G4Media.ro

Luxemburgul refuză să găzduiască versiunea germană a canalului rusesc Russia Today

sursa foto: Pixabay

Luxemburgul refuză să găzduiască versiunea germană a canalului rusesc Russia Today

Luxemburgul a refuzat să acorde licenţă canalului de televiziune rusesc RT (Russia Today) care ceruse aprobarea să difuzeze emisiuni în limba germană din această ţară, au anunţat autorităţile luxemburgheze, citate de AFP, relatează Agerpres.

„Serviciul pentru media, comunicaţii şi domeniul digital a apreciat că Luxemburgul nu are jurisdicţia competentă pentru ‘RT în limba germană’ întrucât criteriile tehnice nu sunt îndeplinite”, potrivit unui comunicat publicat sâmbătă de biroul premierului luxemburghez Xavier Bettel.

„Deoarece difuzorul dispune de un birou în Germania, unde se află o parte semnificativă a salariaţilor implicaţi în producerea serviciilor audiovizuale, ‘RT în limba germană’ trebuie să fie plasată sub jurisdicţia Republicii Federale Germane”, conform documentului.

Canalul RT, plasat sub controlul direct al Kremlinului, a cerut Luxemburgului licenţa de difuzare prin satelit în iunie, cu scopul de a ocoli legislaţia germană care interzice acordarea unei licenţe audiovizuale presei străine deţinută de un stat.

„Guvernul luxemburghez dispune de o anumită latitudine pentru a refuza o cerere. El a ales să considere că nu este competent teritorial în măsura în care ansamblul mijloacelor RT sunt la Berlin”, a declarat preşedintele autorităţii independente audiovizuale a Marelui Ducat, Thierry Hoscheit, intervievat de AFP.

RT a indicat într-un comunicat că a primit răspunsul autorităţilor luxemburgheze şi că avocaţii săi „examinează scrisoarea pentru a decide demersuri viitoare” de întreprins.

RT, care emite şi în limbile engleză, franceză şi spaniolă, este considerat ca făcând parte din eforturile de propagandă desfăşurate de Kremlin pe plan internaţional.

sursa foto: Pixabay

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

5 comentarii

  1. da, chiar e dupa ei. dupa luxemburghezi adica. daca nu vor sa le dea licenta, nu le dau si gata. ia uite frate, ca rusii le-ar fi dat licenta luxemburghezilor chit ca nu faceau propaganda. ce tupeu pe ei!

  2. In afara de vant, cam orice alt fel de materie prima necesara Germaniei pentru producerea de energie vine de afara. Nici Hitler, nici Merkeloaia nu au dat Rusiei carbunele, gazul, petrolul si uraniul ruse.

  3. Chestiile astea merg pe reciprocitate.
    Probabil ca televiziuni occidentale vor trage oblonul in Rusia, ca raspuns la interdictia privind RT sa nu (mai) transmita in Occident.
    Ziarista BBC va pleca din Rusia pt ca anterior englezii au refuzat ziaristi rusi in Anglia.
    Culmea ca ambele parti se acuza reciproc.
    Presa onesta si independenta nu mai exista nici in Germania, nici in Anglia si nici in Luxemburg: doar soldatei de partid si de servicii.

  4. Felicitări Luxemburg !

  5. asa si trebuie. drepturile vin cu responsabilitati si nu li se cuvin implicit decat cetatenilor de drept, nu si entitatilor din state care nu acorda aceleasi drepturi sau privilegii precum RT asteapta in Europa.