G4Media.ro

Lucian Bode, ministrul Transporturilor: Câte 65 milioane euro pentru TAROM și Blue…

Lucian Bode, ministrul Transporturilor: Câte 65 milioane euro pentru TAROM și Blue Air, puternic afectate de pandemia cu COVID-19

Autoritățile de la București au demarat discuțiile cu Comisia Europeană pentru a putea aloca un sprijin financiar în valoare de circa 130 de milioane de euro companiilor aeriene românești TAROM și Blue Air, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Bode, într-o intervenție la postul de televiziune Realitatea Plus. Ambele companii au fost puternic afectate de criza declanșată de pandemia cu noul coronavirus, în condițiile în care multe dintre zboruri au fost suspendate.

„Traficul aerian la nivelul european a scăzut cu 90% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Pentru România scăderea este de aproape 94%. Dramatic”, a spus mininistrul Transporturilor, Lucian Bode.

Și România a decis să renunțe temporar la zborurile către Germania, Italia, Spania, Marea Britanie, Irlanda, Belgia dar și alte state unde s-au înregistat numeroase cazuri de îmbolnăvire cu noul coronavirus, SARS-CoV-2, dar și zborurile interne.

„Pentru companiile aeriene dacă mai așteptăm să treacă și următoarele 30 de zile în care vom avea starea de urgență va fi foarte târziu. De aceea noi am demarat discuțiile cu Comisia Europeană. Vom solicita un ajutor pentru compensarea efectelor pandemiei. Noi vorbim de aproximativ 65 de milioane de euro pentru fiecare companie, deci undeva la 130 de milioane de euro ar fi necesare pentru a salva cele două companii: TAROM și Blue Air (…) Noi am făcut o notă comună către Consiliul Concurenței, pentru că prin ei facem aceste demersuri către Comisia Europeană”, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Potrivit acestuia, în paralel se negociază cu firmele de la care TAROM a închiriat în leasing operațional aeronave, pentru a amâna plata unor rate.

„Suntem în discuții cu furnizorii să regândim aceste contracte de leasing, atât cele cu Boeing, cât și cu ATR. Negociem amânarea acestor rate”, a adăugat șeful de la Transporturi. În plus, Lucian Bode spune că nu exclude ca o parte dintre angajații TAROM să intre în șomaj tehnic în perioada următoare. „Așa cum arată lucrurile astăzi, nu cred că acest lucru poate fi evitat”, a precizat ministrul Transporturilor.

Situația TAROM era una dificilă și înainte de criza declanșată de pandemia declanșată de COVID-19. Ultimul an cu profit pentru compania aeriană, la care statul român prin Ministerul Transporturilor deține peste 97% din acțiuni, a fost 2007.

Comisia Europeană acceptase în februarie ca statul român să acorde TAROM un împrumut temporar în valoare de aproximativ 36,7 milioane euro (aproximativ 176 de milioane lei). Din acești bani compania ar fi trebuie să-și plătească ratele pentru avioanele noi care i-au intrat în flotă. Împrumutul trebuie rambursat în 6 luni, altfel statul trebuie să pună poprire pe avioanele companiei pe care o deține. Ministrul Transporturilor spune că deși acest ajutor pentru TAROM are girul Comisiei Europene, banii încă nu au ajuns în conturile TAROM.

Și cei de la Blue Air au nevoie de sprijin în această perioadă. Compania aeriană a solicitat deja să-i fie aprobat un credit de salvare, sub forma unui împrumut cu dobândă preferenţială acordat într-o situaţie de criză majoră, potrivit unui comunicat de presă al operatorului. Reprezentanţii companiei susţin că, pentru a putea să îşi menţină activitatea, au nevoie de un sprijin financiar temporar.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Merită salvat TAROM-ul, în condiţiile în care e un dulap cu slugi de partid, înrudite?