Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Magistrala de metrou din cartierul Drumul Taberei nu reuşeşte să depăşească borna simbolică de 10.000 de călători pe zi nici măcar la un an de la inaugurare, datele oficiale transmise de Metrorex la solicitarea Economedia arătând o medie de 8.593 de validări/zi în iulie şi 7.399/zi în august.
Chiar dacă ultimele două luni au fost de vară fiind şi perioadă de concedii, singura magistrală de metrou construită după Revoluţie transportă surprizător de puţini călători faţă de capacitatea proiectată şi, evident faţă de aşteptări, mai ales după cei cinci ani de întârziere de la termenul iniţial de finalizare. (O medie de 8.000 de validări pe zi se înregistra pe M5 şi în lunile de primăvară, deci vara nu schimbă semnificativ valorile medii de trafic).
Până la pandemia COVID-19, metroul transporta zilnic peste 600.000 de călători, dar acum, traficul s-a redus la jumătate. Din cele cinci magistrale, cea mai circulată este M1 – M3 cu 114.967 călători luna trecută, respectiv M2 Berceni – Pipera cu 71.083, cifre în uşoară scădere faţă de iulie, fiind perioadă de vârf a sezonului estival.
Citește integral pe economedia.ro
Asadar bani aruncati de Drula.
Bine Andrei, vezi c intre timp „s-a sunat” si te asteapta dna invatatoare in bancuta. Fugi repejor ca risti sa ramai iar repetent. Cum ai patit si in ultimii 30 de ani.
Andrei e cel mai probabil un domn platit sa stea acasa si sa faca postari de astea. Magistrala aia e inaugurata in Septembrie 2020 si s-a lucrat la ea cred ca de 10 ani…
Pai parca Drula a ajuns ministru la cateva luni dupa inaugurarea magistralei de catre Fikus si pe-ne-le. Erau disperati sa taie cateva pamblici inainte de alegeri. 🤣
Magistrala asta a fost pornita probabil pe vremea pdl-ului. Daca va amintiti, pontanacul i-a tras presul financiar de sub picioare. Ar fi buna daca ar fi toata, pana la capatul Pantelimonului. Pana atunci insa, toti de pe-aici vom iesi la pensie.
Bani aruncati cu adevarat sunt la M6. Si tot asa si pentru trenul acela cu sub 1000 calatori pe zi pana la Otopeni.
Si parca Drulaul s-a opus sa fie risipiti banii pe M6.
Mai bine se arunca și Durulă după acei bani, de pe peron pe șine.
mai bine va arunca pe voi, trollii. ar face un bine societatii.
Metrou trebuia să se ducă până în cartier latin ,până la eroilor e inutil
Așadar mitocānie româneascā, meltenii stând în continuare în ambuteiaje uriașe, în drum spre cotețele lor din periferie și / sau mall-uri
1) In primul rand nu este o „magistrala”. Vom compara traficul cu alte magistrale atunci cand va fi gata cap-coada, adica atunci cand va ajunge la Pantelimon (via Universitate / Iancului). Pana atunci, este doar un racord, un „ciot”.
2) De ce se compara cu M2, care este cea mai aglomerata?! Sa se compare cu M3, sau M1..
3) Luati in calcul pandemia.
Asadar, articolul este tendentios.
Daca vreti sa fiti utili, faceti presiuni mediatice ca magistrala sa continue dincolo de Eroilor.
Mai bine era comparat cu M4, numar de statii similare, interval de trenuri similar și etc… asa ar fii trebuit!
M4 e peste M5 ca trafic, vedeti stirea din aprilie de pe G4M.
M4 a fost multi ani la rand pustie, a inceput sa aiba trafic abia dupa ce au trecut de piata Chibrit.
Este devreme sa facem comparatii, in context de pandemie, articolul este clar tendentios, presa de scandal afiliata evropenilor globalisti.
Asta este si opinia mea. Sa iau metroul si sa schimb de 2 ori este peste mână , când puteau face linia măcar până la Universitate! Metroul este util, dar va fi folosit mai des când va fi finalizat, adică va lega vestul capitalei de est.
Acest tronson de metro a fost extrem de dorit si de asteptat de toti bucurestenii din acea zona. Ca a durat mult mai mult decat ar fi trebuit este o alta poveste, dar totusi interesant de ce nu exista tranzit. Cumva sa fie faptul ca sunt multe persoane in acea zona care lucreaza de acasa? Sau datorita faptului ca legatura cu centrul sau cu zona de nord a capitalei unde sunt multe sedii de firme sa determine locuitorii din zona sa isi caute servicii mai aproape de casa?
Este acelasi lucru cu A3 de la Bucuresti – Ploiesti. A fost astepta si dorit, dar DN1 este in continuare la fel de folosit ca si inainte.
exista tranzit, prostii astia nu au mers cu el deloc. eu merg zilnic. azi era super aglomerat. de cand au inceput scolile e aglomerat. am prieteni care nu merg cu el si mi-au explicat ca e din cauza ca nu se duce decat pana la eroilor.
da, la fel ca si autostrada aia care insa are alte probleme. aia lungeste drumul cu 15-20km la cat de rasucita e si cum pe dn1 oricum se circula bine, practic autostrada aia nu e mare scula. daca insa avea continuare….se schimbau radical lucrurile.
