G4Media.ro

Marile orașe scapă de dependența de guvern pentru dezvoltarea marilor proiecte: municipiile…

Sursa Foto: Facebook/ Gabriela Firea

Marile orașe scapă de dependența de guvern pentru dezvoltarea marilor proiecte: municipiile își pot construi singure centura ocolitoare și rețelele de trenuri urbane cu fonduri UE

Municipiile reședință de județ își pot face singure proiectele finanțate din fonduri europene pentru construcția de centuri ocolitoare, trenuri urbane și rețele edilitare comune cu comunele limitrofe, fără a mai depinde de guvern.

Până acum, centurile ocolitoare ale orașelor erau construite de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), controlată de Ministerul Transporturilor și cunoscută pentru lipsa de eficiență în gestionarea proiectelor. Autoritățile locale au cerut constant să aibă dreptul de a derula aceste proiecte din fonduri proprii și fonduri europene, dat fiind că primarii și șefii de consilii județene sunt reprezentanții cu cea mai mare legitimitate în comunitățile locale.

Centurile ocolitoare și rețelele de trenuri urbane (care până acum depindeau de CFR) sunt proiecte care contribuie decisiv atât la dezvoltarea economică a comunităților, cât și la scăderea gradului de poluare în marile aglomerații urbane.

Decizia a fost luată tocmai de executiv, printr-o ordonanță de urgență adoptată în ședința de luni, care extinde măsurile de descentralizare și la exercițiul financiar 2021-2027 al Uniunii Europene.

Iată cele patru tipuri de proiecte pe care muncipiile le pot dezvolta singure din fonduri europene, fără a mai depinde de guvern:

1) dezvoltarea în parteneriat cu comunele limitrofe localităților urbane de proiecte de mobilitate urbană pe bază de acord de parteneriat, dacă acestea sunt prevăzute ca proiecte în cadrul Planurilor de Mobilitate pentru Dezvoltare Urbană și sunt cuprinse în ZUF;

2) dezvoltarea și implementarea de proiecte de infrastructură rutieră care privesc variantele ocolitoare la nivel de municipiu reședință de județ și/sau conectivitatea la rețeaua de transport transeuropeană TEN-T Centrală/Globală;

3) dezvoltarea de proiecte de transport cu trenul metropolitan sau trenul urban după caz pentru a susține serviciul public de transport în comun de călători, pentru a crește accesibilitatea populației la serviciul public de transport precum și pentru a susține dezvoltarea urbană în municipiile reședință de județ;

4) dezvoltarea infrastructurii edilitare pentru comunele limitrofe respectiv a rețelelor de apă-canalizare, rețelelor de drumuri, rețelelor de distribuție a gazelor naturale precum și altor categorii de proiecte de infrastructură pentru a stimula locuirea în localitățile limitrofe ca soluții pentru dezvoltarea coerentă a localităților urbane cu statut de municipiu reședință de județ.

Marile orașe reședință de județ pot atrage fonduri europene pentru aceste proiecte în programele operaționale regionale, programul operațional transport sau programul operațional dezvoltare durabilă.

Foto: Muncitori pe șantierul unei șosele de centură / PMB

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

9 comentarii

  1. Bun, acum trebuie doar sa nu mai votati cu hoti.

  2. Foarte bine in teorie, dar parca tot mai bun e un penedeleu’ cu dedicatie de la mai-marii de la capitala :))

  3. Se știe de cel puțin 10-15 ani că aici e o mare problema, că e nevoie de descentralizare, că CNAIR-ul e corupt și incompetent. Îți pui întrebarea dacă guvernanții care s-au perindat sunt idioți sau ticăloși. Sunt ticăloși în primul rând, ticăloși!!!

  4. Coruptia si incultura au transformat municipiile in favele braziliene.

  5. Vedeti, treburile bine facute se produc dupa o perioada buna de cugetare, la noi cam 30 de ani.
    Oricum, pentru cei care zic ca pnl=psd aici au dovada unei deosebiri esentiale: desi ambele partide sint pline de hoti si incompetenti, psd face tot ce poate pentru a opri sau incetini dezvoltarea si modernizarea tarii (fiind reprezentantii vechii Romanii noul inseamna moartea lor, ceea ce se va si intimpla) in timp ce pnl e mai la zi cu obiceiurile lumii.
    Dupa eliminarea psd-ului urmatoarea lupta se va da pentru curatarea (sau eliminarea daca nu merge curatarea) pnl-ului.
    Pas cu pas, cum zice un clasic in viata.

    • Edilii PNL n-au scrupule, acoperiti de PSD via SS comit cele mai criminale fapte penale. Pas cu pas, dupa ce i-a intrat un notar la facultate isi asterne patul sa aiba liniste cand se va intoarce.

    • Emil, ai vreo dovada? Nu zic ca nu e asa, dar ai dovezi de fapte penale criminale? Sau numai suflii in trompeta

    • Procurorii SS, Orban si Iohannis va pot confirma cata vreme s-au implicat cu martori in ”curatarea” faptelor criminale.

    • SS prin Gheorghe Stan.