G4Media.ro

”Marketingul verde”, luat la verificări: Patru din zece site-uri susțin că oferă…

Sursa Foto: Unsplash.com/ Autor: Dan Cristian Pădureț

”Marketingul verde”, luat la verificări: Patru din zece site-uri susțin că oferă produse eco și bio, dar par să folosească tactici înșelătoare

Patru din 10 site-uri web folosesc tactici înşelătoare de „marketing verde”, adică susţin că oferă produse „eco” şi „bio”, deşi nu pot dovedi acest lucru, arată o anchetă a unei organizaţii internaţionale pentru protecţia consumatorilor (ICPEN).

ICPEN a analizat aproape 500 de site-uri web care promovează produse şi servicii într-o gamă largă de sectoare, inclusiv produse alimentare, haine şi produse cosmetice, scrie Adevărul.ro

Instituţia a constatat că patru din 10 dintre aceste site-uri web par să folosească tactici care ar putea fi considerate înşelătoare.

Acestea au inclus: afirmaţii vagi şi limbaj neclar, inclusiv termeni precum „eco” sau „durabil” sau trimitere la „produse naturale” fără explicaţii adecvate sau dovezi ale afirmaţiilor, omiterea anumitor informaţii, cum ar fi nivelurile de poluare ale unui produs, ca să pară mai ecologice.

Andrea Coscelli, director executiv al Autorităţii Regionale a Concurenţei şi Pieţelor din Marea Britanie, care a condus această investigaţie, a declarat: „Prea multe site-uri web par să promoveze afirmaţii înşelătoare către consumatori, ceea ce înseamnă că companiile care oferă produse cu un adevărat beneficiu de mediu nu primesc clienţii pe care îi merită. Oamenii ar trebui să poată alege cu uşurinţă între acele companii care fac ceea ce trebuie pentru mediu şi cele care nu fac acest lucru”.

„Greenwashing” sau „marketing verde” este atunci când o companie sau o organizaţie cheltuieşte mai mult timp şi bani pentru a se promova drept fiind ecologică, decât pentru a minimiza impactul său asupra mediului. Este un truc publicitar înşelător destinat să inducă în eroare consumatorii care preferă să cumpere bunuri şi servicii de la mărci ecologice.

Potrivit Comisiei Europene, „marketingul verde” a crescut pe măsură ce consumatorii caută din ce în ce mai mult să cumpere produse ecologice.

Citește integral pe Adevărul.ro

Sursa Foto: Unsplash.com/ Autor: Dan Cristian Pădureț

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Aha, v-ati trezit?
    Oare numai 4 din 10?

  2. Mă speriasem ca ANPC a inceput sa testeze in laboratoarele noastre 100% românești acreditate de BRML, RENAR… oare caratele noastre la AUR sunt de 18 sau 1.8?

    • Te-ai speriat degeaba.
      În România, aceste certificate de produs bio de acorda greu, după un proces bine pus la punct și verificări temeinice.
      Sper sa nu ma înșel, dar este un reportaj despre asta pe canalul de YouTube al celor de la YouTube.

  3. De-aia mulți bolnavi, mulți morți,multe spitale, multă cheltuială!s-a și zis:cine mănâncă plasticuri,euro,samd, evoluează.traieste,cine nu le duce , crapă, că și-asa suntem prea mulți!