A si ar trebuii sa ne inghesuim pe M5 ca in M1 ? ca asa e normal ?
da, unii au logica asta ca trebuie sa stai ca sardelele ca altfel nu e eficient. de parca ar mai fi undeva asa. la orele de varf e destul de plin.
Comparați mere cu pere. Magistrala 1 e circulară, trece prin (aproape tot Bucureștiul). M2 e diagonală Nord-Sud, cu Pipera unde sunt concentrate toate birourile.
Să vedem mai bine comparația cu magistrala 4, spre Bucureștii Noi. Pe aia de ce nu o puneți?
PS: La urma urmelor, care-i problema că sunt doar 10 000? Vreți s-o desființați? :)))))
Marea problema cu m5-ul este intervalul de trenuri, la 10 minute in statiile normale și 20 la capetele Raul Doamnei și Ialomitei, ar trebuii sa dubleze nr de trenuri casa ajunga la 5-10 minute respectiv și ca lumea sa inceapa sa îl foloseasca inlocul lui 168/368
Aceasta magistrala a fost inept gandita: are statii dese, cu distante mici intre ele, si merge doar pana la Raul Doamnei. Ar fi trebuit ca statiile sa fie mai rare si sa ajunga mai departe, pana in Cartierul Latin.
Au facut metroul intentionat in favoarea dezvoltatorilor imobiliari, care aveau nevoie de statie la 2 minute de bloc ca sa creasca artificial pretul apartamentelor din zona.
Sa nu dezvoltam niciodata infrastructura pentru ca beneficiaza dezvoltatorii imobiliari. Gandire pluserista.
Subhash-ule, Cartierul Latin este pe undeva prin prelungirea Ghencea, pe langa Bragadiru. Cam exact ce-ai zis si tu, dar tu ai vrut sa fii subhash si-ai luat-o pe aratura.
Prelungirea Ghencea este sufocata de trafic. Un metrou i-ar fi fost mana cereasca, dar deh, de unde cap la pontaci?
Cat despre dezolatorii imobiliari… poate comentatorul „carmen intai” ne poate spune si ce megaproiecte imobiliare au aparut la Romancierilor, de exemplu…
Dar nah… comentarii de dragul de a comenta.
Metroul este plin chiar si la ore precum 11. Statistica este deformata de faptul ca la intoarcere 99 % din calatori vin din statia Eroilor 1, deci au validat cardul pe alte magistrale anterior si schimba la Eroilor 1 catre Eroilor 2 si M 5.
e simplu. m5 e inca o legenda, multi nu cred ca e adevarata. d-aia n-are calatori
Poate lumea crede ca gurile de metrou sunt de fapt intrari la veceuri publice… din cauza „frumusetii specifice” si sefii cu pixul care „se pricep” la „archetectura”
Și ce? Vine plusereul s-o dinamiteze ca se irosește banul public?
Slugă tristă! 😏
Alo, voi nu știți că AUDI-urile și BMW-urile nerulate zi de zi pot rugini, chit că au tabla galvanizată și chit in aripi de cea mai bună calitate ?!
:)))))
Deci este mai mult decat clar ca in alte orase din Romania nu exista logica pentru necesitatea de metrou. Dar cum ziceam si in alte postari, metroul poate vindeca frustrari mari de tot si te poate aduce in randul lumii – dupa mintea unora!
drumul taberei are transport bun si la suprafata. transport electric care poate reduce poluarea si tot e un avantaj.
Stația Pipera a fost goală vreme de 30 ani, până s-a dezvoltat zona. Să avem răbdare deci
Păi dacă are țăranii mașine da ce să meargă cu metroul?Ei e fințe superioare,are protecție,are intimitate,ce daca poluează și șade cu orele in ambuteiaje,are masine?Are!
Nu se spune „pamblica” si „trebuii”! Ce se intampla, nu mai scriu pe aici oameni cu bacalaureat?
Nu vad niciodata sa intre cineva la acel metrou. Nu am mers niciodata cu el pentru ca duce doar pana la Eroilor si ar mai trebui sa schimb de 2 ori pana la Pipera. Sa-l duca pana la Universitate si traficul va creste. Atentie ca la parc inca se lucreaza si cred ca or sa mai lucreze vreo 2 ani. Traficul de suprafata a fost si este dereglat de mai bine de 10 ani.
Stații cam la 800 de metri distanță! Bătaie de joc și risipă, normal că a durat o veșnicie să o facă! Ieși din metrou și deja vezi stația cealaltă la suprafață! Nici nu pleacă bine din stație și se și oprește. Plus că pentru ultimele două stații trebuie să iei trenuri diferite!