cu propunere de punere în mișcare a acțiunii penale, procurorul dispunând măsura preventivă a controlului judiciar, pentru 60 zile”, se arată într-un comunicat al Poliției.

Patru persoane au ajuns la spital luni dimineaţa după ce un tren a frânat de urgenţă pe traseu la Roşiorii de Vede (Teleorman). Conform ISU Teleorman, 12 persoane au fost rănite, din care opt au primit îngrijiri la locul incidentului şi patru au fost transportate la spital.

În urma coliziunii dintre trenul de marfă și trenul de persoane, mai multe mașini Ford transportate de mărfar au căzut pe linia de cale ferată.

Laurenţiu Dumitru, director al Agenţiei de investigare feroviare române (AGIFER), a declarat luni la Digi 24 că ”fără nicio discuţie, a fost o ajungere din urmă şi o tamponare violentă”.

”Un tren de călători, 1822, care circula pe distanţa Arad-Bucureşti Nord, a ajuns din urmă un tren de marfă al operatorului DP Cargo, care era încărcat cu autoturisme Ford, în urma acestei ajungeri din urmă şi tamponări violente fiind deraiate ultimele trei vagoane din trenul de marfă. Ceea ce putem să vă spunem este că a existat un semnal care indica roşu – oprire – şi a fost depăşit, ajungându-se un alt tren din urmă”, a declarat, luni, la Digi 24, Laurenţiu Dumitru, director al Agenţiei de investigare feroviare române (AGIFER) , referindu-se la accidentul din judeţul Teleorman.

Potrivit acestuia, ”fără nicio discuţie, a fost o ajungere din urmă şi o tamponare violentă”.

Agifer cercetează incidentul şi urmează a stabili cauzele şi mecanismul de producere. Potrivit lui Laurenţiu Dumitru expertizele care vor fi realizate în cadrul cercetării ar putea contrazice orice detaliu iniţial, iar antepronunţarea este exclusă.

Potrivit primelor informații, trenul de călători a frânat când a fost activat semnalul de oprire, care urmare a deraierii trenului mărfar aflat în fața sa, dar frânarea nu a fost totală, așa că între cele două trenuri a existat un impact.

Inițial, informațiile despre incident au fost neclare, nici macar comunicatele de la CFR Infrastructură și CFR Călători nu precizau nimic despre un impact intre cele doua garnituri, potrivit TVR.

Aproximativ 280 de oameni erau în trenul de călători. Aceştia au fost transportaţi cu microbuzele până la gară, iar apoi au fost preluați de un alt tren de călători pentru a ajunge la Bucureşti.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...